پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
نماینده شهرستان بندرانزلی درباره طرح مصوب شده افزایش مناطق لکه ایی به منطقه آزاد انزلی گفت: این طرح ایرادات اساسی داشته و با بند‌های مهم اصول ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مغایرت و مشکلات ساختاری دارد.
شعار سال: احمد دنیامالی نماینده شهرستان بندرانزلی در گفتگو با یک رسانه، درباره طرح مصوب شده امروز مجلس درباره افزایش مناطقی از رشت و صومعه سرا، خمیران و فرودگاه رشت گفت: این طرح از اوایل دهه ۹۰ در مجلس و کمیسیون اقتصادی مطرح بود و در خرداد ۹۹ توسط کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس آورده شد و در آن زمان هم رای آورد، ولی به دلیل ایرادات اساسی در شورای نگهبان رد شد و مجددا به کمیسیون اقتصادی برای رفع نقایص برگشت خورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی از ایرادات این طرح را اسم منطقه آزاد بود که با پافشاری نماینده و درخواست به حق مردم انزلی عوض نشد گفت: این طرح قابلیت اجرایی ندارد، چون این مناطق منفصل از منطقه آزاد انزلی هستند و گمرک نمی‌تواند نظارت لازم را در زمینه ورودی و خروجی کالا به این مناطق داشته باشد و مصداق بارز کوچک سازی جیب دولت و برخلاف اصول اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

نماینده شهرستان بندرانزلی درباره سایر ایرادات این طرح تاکید کرد؛ وقتی ما می‌توانیم فرودگاه را به منطقه آزاد وصل کنیم که فرودگاه در داخل منطقه آزاد باشد که این امر در باب فرودگاه سردار جنگل صدق نمیکند، ما در شرایط فعلی نمی‌توانیم بار اضافی روی شانه دولت بگذاریم، چطور میتوانیم مناطق صنعتی رشت و صومعه سرا و خمیران را با آن حجم هکتاری محصور کنیم و به آن‌ها معافیت مالیاتی دهیم؟

دنیامالی درباره سایر مناطق اضافه شده به این طرح که روستا‌های اطراف منطقه آزاد فعلی هستند گفت: چرا باید روستا‌های اطراف که همه زمین‌های آن‌ها کشاورزی و زراعی است را به منطقه آزاد متصل کنیم، چگونه می‌توانیم زمین‌های کشاورزی را جزو منطقه به حساب بیاوریم که هیچ کار صنعتی و تولیدی نمی‌توانیم در آن انجام دهیم، آیا این اضافه شده صرفا برای خرید و فروش و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی نیست؟ آیا این طرح صرفا پاسخی به نیاز‌های خریداران و فروشندگان زمین‌ها که برخی از آنان نزدیکان چهره‌های سیاسی و اسپانسر‌های انتخاباتی برخی افراد هستند نیست؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گیل خبر، تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۴۸۱۳۵۴، www.gilkhabar.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین