پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۱۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در همایش کشوری مدیران سازمان ثبت گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از نهاد‌های تأثیرگذار در گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد است که رهبر معظم انقلاب در حکم صادره برای رئیس قوه قضائیه بر آن تأکید کرده اند. وی با تشریح اقدامات قاطع دستگاه قضایی در آزادسازی سواحل و خلع ید زمین خواران و کلاهبرداران و اجرای حدنگاری سواحل با کمک مؤثر سازمان ثبت گفت: رشد ۲۷۰ درصدی در شاخص‌های عملکردی این سازمان در شش ماه بویژه در صدور اسناد اراضی کشاورزی و اقدامات مؤثر آن در برخورد با شرکت‌های صوری که محلی برای خیانت به کشور شده بودند، از دستاورد‌های دیگر سازمان ثبت است. در تائید و در عین حال نقد فرمایشات حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی اعلام می داریم که بارها در خصوص تخلفات ثبت دامپزشکی شهر تهران در خصوص املاک فرودگاه مهرآباد تذکر دادیم و متن منتشر کردیم. حتی خود آقای خدائیان رئیس فعلی سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان سابق ثبت اسناد و املاک ،مدیران کل ثبت استان تهران در ادوار ، بازرسی سازمان ثبت و مواردی همانند در جریان این تخلفات هستند و خوب می دانند از چه چیزی صحبت می کنیم. آیا قرار است حق الناس و حقوق شهروندان به همین سادگی پایمال شود و شما بعنوان مطلع و مسئول سکوت کنید؟ دین و دنیای تان را بخدا واگذار می کنیم و منتظر دریافت توضیحات شما هستیم.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه که در همایش کشوری مدیران سازمان ثبت سخن می‌گفت، با بیان این مطلب گفت: یکی از بهترین راهکار‌های رفع تبعیض در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران، اجرای کامل حدنگاری یا کاداستر است که نقش بی بدیلی در شناسایی تصرفات در ید افراد غیر لایق و پیشگیری از بی عدالتی ایفا می‌کند و این عرصه یکی از مهمترین راهبرد‌ها در بزنگاه‌های سلامت و مبارزه با فساد است. کارکنان مجموعه ثبت در حال حاضر وضعیت خوبی از حیث سلامت در بین مجموعه‌های قوه قضائیه دارند و مراتب تقدیر از عملکرد و گشایش ایجاد شده در کار مردم توسط این سازمان، از سوی نمایندگان محترم، ولی فقیه در دو استان شخصاً به اینجانب در بازدید از این استان‌ها اعلام شده است و قطعاً تا پایان امسال با این حرکت جهادی و پیشبرد امور، سازمان ثبت خود را در ردیف‌های برتر خدمت رسانی در بین دستگاه‌ها معرفی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی ادامه داد: قبلاً مردم در مراجعات روزانه اداری، هر زمان که کارشان به ثبت اسناد می‌افتاد به علت بوروکراسی پیچیده اداری و سنتی بودن فرآیندها، دچار اضطراب و دلهره می‌شدند که بالاخره تکلیف درخواست های شان چه خواهد شد، ولی امروز بر اساس برآورد‌های صورت گرفته سازمان‌های ذی مدخل، شهادت می‌دهم که سازمان ثبت از مجموعه‌های خدوم نظام به خصوص در بین دستگاه قضایی است و افق بسیار خوبی برای خدمات ثبتی ترسیم شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های خوب سازمان ثبت و بنیاد مسکن اظهار داشت: مسیر خوبی در گسترش تعاملات این سازمان با دستگاه‌های مرتبط با امر زمین و مسکن بویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد شده و همکاری این دو دستگاه نتیجه خوبی برای ساختار سازی صحیح مسکن دار شدن مردم در پی دارد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تشریح اقدامات قاطع دستگاه قضایی در آزادسازی سواحل و خلع ید زمین خواران و کلاهبرداران و اجرای حدنگاری سواحل با کمک مؤثر سازمان ثبت گفت: رشد ۲۷۰ درصدی در شاخص‌های عملکردی این سازمان در شش ماه بویژه در صدور اسناد اراضی کشاورزی و اقدامات مؤثر آن در برخورد با شرکت‌های صوری که محلی برای خیانت به کشور شده بودند، از دستاورد‌های دیگر سازمان ثبت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی همچنین خواستار توجه جدی به پیشگیری از تبانی و ارتباطات ناسالم بویژه بین برخی از کارکنان و کارشناسان دادگستری شد و از مدیران خواست در این زمینه به صورت جدی بر این موضوع نظارت داشته و اقدام لازم صورت پذیرد.

یکسان سازی رویکرد‌های ثبتی برای دستیابی سریعتر به تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در تدوین برنامه هفتم و سند تحول و تعالی قوه قضائیه

حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در اختتامیه این همایش با ارائه گزارشی از دستاورد‌های کارگروه‌های تخصصی این همایش و یکسان سازی رویکرد‌های ثبتی برای دستیابی سریعتر به تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در تدوین برنامه هفتم و اهداف و چشم انداز‌های قوه قضائیه در سند تحول و تعالی گفت: امیدواریم با حمایت و هدایت مسئولان عالی قضایی بتوانیم سند تحول را در کمترین زمان ممکن پیاده سازی کنیم. وی با ابراز امیدواری از اینکه این همایش نقطه عطفی در اجرای برنامه‌های تحولی، اتخاذ سیاست‌ها و رویکرد‌های یکسان برای دستیابی به اهداف و چشم انداز‌های قوه قضاییه در سند تحول و تعالی باشد افزود: نتایج پربار کارگروه‌های این همایش قطعاً به عملیاتی کردن بند ۲۶ سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری در اجرای برنامه هفتم توسعه در سال اول این برنامه کمک شایانی می‌کند. 

دکتر بابایی با بیان اینکه با اتخاذ یک سیاست مناسب و استفاده از مدیران جهادی، اقدامات بسیار خوبی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام گرفته است گفت: در ۶ ماهه نخست امسال شاهد رشد ۲۷۰ درصدی صدور اسناد حدنگاری کشاورزی بوده ایم و در روز نخست همایش نیز جلسه‌ای مشترک با مدیران کل اراضی سراسر کشور جهت بررسی چالش‌ها و موانع صدور اسناد کشاورزی برگزار شد. از ابتدای امسال تاکنون، اراضی زراعی از ۳.۳ درصد به ۱۰ درصد رسیده است و یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی دارای سند هستند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال یک برنامه جامع نرم افزاری اجرا و شاهد تحول بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات در سازمان ثبت خواهیم بود اظهار داشت: در حوزه همکاری‌های مشترک با بنیاد مسکن و صدور اسناد روستایی نیز، در بسیاری از روستا‌ها بیشتر از برنامه تعریفی پیش رفته‌ایم به طوری که برنامه یکساله استان گلستان در این زمینه، در ۶ ماهه اول سال محقق شده است. معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته از ۳۱ استان بازرسی میدانی جهت رصد و بررسی فعالیت‌ها انجام گرفته است گفت: امروزه بحث حد نگاری به یکی از مسائل اساسی در شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای قضایی استان‌ها تبدیل شده و در اکثر استان‌ها قاضی ویژه حدنگاری که غالباً یکی از معاونان دادستان است انتخاب شده است. در صدد هستیم هوشمند سازی و کاهش دخالت نیرو‌های انسانی را عملیاتی کنیم و معتقدیم یکی از راه‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت، هوشمند سازی و الکترونیکی کردن فرآیند‌ها است.

رئیس بنیاد مسکن: صدور اسناد برای روستائیان تضمینی برای دریافت تسهیلات و جلوگیری از ایجاد دعاوی است

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در مراسم اختتامیه همایش ٢ روزه کشوری مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تقدیر از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سنددار کردن خانه‌های روستائیان گفت: در راستای فرمایشات حضرت امام (ره) در خصوص تبیین خدمات و زحمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم و به خصوص مردم روستایی، وظیفه دارم به زحمات و خدمات سازمان ثبت اشاره کنم که تا کنون ۳میلیون و ۷۶۷ هزار و ۹۹۹ فقره سند برای روستاییان صادر کرده است.

وی افزود: سنددار کردن خانه‌های روستایی، تثبیت مالکیت روستاییان است که سبب می‌شود روستائیان اطمینان کافی از مالکیت خود بر واحد‌های مسکونی و ملک تحت تملک داشته باشند. سنددار کردن خانه‌های روستایی ثمرات خوبی برای روستائیان دارد به طوری که برای استفاده از تسهیلات بانکی و سایر خدمات می‌توانند از اسنادی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اختیار آن‌ها گذاشته است به عنوان تضمین دریافت تسهیلات مختلف استفاده کنند.صدور سند برای خانه‌های روستایی از طرح دعاوی مختلف پیشگیری می‌کند و اگر صدوراسناد روستایی انجام نمی‌گرفت، در دستگاه قضایی تعداد زیادی پرونده مفتوح در بحث تعارض مالکیت اراضی مسکونی روستائیان داشتیم و این یک خدمات ماندگار از ادارات ثبت اسناد و املاک کشور است.

نیکزاد با بیان اینکه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد افزود: در بحث سند دار کردن خانه‌های روستایی برنامه ریزی خوبی میان قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت انجام شده است که در همین راستا، اداره ثبت اسناد و املاک تمامی استان‌های کشور به همراه بنیاد مسکن در استان‌ها به سراغ روستائیان رفته تا نقشه برداری و تهیه اسناد آن‌ها را انجام دهند. در انتهای مراسم اختتامیه همایش کشوری مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مصوبات همایش ابلاغ و از مدیران برگزیده این سازمان تقدیر شد.

درخواست استمداد مشفقانه پایگاه تحلیلی خبری شعار سال از مسئولان قوه قضائیه و سازمان ثبت و حفاظت اطلاعات قوه ،آیا فریاد رسی وجود دارد؟ 
 
*** آقای عبدالهی عزیز، اداره ثبت عرب تهران ( دامپزشکی) و اداره کل ثبت استان تهران در خصوص وضعیت چند پلاک ثبتی در فرودگاه مهرآباد اطلاع کافی دارند و حقوق شهروندان و حق الناس جامعه اسلامی را بشکل عامدانه زیر سوال برده و در صدد ظلم و خسته کردن شاکیان هستند. چندین و چندبار گفتیم که اسناد نزد ما موجود است. افشاگری می کنیم که چند پلاک دارای مالک خصوصی به ستاد اجرایی واگذار شده و گند کار درآمده و الان بخشی از نیروهای مسلح مثلا بعنوان مستاجر شرکت فرودگاه ها در آن ساکن هستند و هیچ کس پاسخگو نیست( بماند که در حدود 7-8 سال قبل ؛ مالکین مسلم پلاک ها بشکل خصوصی تهدید به گلوله شدند.اگر شاهد نیاز باشد، آماده حضور و فراخوان برای شهادت هستیم. آیا فریاد رسی برای احقاق حقوق مردم وجود ندارد
 
*** جناب عبدالهی ، استعلام بند "ز" در معامله ملکی تنها راه دانستن وضعیت یک ملک (وضعیت خریدار، فروشند و ملک) بشکل قانونی در معاملات ملکی از طریق ذفترخانه های رسمی در ایران است. چرا سازمان ثبت برای شفاف سازی املاک مثلا مشکل دار مصادره ای( مشمول اصل 49 قانون اساسی) فکری نمی کند؟ تا کی مردم باید بدبخت شوند و ملکی که استعلام بند ز دارد و همه چیز آن قانونی است، بناگاه مالکی بنام ستاد اجرایی پیدا کند و با شکایت در دادگاه انقلاب، درخواست ابطال سند بدهند؟ آیا این امر قانونی است؟ چند سال باید چند هزار نفر در به در شوند تا این مشکل حل گردد؟ دوستان ثبتی خوب می دانند از کدام گاف قانونی حرف می زنیم. 
 
*** جناب عبدالهی ، برعکس تبلیغاتی که در خصوص عملکرد کاداستر می شود( هرچند تائید می کنیم که طرحی نیکو و الزاما لازم الاجرا برای کشور است) ، این طرح فعلا غرق ارایه عملکرد از کلیات است، بگذاید کار به خانه و سرا و مزرعه مردم روستایی برسد تا به شما ثابت شود، اصل مشکل و گره بنیادین مسئله پابرجا است. ما در این داستان متاسفانه با نگاهی سیاه ، خون می بینیم و بوی خون می شنویم و دوستان ثبتی ما در مقابل، دوربین نقشه برداری و نقشه هوایی می بینند. ان شاالله که حرف ما در این بند اشتباه باشد. 
 
بشکل خاص درخواست پیگیری این سه موضوع را از طرف ریاست محترم قوه قضائیه ، ریاست محترم سازمان ثبت و دفتر شخص شما داریم. ما آماده ارایه اطلاعات هستیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۳۸۴۳۲، snn.ir/ سایر منابع 
اخبار مرتبط
برچسب ها: مراسم اختتامیه همایش کشوری مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، اهمیت طرح حد نگاری ، اهمیت طرح های کاداستر ، همکاری‌های خوب سازمان ثبت و بنیاد مسکن ، ساختار سازی صحیح مسکن دار شدن مردم ، آزادسازی سواحل ، خلع ید زمین خواران و کلاهبرداران از سوح ، اجرای حدنگاری سواحل ، صدور اسناد اراضی کشاورزی ، چشم انداز ۱۴۰۴ ، اهداف و چشم انداز‌های قوه قضاییه در سند تحول و تعالی ، اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری ، رشد ۲۷۰ درصدی صدور اسناد حدنگاری کشاورزی ، چالش‌ها و موانع صدور اسناد کشاورزی ، صدور اسناد برای روستائیان ، سنددار کردن خانه‌های روستایی ، درخواست از حفاظت اطلاعات قوه قضائیه ، درخواست از عبدالهی حفاظت اطلاعات قوه قضائیه ، درخواست از حفاظت سازمان ثبت ، درخواست از دکتر بابایی ریاست سازمان ثبت ، درخواست از محسنی اژه ای رئیس محترم قوه قضائیه ، فساد در چند پلاک ثبتی فرودگاه مهرآباد ، تهدید خصوصی مالکین به گلوله ، درخواست مجدد از وزارت اطلاعات برای ورود به مسئله ، درخواست مجدد از اطلاعات سپاه برای ورود به مسئله ، علل عدم سامان دهی به استعلام بند ز برای معامله املاک و مستغلات ، علل کم توجهی به مشخص سازی املاک مصادره ای در استعلام بند ز ، تا کی باید مردم از کم کاری سازمان ثبت متضرر شوند ، هم خدائیان بازرسی می داند و هم بابایی سازمان ثبت ، آیا پایانی بر ظلم سازمان ثبت در حق مردم وجود دارد ، ارایه اسناد اثباتی به دادگاه ، ارایه اسناد اثباتی به حفاظت اطلاعات ، ارایه اسناد اثباتی به دفتر رئیس قوه قضائیه ، حق مردم و تعارفات مدیران دولتی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
1
یکی از بدترین سازمان های ایجاد کننده فساد همین ثبته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
ماجرای فرودگاه مهرآباد رو بیشتر توضیح بدهید
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
درود و عرض ادب خدمت شما و عرض خسته نباشید به شما عزیزان که پیگیری مستمر در خصوص موضوع مطروحه دارید
متأسفانه در خصوص صدور اسناد مالکیت پلاک های ثبتی اراضی فرودگاه مهرآباد با موضوع تعارض پلاک ها ثبتی اراضی کن قلعه سلیمان خان و اراضی خرگوش دره جاده فیروز بهرام
با توجه به صدور اسناد برای ستاد اجرایی فرمان امام و واگذاری آن به نیروهای مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مشخصاً صنایع هوایی از اسناد معارض و موخرالصدور اتلاف حقوق بیت المال گردیده که صرف نظر از تخلفات صورت گرفته ، جرم محسوب میگردد حال چرا این اقدام توسط مراجع ذیصلاح گزارش و پیگیری نشده ( اعم از بازرسی ، دیوان عالی محاسبات کشور ، حفاظت اطلاعات ، حقوقی و مالی و ....) جای سوال دارد!!! چه منفعتی برای دستهای پشت پرده پرونده ها بوده ؟؟؟؟
مدارک م مستندات کامل موجود است
امید که حقوق بیت المال و حقوق عامه حفظ و نگهداری و پیگیری گردد!!!
پاینده و برقرار باشید انشاالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین