پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۸۶۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران در نشست خبری اخیر خود ضمن تشکر دو تیپ ویلایی (تک طبقه) و آپارتمانی (۴-۷ طبقه) مسکن ملی مدعی شده است برآورد هزینه‌ای شان تا مرحله سفت کاری و اتمام نما ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. این واحد‌ها باید در بازه زمانی کمتر ۱۲ ماه بدون مشاعات و هزینه‌های مربوط به آسانسور و ... ساخته می‌شود. این صحبت آقای جعفری، چند نکته خاص دارد. اول اینکه مبلغ چهار میلیون و صد تا پهار میلیون و پانصد هزار تومان هزینه تا اتمام مرحله سفت کاری را با رویکرد بازاریابانه به ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، تقلیل داده اند. دوم اینکه هر سازنده‌ای می‌داند که پنجاه درصد هزینه ساخت، مربوط به نازک کاری می‌شود. در واقع تا اینجای کار با هزینه ۸ میلیون تومانی مواجه هستیم. هزینه محوطه سازی، مشاعات و آسانسور هم در حدود متری دو میلیون تومان تمام خواهد شد؛ لذا، ایشان بشکل غیر مستقیم به هزینه ده میلیون تومانی ساخت مسکن ملی اشاره داشته اند.

شعار سال: مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران با اشاره به "هزینه ۵۲۵ میلیونی ساخت واحد ۷۵ متری نهضت ملی مسکن"گفت: هزینه ساخت هر متر خانه‌های ویلایی این طرح ۳.۹ میلیون است.

علیرضا جعفری در جمع خبرنگاران درباره قیمت تمام شده واحد‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در بحث واحد‌های این طرح ۲ رویکرد داریم؛ یکی ساختمان‌های ویلایی یک طبقه است و دیگری در قالب ساختمان‌های ۴ تا ۷ طبقه.

وی در این‌باره توضیح داد: در رویکرد اول زمین را در سراسر کشور به مردم واگذار می‌کنیم و آن‌ها با استفاده از تسهیلات اقدام به ساخت و ساز واحد مسکونی می‌کنند.

شیر بی یال و دم و اشکم مسکن ملی و ادعای ساخت واحد ۷۵ متری با ۵۲۵ میلیون تومان؟!
وی افزود: بر این اساس تا مرحله سفتکاری و اتمام نما برآورد‌های ما ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. این واحد‌ها باید در بازه زمانی کمتر ۱۲ ماه بدون مشاعات و هزینه‌های مربوط به آسانسور و ... ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهر‌هایی که متقاضی زیاد است و زمین کم، ساختمان‌های ۴ و ۷ طبقه ساخته می‌شود قرارداد‌ها بر اساس هر مترمربع ۴.۵ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ و ضریب تعدیل سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود. از سوی دیگر با توجه به این‌که ضریب تعدیل سال ۱۴۰۱ عددی که الان ملاک عمل است حدود ۷ میلیون تومان است. امیدواریم با صرفه‌جویی در مقیاس در حوزه پیمانکاران گرید یک بتوانیم مدیریت هزینه را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن داشته باشیم و در رنج ۷ میلیون تومان واحد‌ها را بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره محوطه‌سازی و آماده‌سازی نیز گفت: با توجه به تمهیدات در حوزه اجرا و کمک صندوق ملی مسکن، امیدواریم قیمت تمام شده متقاضیان بتوانند منابع آنرا تامین کنند.

جعفری با اعلام این‌که متراژ واحد‌های نهضت ملی مسکن ۷۵ تا ۱۱۰ متر است ، اظهار داشت: درباره ورود احتمالی شرکت‌های خارجی به نهضت ملی مسکن افزود: تعداد زیادی شرکت خارجی برای حضور در نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اولویت ما این است که از توان شرکت‌های داخلی استفاده کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۴۶۲۵۹، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین