پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی را تهیه و تدوین کرده‌اند، این طرح این هفته در دستورکار صحن علنی مجلس است.

شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی را تهیه و تدوین کرده‌اند، این طرح این هفته در دستورکار صحن علنی مجلس است.

متن کامل طرح ممنوعیت خروج مسئولین نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور به‌شرح زیر است:

ماده ۱: مدیرانی شامل این طرح می‌شوند که در آئین‌نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آئین‌نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آن‌ها ذکر شده است.

ماده ۲: بازه زمانی انجام این طرح در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و ۳ سال بعد از اتمام مسئولیت وی می‌باشد.

ماده ۳: طبق این طرح افرادی که شامل ماده ۱ می‌باشند، باید ضمن شفاف‌سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنا قوه قضاییه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.

ماده ۴: خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهاد‌های نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی می‌باشد.

تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور، شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهاد‌های نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت، سفر مذکور را انجام داده تا بعد از پایان مدت ممنوعیت خروج از کشور و رسیدگی به اموال آنها، از موضوع این طرح خارج شود.

ماده ۵: اموالی که در این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند شامل همان اموالی است که در آئین‌نامه ذیل ماده ۱۴۲ قانون اساسی ـ یا همان آئین‌نامه ثبت اموال مسئولین هست ـ می‌باشد.

ماده ۶: اولویت اجرای این طرح با افرادی است که دارای ۲ تابعیت می‌باشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آن‌ها در خارج از کشور به‌سر می‌برند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۱۱۵۸۳۶۹، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین