پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: تصمیم داریم در چهارمین المپیاد که در شهر رشت و به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود در کنار هفت رشته المپیاد سوم، رشته‌های ورزشی همگانی را نیز داشته باشیم تا ضمن ایجاد یک فضای صمیمی و همدلی مطلوب‌تر تعداد دانشجویان بیشتری شرکت کنند.
شعار سال: سید فردین تقی‌زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر این سازمان در آئین اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان (پسران) و دانشگاه اصفهان (دختران) برگزار شد، گفت: شعار انتخاب شده برای این المپیاد ورزش، همدلی و ایثار با هدف ایجاد یک فضای صمیمی و بانشاط بین دانشجویان سراسر کشور بوده است. البته در این فضای همدلی دانشجویان در رشته‌های ورزشی که از طرف دانشگاه محل تحصیل معرفی شده اند به رقابت پرداختند.

تقی‌زاده ادامه داد: تصمیم داریم در چهارمین المپیاد که در شهر رشت و به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود در کنار هفت رشته المپیاد سوم، رشته‌های ورزشی همگانی را نیز داشته باشیم تا ضمن ایجاد یک فضای صمیمی و همدلی مطلوب‌تر تعداد دانشجویان بیشتری شرکت کنند.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگرافزود: از آخرین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از یک دهه است که می‌گذرد و امسال بعد از دو سال آموزش مجازی (به دلیل شیوع بیماری کرونا) مجددا برگزار شده است. علیرغم اینکه زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی و تشکیل تیم‌ها و انجام تمرین وجود نداشت، اما در این المپیاد با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شدیم به گونه‌ای که در رشته فوتسال ۲۳ تیم شرکت کردند و به اذعان کمیته فنی و انجمن‌های ورزشی مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است و سبب شد تا در مسابقات والیبال با تشخیص عضو هیأت مدیره فدراسیون والیبال تعدادی از دانشجویان شرکت کننده به اردوی تیم ملی دانشجویی رشته والیبال دعوت شدند.

وی گفت: برای برگزاری چهارمین المپیاد زمان مناسب در اختیار دانشگاه‌ها وجود دارد بنابراین بعد از اعلام آمادگی دانشگاه‌ها و ارسال آمار متقاضیان چنانچه آمار شرکت‌کنندگان به گونه‌ای باشد که امکان حضور همه نباشد مسابقات منطقه‌ای را برگزار و با تخصیص سهمیه به مناطق، تیم‌ها و نفرات برگزیده در چهارمین المپیاد دانشجویان شرکت خواهند کرد.

تقی زاده افزود: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر از این پس هر دو سال یک‌بار در سال‌های زوج برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال در سازمان امور دانشجویان بعد از یک دوره دو ساله شیوع کرونا با هدف ایجاد نشاط و پویایی ۴ المپیاد طراحی و برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و فشردگی برنامه‌ها طوری بود که دانشگاه‌ها به زحمت افتادند که از این بابت از همه دانشگاه‌ها تشکر می‌کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه برای تنوع بخشی و جلوگیری از ایجاد فشردگی از این پس تمام المپیاد‌ها یک سال درمیان برگزار می‌شوند؛ اظهار کرد: امسال در اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر علاوه بر برگزاری سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر ۳ طرح ملی با عناوین «دوره ملی ضیافت ایثار»، «جایزه سردار شهید سلیمانی» و «جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی» طراحی گردید.

وی تصریح کرد: دوره ملی ضیافت ایثار در دو بخش برادران و خواهران امسال در کنار بارگاه نورانی امام مهربانی‌ها به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد با استقبال بسیار زیاد دانشجویان برگزار گردید. دانشجویان شرکت کننده در این دوره ملی رضایت کامل داشتند.

تقی‌زاده همچنین در ادامه از کمیته‌های فنی، انجمن‌های ورزشی، داوران و ناظران مسابقات و همچنین از ریاست محترم دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و اصفهان و اعضاء محترم هیأت رئیسه، مدیران و کارکنان هر دو دانشگاه و نیز دانشجویانی که به عنوان همیاران المپیاد با تلاش شبانه روزی و با برنامه ریزی مناسب زمینه برگزاری این المپیاد را فراهم نمودند قدردانی کردند.

وی در پایان نیز از حمایت‌های مادی و معنوی ریاست محترم سازمان و معاون محترم امور دانشجویان داخل سازمان از تمام برنامه‌های اداره کل و از همکاری صمیمانه مدیرکل و کارکنان اداره کل تربیت بدنی که در برگزاری این رویداد ملی تلاش نمودند قدردانی کردند.

ابراهیم علی دوست مدیرکل تربیت بدنی سازمان دانشجویان نیز با حضور در این آیین بیان داشت: از همت حوزه شاهد و ایثارگر برای احیای دوباره این المپیاد پس از گذشت یک دهه تقدیر می‌کنیم.

علی دوست با اشاره به تلاش‌های ستاد برگزاری مسابقات گفت: چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود و تلاش می‌شود هر سال دو المپیاد ورزشی به تناوب برای تداوم این شور و نشاط در دانشگاه برگزار شود.

سعید آجلی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم، ضمن تشکر از شرکت کنندگان المپیاد فرهنگی ورزشی که شور و نشاط را با خود به دانشگاه صنعتی اصفهان آوردند، این رویداد را فرصتی مغتنم برای آمادگی دانشگاه برای میزبانی المپیاد قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۳ دانست.

وی افزود: شور و نشاط و سطح رقابت‌ها در المپیاد شاهد و ایثارگر، کمتر از رقابت‌های ملی نبود. امیدواریم تیم‌های شرکت کننده با خاطرات خوشی دانشگاه صنعتی اصفهان را ترک کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه خدمت به جامعه شاهد و ایثارگر برای دانشگاه صنعتی اصفهان یک افتخار است تصریح کرد: میزبانی خانواده شاهد و ایثارگر را در دانشگاه صنعتی اصفهان که نام ۱۴۶ شهید گرانقدر را در کارنامه خود دارد، افتخاری بزرگ بود.

همچنین مجتبی بابایی خورزوقی، دبیر کل المپیاد مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: ۸۶۳ ورزشکار و همراه در المپیاد امسال در بخش پسران حضور یافتند. ۹۱ نفر در کادر فنی این رویداد به ما کمک کردند. همچنین ۶ داور بین‌المللی نیز در جمع داوران حضور داشتند.

در پایان این مراسم با حضور مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان پرچم چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه گیلان سپرده شد.

گفتنی است؛ سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با شعار "ورزش، همدلی، ایثار" در دو بخش پسران و دختران از ۲۹ مردادتا ۶ شهریور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و اصفهان در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، شطرنج و دو و میدانی برگزار شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۲۹۴۱۳، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین