پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
چند روز قبل بود که در یک برنامه تلویزیونی، از ۶۰۰ سکه‌ای که کاروان تیم ملی فوتبال ایران با خود به جام جهانی برده صحبت شد و اینکه مشخص نیست این سرمایه بیش از ۱۸ میلیارد تومانی در اختیار چه نفراتی قرار گرفته است. با توجه به تایید پاداش ۲۰هزار دلار اعضای هیات رئیسه فدراسیون پس از برد برابر ولز، ماجرای سکه‌ها هم غیرقابل باور نبوده و نیست. اما اینکه اصل ماجرا چه بوده و کدام روایت را می‌توان باور کرد، چیزی است که در جمع اضداد فعلی نمی‌گنجد و احتمالا این مساله هم مثل اکثر پول‌هایی که هیچ‌گاه مشخص نشد کجا خرج شدند، به دست فراموشی سپرده می‌شود.

شعار سال: همه‌چیز از ملاقات کاروان اعزامی تیم ملی به جام جهانی و رئیس‌جمهور شروع شد. دیداری که با توجه به شرایط آن روز‌های جامعه، به نظر نمی‌رسید که انجام آن ضرورتی داشته باشد، اما پخش چند ثانیه از صحبت‌های وحید امیری بازیکن تیم ملی خطاب به ابراهیم رئیسی درخصوص اعطای پاداش به تیم ملی، باعث شد تا جنجال‌ها بالا بگیرد. به همین دلیل هم مطرح شدن  هم با شواهد و قرائن منطبق است. با این وجود روز گذشته مدیر رسانه‌ای تیم ملی درخصوص اینکه این سکه‌ها بین چه نفراتی و با چه متر و معیاری تقسیم شده در یک برنامه تلویزیونی گفت: «تاکید می‌کنم تعداد سکه‌ها ۶۰۰ عدد نبود و رئیس فدراسیون و اعضای هیات رئیسه نیز آن را دریافت نکردند، بلکه بین اعضای تیم ملی به این شکل تقسیم شد که بازیکنان ۱۰، تعدادی از اعضای کادرفنی ۱۰ و تعداد دیگری از اعضای تیم ۵ سکه دریافت کردند. بحث این سکه‌ها پس از بازگشت تیم ملی از جام جهانی هم مطرح شد. تیم از نهاد ریاست‌جمهوری به قطر رفت و در همان اتوبوس سکه‌ها به اعضای تیم تحویل داده شد.» با این روشنگری، حالا سوالات جدیدی مطرح شده است.

ماجرای ۶۰۰ سکه تیم ملی و تناقض‌هایش
اولا که اگر ۲۵ بازیکن تیم ملی نفری ۱۰ سکه و از کادرفنی ۱۰ نفره تیم هم نیمی از نفرات ۱۰ و نیم دیگر ۵ سکه دریافت کرده باشند، تا همین جا بیش از ۳۰۰ سکه خرج شده است. آن «تعداد دیگری» که محسن معتمدکیا گفته، در خوش‌بینانه‌ترین حالت و اگر پای فرد اضافه‌ای وسط نباشد می‌توانند نفراتی مثل تدارکات، ماساژور، بخش رسانه‌ای و سرپرست باشند. یعنی با یک حساب سرانگشتی شاید ۶۰۰ سکه پس از دیدار با رئیس‌جمهور عایدی تیم ملی فوتبال نباشد، اما قطعا حدود ۴۰۰ سکه در اختیار این تیم قرار گرفته است. کم است؟ ایرادی ندارد! چون پاداش‌های دیگری نظیر مجوز واردات خودرو هم بابت برد بی‌تاثیر مقابل ولز به بازیکنان رسیده که بعدا باید درباره آن‌ها هم شفاف‌سازی شود. فقط یک سوال دیگر در خلال این اخبار؛ پاداش رسیدن به جام جهانی، چرا باید در اختیار کارلوس کی‌روش و کادرفنی‌اش قرار بگیرد؟ نقش او در این صعود چه بود به جز اینکه در فاصله چندماه مانده به جام، بازیکنان با اسم رمز بازگشت وی بر اختلافات درون تیمی دامن زدند؟ حالا که در تعداد سکه‌ها تناقض وجود دارد و نه اصل پرداختی آن، کاش کسی به سوال پاداش گرفتن کی‌روش هم جواب بدهد؛ هرچند او پیش‌تر و با اخذ جایزه سومی جام ملت‌های آسیا در تورنمنتی که مسابقه رده‌بندی نداشت، خصلت گرفتن جایزه را نشان داده بود!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۳۹۷۱۰۸۳، donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین