پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۸۵۲۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
طبق اعلام مصطفی قمری وفا - مدیر روابط عمومی بانک مرکزی - افشین خانی از معاونت ارزی این بانک برکنار شد و با حکم صالح آبادی به سمت مشاور رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد. همچنین ‏با حکم رئیس کل بانک مرکزی، محمد آرام به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب شد. برخی از منتقدین به این انتصاب خرده گرفته و آن را انتصابی پر پیامد قلمداد کرده اند.

شعار سال: ‏با حکم رئیس کل بانک مرکزی، محمد آرام به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب شد. طبق اعلام مصطفی قمری وفا - مدیر روابط عمومی بانک مرکزی - افشین خانی از معاونت ارزی این بانک برکنار شد و با حکم صالح آبادی به سمت مشاور رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد.

تغییر معاون ارزی بانک مرکزی و حضور محمد آرام
گفتنی است؛ خانی از دی ماه ۱۴۰۰ معاون ارزی بانک مرکزی بوده است. همچنین دکتر آرام پیش از این مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران بوده است.

تغییر معاون ارزی بانک مرکزی و حضور محمد آرام
وی تا مقطع دکترای تخصصی در رشته‌های مدیریت مالی و مدیریت کسب و کار تحصیل کرده و دارای سوابق متعدد در سمت‌های مدیرعامل و عضو هیات مدیره و مشاور در شرکت‌های خدمات ارزی، مالی و سرمایه گذاری، تأمین مالی و بورسی است. او همچنین تألیفات متعددی نیز با موضوعات فوق در قالب کتاب، مقاله و طرح تحقیقاتی در کارنامه علمی خود دارد.

برخی از منتقدین با واکاوی عقبه مستقیم و غیر مستقیم محمد آرام در مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق، داریس آرمان کیش ، اریکه تجارت آتی نگر، امین ایده آفرین ، سپهر خبرگان نفت، توسعه اقتصادی اعتماد امین و غیره، به این انتصاب خرده گرفته و آن را انتصابی پر پیامد ارزیابی کرده اند.

محمد آرام بن یار کیست :

روزنامه دنیای اقتصاد درباره محمد آرام بن یار می نویسد که، نام محمد آرام بنیار در پرونده دیواندری دیده می‌شود و شایعه شده بود که این فرد در دور زدن تحریم‌ها به صورت عملیاتی، نقش داشته داشته است. دادگاه پرونده فساد بانک‌های ملت و پارسیان در سال ۹۸ برگزار شد که علی دیواندری متهم ردیف اول این پرونده بود. در این پرونده محمد آرام بنیار، مدیرعامل شرکت داریس بود که اقدامات مالی متعددی در آنجا انجام شده بود. آنچه در دادگاه پرونده فساد علی دیواندری شایعه شده بود این است که محمد آرام بنیار، داماد یکی از وزرا بوده و علاوه بر خرید کشتی و به فلاحتیان به عنوان کارگذار پول پرداخت کرده است.

علی دیواندری در جلسات دادگاه اظهار کرده بود که امضای من در تمام نامه‌ها و مصوبات کنار امضای آقای آرام وجود داشت و اینکه آقای آرام می‌گوید که او هیچ تقصیری نداشته کاملا کذب است و آرام بر اساس خلاف واقع صحبت کرده است. در این میان آرام در تمام بازپرسی‌ها از بی اطلاعی خود صحبت کرده و گفته که در جریان امور قرار نداشت و اگر فسادی رخ داده با هماهنگی دیواندری و گروه فساد او بوده است. در این پرونده علی دیواندری سرانجام پس از گذشت چند ماه از اتهامات مطرح شده تبرئه گردید.

محمد آرام بنیار در اظهاراتی با ایرانا مدعی شده بود که در بحث مبارزه با فساد در دوره قبل در خط مقدم مبارزه با فساد بودم و در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ موضع مشخصی نسبت به مدیران فاسد در مجموعه بانکی به خصوص بانک ملت داشتم. موضع بنده نسبت به مدیران فاسد بانکی موجب شد در دولت قبل از عمده پست‌های دولتی برکنار شوم.

در اسفند ۱۴۰۰ نیز، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمد آرام بن یار را به سمت مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران منصوب کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۹۲۳۱۵۶۰۷، www.isna.ir. / سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: برکناری افشین خانی از معاونت ارزی بانک مرکزی ، انتصاب محمد آرام به سمت معاون ارزی بانک مرکزی ، محمد آرام جایگزین افشین خانی در معاونت ارزی بانک مرکزی ، افشین خانی از معاونت ارزی بانک مرکزی برکنار شد ، انتصاب افشین خانی به عنوان مشاور رئیس کل بانک مرکزی ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران ، تالیفات دکتر محمد آرام ، سوابق مدیریتی دکتر محمد آرام معاون ارزی بانک مرکزی ، سوابق مدیریتی محمد آرام ، افزایش نرخ ارز ، افزایش نرخ دلار ، نوسانات ارزی ، دکتر محمد آرام معاون ارزی بانک مرکزی کیست؟ ، علت برکناری افشین خانی از معاونت ارزی ، پیامدهای حضور محمد آرام در بانک مرکزی ، مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق ، داریس آرمان کیش ، ریکه تجارت آتی نگر ، امین ایده آفرین ، سپهر خبرگان نفت ، توسعه اقتصادی اعتماد امین ، محمد آرام بن یار ، محمد آرام بنیار ، سوابق محمد آرام ، شایعات درباره محمد آرام ، محمد آرام در دادگاه ، محمد بن یار ، محمد بنیار ، دکتر محمد آرام بن یار ، محمد آرام و پرونده دیواندری
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
1
برای محمد آرام شایعات زیادی مطرح است. نام وی از زمان باز شدن پرونده فساد سه هزار میلیاردی مطرح شده است.در واقع نام محمد آرام به همراه برادرانش با سید جواد میر محمد میگونی و برادرانش و یک شبکه تو در توی دارای ادعای ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با سیستم بانکی کشور به خصوص بانک های ملی،اقتصادنوین و گردشگری. بررسی بفرمائید لطفا تا اگر شایعه است ، شفاف سازی شود و اگر حقیقت است، هشدار داده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
0
فریبرز کلانتری در کانال تلگرامی اش نوشته که با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه در مطلبی به هلدینگ بنیاد تعاون زندانیان و ارتباط هیئت مدیره آن با مهدی جهانگیری اشاراتی کردم.از آن توییت بیش از یکسال گذشت تا اینکه در شهریور خبری منتشر شد درباره برگزاری مراسم تکریم و معارفه اعضای قدیم و جدید هیئت مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور. در این مراسم ریاست سازمان زندانها، از آغاز عصر جدید در این هلدینگ اقتصادی وابسته به قوه قضائیه گفت و نوید داد که آن را به سود آوری برساند.
با بررسی سوابق روزنامه رسمی با دیدن اسم«محمد آرام بن یار» در ترکیب جدید هیئت مدیره شوکه شدم، نام بن یار در ترکیب جدید هیئت مدیره هلدینگ اقتصادی قوه قضائیه جای گرفته است. شاید این اسم برای خیلی ها ناآشنا باشد، اما هنوز فساد ۳هزار میلیارد تومانی مه آفرید امیر خسروی از یاد نرفته فسادی که در همان زمان رسانه ها سرنخ اصلی آن را مرتبط با بانک آریا می دانستند. با جستجو برای یافتن اعضای هیئت مدیره بانک آریا سه خبر پیدا کردم که سوابق این اخبار با اینکه در جستجوی گوگل یافت می شد، اما اصل خبرها در رسانه های مرتبط پاک شده بود!خوشبختانه یک نسخه پشتیبانی از یکی از خبرهای روزنامه دنیای اقتصاد که در سایتش پاک شده، در آرشیو وب موجود بود. همانطور که مشاهده می کنید یکی از اعضای هیئت مدیره بانک آریا و فروشنده سهام این بانک به مردم در شرکت صندوق تامین سرمایه امین «محمد آرام بن یار» است.
برای همه دست اندرکاران این بانک پرونده قضایی تشکیل شده و حتی محمد آرام بن یار از طرف بخش حقوقی سازمان بورس صلاحیت حرفه ایش باطل می گردد. اما چرا محمد آرام بن یار از زیر تیغ عدالت پرونده مه آفرید خسروی تبرئه می شود؟
لطفا بررسی کنید و بگویید که تا چه اندازه درست یا نادرست است. اگر نادرست است ، شفاف سازی کنید و اگر درست است، هشدار بدهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
بله محمد آرام خودمان!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین