پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز که عصر روز چهارشنبه چهار مهرماه انجام شد و منجر به شهادت ۱۵ نفر و زخمی شدن ۲۷ نفر از زائران شد، با واکنش مقامات کشورمان و دیگر کشورها همراه بود. جامعه جهانی از جمله مقامات کشور چین، عراق،یمن، پاکستان،عمان،جمهوری آذربایجان، سوریه،ارمنستان، روسیه، ترکیه، ونزوئلا، مصر و.. این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

شعار سال: حمله تروریستی داعش به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز که به شهادت ۱۵ نفر و زخمی شدن ۲۷ نفر از زائران آن منجر شد با محکومیت برخی کشور‌های جهان همراه بود.

 آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

همچنین استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز گفت: «حمله به یک مکان مذهبی در ایران سزاوار محکومیت است و ما تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.»

تعداد بازدید : 17


واکنش عصائب اهل الحق عراق

قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق، به حمله تروریستی اخیر در شاهچراغ شیراز واکنش نشان داد.

وی در توییتر خود با انتشار پیامی به دو زبان عربی و فارسی نوشت: «بعد از اینکه تروریسم و حامیانش از محقق شدن توهمات و آرزو‌های پوچ خود در کنترل کشور‌های ما و مسلط شدن بر ملت‌های مقاوممان مأیوس شدند، تیر‌های خود را در سینه بیگناهان خالی می‌کنند».

الخزعلی در ادامه ضمن محکوم کردن این جنایت، «منبر‌های تکفیر» و حامیان آن را مسئول این‌گونه جنایت‌های وحشیانه دانست.

محکومیت عضو شورای عالی سیاسی یمن

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی در توییتی نوشت: این‌گون جنایت‌ها، همبستگی ملت ایران برای مقابله با دشمن را بیشتر می‌کند.

این مقام انصارالله در توییتی این حادثه جانکاه را به مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای زخمی‌های این حادثه نیز از خداوند متعال شفای عاجل درخواست کرد.

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به حرم مطهر شاهچراغ (ع)

تصویر تروریست حرم شاهچراغ هنگام ورود به حرم

محکومیت از سوی پاکستان

راجا پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را به‌شدت محکوم کرد و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

وی گفت: دولت و ملت پاکستان خود را در اندوه ملت ایران به ویژه داغ خانواده‌های قربانیان شریک می‌دانند و ما برای شهدا از درگاه خداوند طلب آمرزش می‌کنیم.

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «عاصم افتخار» با مفتضحانه خواندن حمله تروریستی در شیراز، گفت که دولت و مردم پاکستان از جان باختن و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی در حمله تروریستی به یک زیارتگاه مذهبی در شهر شیراز عمیقاً متأسف هستند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تأکید کرد: پاکستان تروریسم را در تمام اشکال و ظواهر آن به شدت محکوم می‌کند.

واکنش سید عمار حکیم

رهبر جریان حکمت ملی عراق اقدام مجرمانه یک گروه تروریستی در حمله به نمازگزاران و زائران مرقد امام احمد بن موسی بن جعفر (ع) در شهر شیراز را محکوم کرد و این حادثه را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.

در پیامی که از سوی دفتر سید عمار حکیم منتشر شد، آمده است: «ما این حادثه را خالصانه به رهبر انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم شهدای این حادثه را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و بهشت را جایگاه آن‌ها قرار دهد و به خانواده آن‌ها صبر و به مجروحان شفا دهد».

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به حرم مطهر شاهچراغ (ع)

بیانیه وزارت خارجه عمان

وزارت خارجه عمان ضمن محکومیت حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در بیانیه‌ای این حادثه را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده قربانیان، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

در ادامه این بیانیه، بر موضع قاطع سلطنت عمان در محکومیت خشونت و تروریسم در همه اشکال آن تأکید شده است.

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به حرم مطهر شاهچراغ (ع)

خادم حرم شاهچراغ(ع)


ابراز تأسف و همدردی جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه آذربایجان ضمن ابراز تأسف در پی حمله تروریستی در شاهچراغ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم می‌کنیم و از صمیم قلب به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

این وزارتخانه در حساب توئیتری خود نوشت: آذربایجان به عنوان کشوری که با تروریسم مواجه شده است، تمام اشکال و مظاهر آن را به شدت محکوم می‌کند.

محکومیت سوریه

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، دمشق اقدام تروریستی و بزدلانه اخیر در حرم شاهچراغ را به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده، این حادثه بار دیگر نشان داد که تروریسم یکی از ابزار‌های رسمی آمریکا برای هدف گرفتن ثبات کشور‌ها با هدف تسلیم شدن در برابر آمریکاست.

تسلیت ارمنستان به مردم و دولت ایران

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در پیام توئیتری اعلام کرد: تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به مردم و دولت ایران در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ در شهر شیراز که منجر به فقدان ناگوار انسان‌های بی‌گناه شد را اعلام می‌کنیم. برای مجروحان آروزی شفای عاجل داریم.

دانلود
فیلم اصلی

واکنش چین به حمله تروریستی شیراز

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اعلام محکومیت حادثه تروریستی شیراز، گفت: چین از تلاش دولت و مردم ایران برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت ملی این کشور حمایت می‌کند.

تسلیت پوتین به رئیس جمهور

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن تسلیت به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، آمادگی کشورش را برای افزایش همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم مورد تأیید قرار داد.

همچنین وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی چهارشنبه (چهارم آبان) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام کرد: «دولت ونزوئلا همبستگی خود را با مردم و دولت برادر جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کند و اقدام تروریستی انجام شده در حرم شاهچراغ در شیراز را قاطعانه محکوم می‌کند». دولت ونزوئلا همچنین برای مجروحان این حادثه تروریستی آرزوی شفای عاجل کرد.

وزارت خارجه مصر نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در شاهچراغ، بر ضرورت اتحاد جامعه بین‌الملل برای مقابله با تروریسم در تمامی انواع آن تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه با انتشاری پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد.

این گزارش در حال به روزرسانی است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۰۹۴۸۰۳، iqna.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: واکنش چین به حمله تروریستی شیراز ، تسلیت ارمنستان به مردم و دولت ایران ، ابراز تأسف و همدردی جمهوری آذربایجان برای حادثه تروریستی شاهچراغ ، بیانیه وزارت خارجه عمان برای تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ ، محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به حرم مطهر شاهچراغ ، واکنش سید عمار حکیم به حمله تروریستی به شاهچراغ ، محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ از سوی پاکستان ، محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ از سوی یمن ، واکنش عصائب اهل الحق عراق ، محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ از سوی سازمان ملل متحد ، حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ ، حمله تروریستی داعش به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی در شیراز ، حمله تروریستی داعش به شاهچراغ ، تعداد کشته شدگان حادثه تروریستی شاهچراغ ، تعداد مجروحین حادثه تروریستی شاهچراغ ، واکنش های جهانی به حادثه تروریستی در شاهچراغ ، تسلیت پوتین به رئیس جمهور ایران برای حادثه تروریستی شاهچراغ ، واکنش پوتین به حمله تروریستی شاهچراغ ، تسلیت وزارت خارجه ونزوئلا برای حادثه تروریستی در شاهچراغ ، محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ توسط وزارت خارجه مصر ، محکومیت اقدام تروریستی شاهچراغ توسط ترکیه ، واکنش کشورهای دیگر به اقدام تروریستی در شاهچراغ ، واکنش کشورهای دیگر به حمله مسلحانه به شاهچراغ ، تسلیت مقامات کشورها به حمله مسلحانه به شاهچراغ
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین