پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران شب بازی با آمریکا مجوز ورود یک دستگاه خودروی خارجی را دریافت کردند. این دومین بار بود که بازیکنان تیم ملی فوتبال مجوز ورود یک دستگاه خودرو خارجی به ایران را دریافت کردند و پیش از این هم یکبار برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴، شاگردان کی‌روش چنین پاداش ویژه‌ای گرفته بودند. باید به مدیران ارشد ورزش کشور، اخطار قانون اساسی و هشدار پیگیری کیفری برای خاصه خرجی ها را داد. کسی مخالف تشویق تیم ملی نبوده و نیست. اما هشدار می دهیم که اولا تشویق باید قانونی بوده و سطح بندی شده باشد. نه هیجانی و موردی و سلیقه محور( در تشویق های انفجاری و سلیقه محور، دنبال ردپای فساد بگردید). ثانیا همانطور که تشویق سطح بندی شده است باید در کنارش، شاهد تنبیه سطح بندی شده در قالب کاهش و حذف تشویش ها و گرایش به سمت محروم سازی ها باشیم. آقای سجادی، جناب تاج ، عزیزان ما در نهاد ریاست جمهوری ، عزیزان ما در سازمان بازرسی ، به این نکات توجه دارند؟ برای باخت در برابر آمریکا، باید تیم ملی را از سطح رئیس فدراسیون تا سرمربی و بازیکنان ، جریمه کنیم نه اینکه حواله واردات خودروی خارجی بدهیم؟ آقایان می دانند چه رانتی را رقم زده اند؟ آقای خدائیان سازمان بازرسی متوجه این گونه بدعت ها هستند؟

شعار سال : تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه توانست به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند ، قول پاداشی ویژه گرفت که این وعده مسؤولان کشوری پیش از دیدار برابر آمریکا عملی شد. پاداشی که با اما و اگر های مختلف در خصوص مرجع موافقت کننده با پاداش، پتانسیل رانت میلیاردی برای هر بازیکن و عدم هماهنگی بین خروجی های بدست آمده با انتظارات از تیم ملی همراه است. منتقدین می پرسند که آیا در چنین شرایطی، لزوم ساماندهی و سطح بندی ارایه پاداش ها یک الزام نیست؟ آیا در کنار تعریف پاداش ها نباید به بحث تنبیهات نیز توجه کرد؟

ملی‌پوشان فوتبال ایران روز هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ توانستند با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل عراق و در فاصله سه دیدار مانده به پایان مرحله مقدماتی، به‌عنوان نخستین تیم آسیایی به جام جهانی راه پیدا کنند. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از صعودشان به جام جهانی قطر درخواست‌هایی برای در نظر گرفتن پاداش ویژه از سوی مسؤولان کشوری و فدراسیون فوتبال داشتند و بعد از اینکه نسبت به آن‌ها بی‌توجهی شد، اعتراض‌شان را به‌طور رسمی و رسانه‌ای نشان دادند و آن را در صفحات مجازی خود منتشر کردند که البته در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی، وعده مجوز ورود خودرو خارجی به کشور به آن‌ها داده شد(شعار سال: کدام مرجع و چرایی تعریف چنین اختیارات قانونی برای آن مراجع؟ بر چه اساسی؟ کدام حق قانونی؟ و ..). معاون اول رئیس جمهوری و وزیر ورزش و جوانان پس از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی وعده پاداش داده بودند که شب دیدار مقابل آمریکا، این قول (مجوز ورود یک دستگاه خودرو خارجی) عملی شد تا بازیکنان روحیه مضاعفی برای این مسابقه پیدا کنند.

اهدای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران! با کدام شایستگی ها؟!

علی رغم عدم صعود تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام جهانی با دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا، وعده داده شده به بازیکنان انجام شد و آن‌ها نامه ورود یک خودروی خارجی را دریافت کردند که البته باید در چارچوب قوانین کشوری با پرداخت مالیات و حق گمرک این کار را انجام بدهند. لازم به توضیح است که، این دومین بار بود که بازیکنان تیم ملی فوتبال مجوز ورود یک دستگاه خودرو خارجی به ایران را دریافت کردند و پیش از این هم یکبار برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴، شاگردان کی‌روش چنین پاداش ویژه‌ای گرفته بودند.

ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی می‌پرسند که، ۱۰ سکه قبل از مسابقات، ۱۵ هزار دلار بخاطر برد ولز، یک حواله خودرو بخاطر روحیه دادن قبل از بازی با آمریکا؛ پاداش فوتبالیست‌ها بوده به خاطر هیچی؟! این در حالی است که بازیکنای کشتی و فوتبال ساحلی و والیبال نشسته به خاطر قهرمانی‌هایشان هنوز هیچ پاداشی نگرفته اند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین