شعار سال : خدمات رسانی به توانخواهان را می توان یکی از الزامات قانونی ، تاکیدات اخلاقی قابل تمرکز در حوزه مسئولیت اجتماعی و ضرورت انسانی- شهروندی در حوزه خدمات رسانی های پولی - بانکی به حساب آورد. این مهم در نظام بانکی کشور، از سال های دور مورد توجه بوده، اما در چند سال اخیر، تاکیدات برنامه ای و اجرایی خاصی روی آن صورت پذیرفته است.
پیرو تقویت روندهای ایفای مسئولیت اجتماعی و پاسخگویی به الزمات قانونی خدمات رسانی پولی-بانکی به توانخواهان ، بانک ملی از سال 1398، تمرکز و تاکیدات ویژه ای را در این خصوص مورد توجه قرار داد و در ابتدا به مناسب سازی مسیرهای دسترسی توانخواهان به شعب بانکی توجه گردید. سپس بشکل ویژه ای تر، خدمات رسانی گروه های خاص توانخواهان حسی - حرکتی( معلولین، ناشنوایان، نابینایان) مورد توجه قرار گرفت. تغییر در صفحه کلید دستگاه های خود پرداز ،ارایه خدمات رسانی غیر حضوری، تعریف باجه ویژه نابینایان در شعب ، امکانات صوتی سامانه بام و همراه بام بانک ملی، بخشی از این تحولات در بانک ملی بوده است.
در سامانه بام تحت وب، پس از نصب برنامههای صفحه خوان توسط کاربران و انجام تنظیمات لازم، تمامی متنهای موجود در سامانه، فیلدها، ویجتها و منوها برای کاربر خوانده میشوند. به عنوان نمونه، یکی از برنامههای کاربردی صفحه خوان «NVDA» است که پس از نصب در کامپیورتر کاربر و انجام تنظیمات، تمامی متنها به زبان فارسی خوانده میشوند. همچنین خدمات و منوهای پرکاربرد همراه بام در نسخه اندروید نیز جهت دسترسی روشندلان متناسب سازی شده و کاربر به منظور فعال سازی امکان خواندن منوها، ویجتها و فیلدهای این اپلیکیشن از طریق گوشی تلفن همراه خود ابتدا باید اپلیکیشن «e Speak NG» را از استورهای اندروید دانلود و نصب کند.
سپس با ورود به بخش تنظیمات گوشی تلفن همراه خود، به منوی Accessibility وارد، انتخاب گزینه text-to- speech، انتخاب گزینه e Speak NG در فیلد preferred engine، انتخاب زبان فارسی در فیلد Language و فعال سازی گزینه talkback و یا voice assistant اقدام کند.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بانک ملی/ سایر منابع.