پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
یکی از عرف‌های زشت حاکم در مدیریت دولتی ایران، استفاده از عباراتی زشت و بعضا الوات گونه برای نشان دادن قاطعیت مثلا مدیر است. توی دهن می‌زنیم، دست قطع می‌کنیم، بلایی بر سرشان می‌آوریم که فراموش نکنند و غیره، نمونه‌هایی از این عبارات نامناسب مورد استفاده است. از شخصیت فرهیخته دانشگاهی نظیر دکتر سلاجقه، انتظار استفاده از این عبارات وجود نداشته و ندارد. لطفا اگر اشتباه لفظی هم بوده، اصلاح بفرمائید.
شعار سال: مراسم ختم شهید محیط‌بان "برومند نجفی" امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. در حاشیه این مراسم علی سلاجقه ضمن تسلیت شهادت برومند نجفی به خانواده وی و جامعه محیط زیست کشور اظهار کرد: شهید برومند نجفی از محیط‌بانان قراردادی سازمان بود، اما با این وجود جانش را در اختیار کشور گذاشت و در همین راستا به شهادت رسید.

وی ادامه داد: محیط‌بان نجفی از جمله افرادی بود که از تمام ظرفیت فکری و جسمی خود برای حفظ محیط زیست کشور استفاده کرد؛ محیط‌بانان ما از نظر حقوق، جیره و ... در سخت‌ترین شرایط هستند، اما با وجود همه این سختی‌ها باز هم در دفاع از محیط زیست اهتمام دارند و باعث تأسف است که عده‌ای که به سختی می‌توان نام انسان را بر آن‌ها گذاشت به محیط‌بانان ما حمله می‌کنند. در راستای حفط محیط زیست کشور، همه ما مسئولیت داریم و در راستای این مسئولیت یکی از جانش، یکی از آبرویش و دیگری از اموالش هزینه می‌کند که همگی آن‌ها ارزشمند هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط‌بانان در کنار حقوق بسیار ناچیز و جیره محدود، سخت‌ترین مسئولیت را در حفظ حیات وحش کشور دارند، گفت: مدیران نیز در این خصوص باید احساس مسئولیت کنند. ظلم‌ستیزی، فسادناپذیری، ولایت‌پذیری از جمله صفاتی است که باید در انتخاب مدیران به آن توجه داشته باشیم و مدیری مورد قبول ما است که این شاخص‌های اخلافی را دارا باشد.

سلاجقه افزود: این مسئولیت بر عهده من گذاشته شده که افرادی را انتخاب کنم که ویژگی‌های مذکور از صفات اخلاقی آن‌ها باشد و همین ویژگی‌هاست که عهد اخوت میان دولت مردمی و انقلابی را با مردم محکم می‌کند؛ هدف نهایی ما خدمت به مردم است و مدیران دولت انقلابی به هیچ وجه در راه رسیدن به این هدف، اهمال و سستی نمی‌کند چرا که مسیر دولت مبنی بر حفظ و صیانت از حقوق مردم است.

وی تأکید کرد: زمانی که رئیس‌جمهور محترم بنده را تنفیذ کردند از من خواستند که بر پایه همین کلیدواژه‌های فسادناپذیری و ولایت‌پذیری با هرگونه فساد مبارزه کنم و بر من واجب است که دست هر انسان فاسد و باند‌هایی که قصد دارند محیط زیست کشور را به فساد آلوده کنند، قطع کنم؛ ما به هیچ وجه اجازه این دست‌اندازی‌ها و درگیر کردن خانواده محیط زیست کشور را نخواهیم داد و در این راه از جان و مال خود، مایه می‌گذاریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: محیط زیست ما به افرادی نیاز دارد که بر مبنای اصول نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی به حفاظت از محیط زیست کشور بپردازند که نمونه این افراد، شهید برومند نجفی بود. در پرونده برومند نجفی، رأی دادگاه را تغییر دادیم و موفق شدیم که حکم اعدام را بشکنیم، اما زمانی که امید‌ها برای تبرئه محیط‌بان ما بیش از همیشه پررنگ شده بود، برومند نجفی را به شکلی ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

سلاجقه با بیان اینکه در کنار تلاش‌ها برای پیگیری حقوقی پرونده، بار‌ها برای سازش و مصالحه اقدام کردیم، گفت: ما برای سازش با خانواده مقتول از تمام ظرفیت‌ها استفاده کردیم؛ بار‌ها از طریق فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با خانواده مقتول ارتباط گرفتیم و حتی از طریق وزرایی که به غرب کشور سفر می‌کردند نیز پیگیر موضوع شدیم حتی در سفر بنده به استان کرمانشاه قرار بود با پدر مقتول دیدار کنم، اما او دیدار را رد کرد و بنده از طریق تماس تلفنی با وی ارتباط برقرار کردم که به ظاهر در تماس تلفنی، فضای گفتمان خوب و امیدوارکننده بود.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از اطلاع یافتن از شهادت برومند نجفی با استاندار کرمانشاه تماس گرفتم و از او درخواست کردم که موضوع با جدیت پیگیری شود و گزارش حادثه تحویل داده شود، اما تاکنون گزارشی به دست ما نرسیده است. ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و اگر قصوری اتفاق افتاده باشد، با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چگونه می‌شود چنین اتفاقی برای فردی رخ دهد که در شرایط دادگاهی قرار داشته است، تصریح کرد: از وزیر کشور نیز پیگیری این موضوع شده‌ایم و تا زمانی که نتیجه مطلوب محقق نشود پای کار هستیم و نمی‌گذاریم که خون محیط‌بان ما پایمال شود.

سلاجقه با تأکید بر اینکه مقابل هر مسئله‌ای که برای محیط زیست کشور ایجاد مشکل کند، می‌ایستیم، خاطرنشان کرد: در جلسه شورایعالی محیط زیست، رئیس جمهور به من اعلام کرد که هر جایی که برای حفظ محیط زیست به تقابل نیاز است، شما تقابل کنید و من پشت شما خواهم ایستاد؛ بر همین راستا ما وظیفه داریم تا راه‌های تجاوز به محیط زیست و منابع طبیعی کشور را برای هر فردی در هر جایگاهی که باشد، مسدود کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۵۴۲۵۰، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین