پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
قطر در حال مذاکره برای به دست آوردن سهامی از پروژه‌های انرژی شرکت فرانسوی توتال به ارزش ۲۷ میلیارد دلار در عراق است. باتوجه به اینکه دولت عراق قصد دارد وابستگی خود را به گاز و برق ایران کاهش دهد، این حجم از سرمایه‌گذاری قطری‌ها را فرصت مناسبی می‌پندارد. قرارداد توتال با عراق، که به سرمایه گذاری اولیه ۱۰ میلیارد دلاری نیاز دارد، پس از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سپتامبر ۲۰۲۱ از بغداد انجام شد.

شعار سال: درحالیکه بغداد امیدوار است تلاش شرکت‌های انرژی غربی برای خروج از کشور را متوقف کند یک سرمایه گذاری بزرگ توسط یک کشور خلیج فارس، پیروزی مهمی برای محمد السودانی، نخست وزیر عراق تلقی خواهد شد.

یک منبع گفت: شرکت «قطر انرژی» به دنبال به دست آوردن حدود ۳۰ درصد از سهام این پروژه است. شرکت‌های انرژی به ندرت مالک ۱۰۰ درصد پروژه‌ها هستند و مشارکت را برای کاهش ریسک ترجیح می‌دهند.

پس از انبوهی از قرارداد‌های مشترک که پس از تهاجم ایالات متحده بیش از یک دهه پیش امضا شد، شرکت‌های نفتی بین‌المللی به دلیل عواید ضعیف حاصل از توافق‌نامه‌های تقسیم درآمد، سعی در ترک عراق داشتند. هنگامی که توتال انرژی و بغداد در سال ۲۰۲۱ توافقنامه‌ای را برای ساخت چهار پروژه عظیم خورشیدی، گاز، برق و آب در جنوب عراق طی ۲۵ سال امضا کردند، امید‌ها برای تغییر مسیر مهاجرت زیاد بود.

رویترز در ادامه نوشت: باتوجه به اینکه دولت عراق قصد دارد وابستگی خود را به گاز و برق ایران کاهش دهد، این حجم از سرمایه‌گذاری قطری‌ها را فرصت مناسبی می‌پندارد. قرارداد توتال با عراق، که به سرمایه گذاری اولیه ۱۰ میلیارد دلاری نیاز دارد، پس از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سپتامبر ۲۰۲۱ از بغداد انجام شد.

این قرارداد شامل ساخت شبکه جمع آوری گاز طبیعی برای تامین نیروگاه‌های محلی از طریق گسترش میدان رطاوی، ساخت تاسیسات تصفیه آب دریا در مقیاس بزرگ برای افزایش خروجی از میادین دیگر با استفاده از تزریق آب و یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در بصره است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۱۵۵۲۴، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین