پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۸۵۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
دلمان برای برخی رسانه‌ها نظیر رسانه‌های وایسته به دولت و برخی نهاد‌های خاص بشدت می‌سوزد امروز نقد می‌کنند و فردا با تغییر تیم، موظف به تائید هستند. دلمان برای بعضی قلم‌های پرتوان، اما کج نویس و جهت دار می‌سوزد که امروز باید تخریب کنند و فردا توجیه. دلمان برای خودمان می‌سوزد که نمی‌توانیم برای منافع ملی مان متحد باشیم. محمد ایمانی، حرفه‌ای رسانه است و شیوایی قلم و منظومه فکری دارد، اما حیف از بدعت و انگیزه کج نویسی و جهت داری این قلم. آقای ایمانی، شما و تیم نهاد خاص از ما که بیشتر منتقد روحانی نبوده و نیستید. شما که از ما رئیسی‌تر نبوده و نیستید. اگر تدبیر همتی نبود، فاتحه خیلی چیز‌ها را باید می‌خواندیم. اگر امثال همتی نبودند، همین وضع موجود و غیر قابل قبول و مورد نقد حضرتعالی تبدیل به تراژدی و فاجعه شده بود. با وجود تفاوت‌های دیدگاهی با دکتر همتی و همگرایی‌های بالاتر با دکتر رئیسی، همتی منتقد را تاج سر خودمان می‌دانیم. همتی در بدترین شرایط، یک دشمن داناست و از هزاران نادان دوست، ارزشمندتر می‌باشد. همتی ممکن است، اندکی جهت گیری‌های شخصی و دلخوری انتخاباتی از ناکامی گذشته داشته باشد (خصوصا شیوه حرف زدن‌های زشت و غیر تعریف شده در ادبیات سیاسی عزیزمان دکتر زاکانی)، اما هیچگاه دشمن و مخالف نظام نیست. قلم تان پاینده و منظومه فکریتان تابنده، توصیه مشفقانه همکاران تان را پذیرا باشید و من بعد، تخریبی ننویسید. برای تنویر افکار عمومی، اصل نوشتار محمد ایمانی، در متن منعکس شده است.

شعار سال: 
محمد ایمانی تحلیلگر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس پیشین بانک مرکزی یادداشتی نوشت.

متن یادداشت به شرح زیر است: 

عبدالناصر همتی مدیر اقتصادی با کفایتی بود؟ فعال سیاسی موفقی است؟ یا هیچ کدام؟ او در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد شد، اما با وجود ادبیات تند و حمایت خاتمی و ۱۶ حزب اصلاح طلب، بیش از ۲/۴ میلیون رای کسب نکرد. همین ناکامی موجب شده که به هر بهانه ای، به دولت بعدی بتازد.

او سه سال رئیس بانک مرکزی بوده و یکی از سازندگان رکورد‌های منفی در دولت روحانی به شمار می‌رود؛ از جمله تورم ۵۹/۳ درصدی که بالاترین نرخ ۷۸ سال اخیر است.  

 میزان نقدینگی (عامل مهم تورم) در اواخر تابستان ۱۳۹۷ (مقارن شروع مدیریت همتی) ۱۶۷۲ هزار میلیارد تومان بود. اما در فروردین ۱۴۰۰، با ۱۰۷.۸ درصد افزایش، به ۳۴۹۰ هزار میلیارد رسید.

نقدینگی در دولت روحانی، از ۴۷۰ هزار میلیارد، به بیش ۴۱۰۰ هزار میلیارد تومان (حدود ۹ برابر) افزایش یافت.

 همچنین، قیمت دلار در مرداد ۱۳۹۷، حدود ۸۳۹۲ تومان بود، اما در خرداد ۱۴۰۰، بیش از دو و نیم برابر گران شد و به ۲۲۸۳۸ تومان رسید. این نرخ در دولت روحانی تا بالای ۲۷ هزار تومان هم افزایش یافت و در مقطعی به ۳۳ هزار تومان هم رسید. افزایش قیمت ارز، یکی از نتایج میراث تورم ۵۹/۳ درصدی است.

آقای محمد ایمانی دست بردار از قلم کج نویس جهت دار، همتی منتقد هم همتی بزرگ است

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۱۳۳۴۶، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین