پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
عبدالله بلواسی (بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان) توضیح می‌دهد: در سفر‌های زیارتی که برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تدارک دیده‌اند، اجازه نمی‌دهند کل خانواده به سفر بروند، حکم کرده‌اند فقط دو نفر، یعنی زن و شوهر می‌توانند از تسهیلات زیارتی استفاده کنند. عبدالله بلواسی از محدودیت‌های سفر زیارتی بازنشستگان کارگری انتقاد کرد.

شعار سال: عبدالله بلواسی (بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان) با انتقاد از کاستی گرفتن خدمات حمایتی سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی، صندوق سرمایه‌ی کارگران و بیمه شدگان است، اما به کام دولت و مسئولان! این سازمان یکی از ثروتمندترین صندوق‌های کشور است که دهه‌هاست کارگران و بیمه شدگان به امید آتیه‌ای به دور از دغدغه نان و معیشت، در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: به رغم این حجم از سرمایه‌گذاری تاریخی، در نهایت، سهم کارگران اندک و در حد بخور و نمیر است و بازنشستگان بعد از دهه‌ها بیمه‌اندوزی، برداشت عادلانه‌ای از این سرمایه‌ها ندارند.

بلواسی به یک مورد از کاستی گرفتن خدمات رفاهی و حمایتی سازمان برای بازنشستگان اشاره می‌کند: تسهیلات زیارتی سازمان در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

او بیشتر توضیح می‌دهد: در سفر‌های زیارتی که برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تدارک دیده‌اند، اجازه نمی‌دهند کل خانواده به سفر بروند، حکم کرده‌اند فقط دو نفر، یعنی زن و شوهر می‌توانند از تسهیلات زیارتی استفاده کنند.

این فعال صنفی انتقاد می‌کند: این بازنشستگان سال‌ها برای رفاه حال خانواده و فرزندانشان، هرچه رنج و سختی که لازم بوده تحمل کرده‌اند، اما سازمان به دلیل نبود بودجه، فرزندان آنان را از همراهی در سفر زیارتی محروم می‌کنید!

بلواسی در پایان می‌گوید: من یک سوال از مسئولان دارم؛ آقای مسئول، آیا وقتی شما قصد سفر می‌کنید فرزندانتان را با خود نمی‌برید؟ مگر می‌شود پدر و مادری به سفر زیارتی که یکی از آرزو‌های چندین ساله‌شان بوده بروند، اما دختر دم بخت‌شان را در خانه تنها بگذارند؟ لطفا بازنشستگان و خانواده‌های آنان را از سرمایه خود محروم نکنید!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جی پلاس، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۸۷۴۹۳، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین