پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
از مشکلات اصلی دولت‌های جناح راست، درگیری بالا به ابتذال پوپولیست بازی است. معاون رئیس حمهور از صدور کارنامه برای وزرا و مدیران ارشد دولتی صحبت می‌کند؟ اما کسی از ایشان نمی‌پرسد که بر اساس کدام شاخص. آیا نمره شرمگین ارزیابی اختصاصی و عمومی مدنظر ایشان است؟ نمره‌ای که سازمان‌های رده آخر را بعضا شاگرد اول نشان می‌دهد؟ آیا صحبت از سلیقه گرایی و مداخلات سیاسی- امنیتی است؟ چگونه می‌خواهند ماهیت متفاوت اقدامات حوزه‌های مختلف فعالیتی را هم وزن نموده و امکان مقایسه کارنامه‌ها با یکدیگر فراهم شود؟ وقتی تاکید می‌کنیم که چرخه انتصابات، برنامه ریزی و فساد ستیزی در کشور معیوب است، با چنین مصادیقی حرف می‌زنیم.
شعار سال: رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور صبح امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان هرمزگان در واکنش به مطالبه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مبنی بر راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران، از صدور کارنامه برای وزرا و ارزیابی تخصصی صلاحیت مدیران میانی در استان‌ها خبر داد.

 میثم لطیفی عنوان‌کرد: مجموعه‌ای در نهاد ریاست جمهوری، عملکرد وزرا و مدیران را مورد بررسی قرار می‌دهد و به معنی واقعی کلمه کارنامه عملکردی برای آن‌ها صادر می‌کند، همچنین سازمان اداری و استخدامی نیز گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در قالب گزارش دولت‌سنج به مجموعه ارزیاب‌های مدیران ارائه می‌کند.
 
لطیفی گفت: طرحی به نام مماس برای تقویت ارتباط مدیران دولتی با مردم تدوین شده و برای ارائه نظر کارشناسی در اختیار اساتید دانشگاه‌ها نیز قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به چالش‌های نظام آموزش‌وپرورش کشور یادآور شد: آموزش‌وپرورش ۴۰ درصد از کارکنان دولت را تشکیل می‌دهد و بیش از ۱۳ درصد از بودجه کل کشور در این وزارتخانه هزینه می‌شود تاکید ما بر این است که نیرو‌های آموزش‌وپرورش باید از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب شوند، اما ورودی دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته از میزان موردنیاز وزارت آموزش‌وپرورش بسیار پایین‌تر بود و همین امر باعث بروز چالش‌هایی برای تامین معلم شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، تاکید‌کرد: نقطه محوری برای ایجاد تحول در کشور آموزش‌وپرورش است و حذف وجه سیاسی و الگوی حکمرانی و مدیریتی از جمله مهم‌ترین چالش‌های موجود در سیستم آموزش عالی کشور است.

میثم لطیفی با ذکر این نکته که بیشترین بیکاری در میان اقشار تحصیل‌کرده است، مطرح کرد: باید بهره‌وری آموزش عالی را از طریق توجه به آمایش سرزمینی و آموزشی افزایش دهیم بدین معنا که رشته‌هایی را متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای و ملی در دانشگاه‌ها تدوین کنیم.

لطیفی با بیان‌اینکه در سال جاری ۱۱۳ هزار مجوز جذب در دستگاه‌های اجرایی صادر شده که تا کنون ۴۵ هزار نفر جذب شده‌اند و با ذکر این نکته که کانون ویژه‌ای برای ارزیابی مدیران میانی در استان‌ها در حال تشکیل است، عنوان کرد: از ۳۰۰ مدیر میانی که ارزیابی شده‌اند، ۵۰ نفر در مرحله اول رد شده‌اند؛ یعنی صلاحیت مدیر شدن نداشتند و ۱۵۰ نفر نیز نیازمند آموزش دیدن شناخته شدند؛ کانون ارزیابی مدیران متشکل از متخصصان حوزه روان‌شناسی، مدیریت و… است و در استان‌ها بررسی می‌کند که آیا شخص توانایی مدیریت دارد یا خیر و در صورت لزوم کلاس‌هایی برای آن شخص برگزار خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ---، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین