پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
حجت‌الاسلام «سیدعلی خان‌محمدی» رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف‌و نهی از منکر گفت: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند ودرخواست بررسی و رسیدگی به شائبه‌های موجود در حیف و میل بیت‌المال در مسابقات جام جهانی به خصوص در وزارت گردشگری را داشتند که با دستور رئیس جمهور موضوع در دستور کار نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی از جمله وزارت اطلاعات، قرار گرفته و امیدواریم نتایج آن شفاف اعلام شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام «سیدعلی خان‌محمدی» رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف‌و نهی از منکر گفت: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند ودرخواست بررسی و رسیدگی به شائبه‌های موجود در حیف و میل بیت‌المال در مسابقات جام جهانی به خصوص در وزارت گردشگری را داشتند که با دستور رئیس جمهور موضوع در دستور کار نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی از جمله وزارت اطلاعات، قرار گرفته و امیدواریم نتایج آن شفاف اعلام شود.

 یکی از شعار‌های انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی، تشکیل گشت ارشاد بود؛ آن هم نه برای مردم، بلکه برای مدیران. بالاخره پس از سیزده ماه ازتشکیل دولت سیزدهم، رئیس جمهور در نشست خبری خود گفت: «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد وبا برخی تخلفات درحد معاون و وزیر برخورد کرده است».

گشت ارشاد مدیران و بررسی وضعیت حیف و میل‌ها در جریان مسابقات جام جهانی توسط یک نهاد امنیتی
سه ماه از سخن رئیس جمهور نگذشته بود که قرارگاه گشت ارشاد مدیران در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز با هدف مبارزه با فساد مدیران و فساد اداری با همکاری مردم تشکیل شد. آذر ماه سال گذشته بود که رئیس این قرارگاه از نخستین گام این قرارگاه پرده برداشت، وی اعلام کرد بر اساس گزارش‌های مردمی پرونده‌ای مهم با ۱۲۰۰ صفحه درباره یکی از مناطق آزاد تجاری جنوب کشور تشکیل شد و با دستور قضایی، مدیر و تعدادی از کارکنان مجرم این منطقه اقتصادی دستگیر شدند.

این قرارگاه راسازمان بازرسی کل کشور، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، بازرسی ویژه ریاست جمهوری و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند و استانداران نیزموظف به همکاری با آن هستند. «خبرآنلاین» در گفتگو با حجت‌الاسلام «سیدعلی خان‌محمدی» رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف‌و نهی از منکر «گام» به برنامه‌های این قرارگاه در جهت تحقق شعار سال پرداخته است.

با توجه به شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» و تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع به‌عنوان مسئول قرارگاه مردمی «گشت ارشاد مدیران» «گام» برای تحقق این شعار چه برنامه‌ای دارید؟

این قرارگاه به موضوع عدالت اقتصادی با محوریت کاهش تورم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، انضباط مالی، مردمی‌سازی اقتصاد و کاهش وابستگی به‌دلار در سال جاری ورود کرده است. تورم به‌عنوان یک منکر بزرگ اقتصادی، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم، تولیدکنندگان، کسبه و اصناف و نظام به‌وجود آورده است، امام صادق (ع) می‌فرمایند: «غَلاءُ السِّعرِ یُسِیءُ الخُلُقَ و یُذهِبُ الأمانَةَ و یُضجِرُ المَرءَ المُسلمَ» گرانی نرخ، اخلاق را بد می‌کند، امانتداری را از بین می‌برد و انسان مسلمان را دلتنگ و بی‌قرار می‌کند. کسری بودجه یکی دیگر از عوامل رشد تورم و موانع عدالت اقتصادی است که بخشی از این معضل همان‌گونه که رهبری معظم اشاره کردند به‌درآمد‌های غیرقطعی درهنگام تصویب قانون بودجه سالانه در مجلس ربط دارد که از هیئت رئیسه و گروه مشاوران رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در مدت باقیمانده از عمر مجلس یازدهم به‌جای پرداختن به مسائل سیاسی و دو قطبی‌سازی انتخاباتی به‌رفع ضعف‌های موجود بپردازند و گرهی از مشکلات اقتصاد کشور و مردم باز کنند.

قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه ویژه‌ای برای راه اندازی سامانه نظارت مردمی و پی‌گیری خواسته‌ها از دستگاه‌های مختلف دارد تا زمینه‌ساز مشارکت همه جانبه آحاد مردم و رسانه‌های عمومی در مهار منکرِ تورم فراهم باشد. اصلاح نظام بانکی و گمرکی در بستن مجاری فساد و رشد نقدینگی به‌عنوان مهم‌ترین عوامل افزایش نرخ تورم موثر است، عده‌ای معتقدند بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی یکی از عوامل اصلی خلق نقدینگی هستند و این نقدینگی با سفته‌بازی منجر به افزایش نرخ ارز و طلا شده که بیشترین سود را برای بانک‌ها داشته است.

در سال‌های گذشته حتی افرادی نظیر سلطان سکه اعدام شدند، اما این روند به‌هیچ وجه منجر به اصلاح امور نشد، برنامه ستاد در این خصوص چیست؟

بله، اشخاصی به‌عنوان مفسد اقتصادی و دلال ارز دستگیر و محاکمه و حتی اعدام شدند، اما به‌عملکرد بانک‌ها، گمرکات و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ دولت و آسیب‌هایی که به اقتصاد وارد آورده‌اند، نظارت توجه و لازم نشده است. بنا داریم با همکاری دستگاه‌های نظارتی پی‌گیری اصلاح روند‌های مسئله‌دار و مشکل‌ساز، در موسسات اقتصادی وابسته به دولت و شبه دولتی و خصوصی را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین حمایت از افشاگران فساد از دیگر برنامه‌های قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف‌و نهی از منکر است. همان‌طور که مقام معظم رهبری سلطه دلار را یکی از گرفتاری‌های بزرگ اقتصاد کشور دانستند، این معضل یکی از دغدغه‌های اصلی این ستاد نیز به‌شمار می‌رود، از این‌رو چند ماه قبل دبیر ستاد امر به معروف‌و نهی از منکر در پی افزایش تورم و بالا رفتن نرخ ارز و تاثیرات مخرب بر وضعیت معیشت مردم، با ابراز نگرانی سلطه دلار بر اقتصاد کشور را مهم‌ترین منکرات اقتصادی دانست و از مدیران و مسئولان و مجلس خواسته تا برای برچیدن سلطه دلار تا زمان مشخص برنامه ارائه کنند و شعار مرگ بر آمریکا را با مرگ بر سلطه دلار آمریکا بر اقتصاد و پول ملی کشور محقق سازند.

پیشتر اخباری در خصوص شائبه‌های موجود در حیف و میل بیت‌المال در مسابقات جام جهانی مطرح شده بود، پی‌گیری‌های قرارگاه شما به‌کجا انجامید؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و درخواست بررسی و رسیدگی به شائبه‌های موجود در حیف و میل بیت‌المال در مسابقات جام جهانی به خصوص در وزارت گردشگری را داشتند که با دستور آیت‌الله رئیسی موضوع در دستور کار نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی از جمله وزارت اطلاعات، قرار گرفته و امیدواریم نتایج آن شفاف اعلام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جی پلاس، تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۹۲۱۹۵، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین