پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۸۷۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۰
بانک ملی با نظر داشت به تمامی مشکلات موجود در فضای کسب و کار و اقتصاد و تولید ، شرایط گروه های سه گانه شرکتی و لزوم همراستا سازی سرمایه گذاری بانکی( غیر بنگاهداری) در روند ارتقا اقتصادی و اثرگذاری توسعه ای، اقدام به توسعه بحث بانکداری شرکتی نموده است.در سال 1401 ، شاهد افتتاح چهارشعبه بانکداری شرکتی در این بانک در شهرهای مختلف بوده ایم. اقدامی که با نظرداشت به برنامه های راهبردی بانک، در حال دنباله گیری خاص است.

شعار سال: «بانکداری جامع» اصطلاحی مورد نیاز در روند برنامه ریزی و اقدام در موسسات مالی بزرگی است که پیشنهاد‌هایی در ابعاد وسیع در زمینه خدمات بانکی به مشتریان خود بشکل اختصاصی و مرتبط با شرایط حرفه ای و حوزه فعالیتی آنها ،ارائه می‌دهند. در واقع در بانکداری جامع، تاکید روی تفکیک مشتریان و خدمات رسانی تخصصی به آنهاست.

در سال های اخیر و بر اساس الزام بانک مرکزی، مقرر شده تا بانک‌ها مشتریان خود را بر اساس معیار‌هایی مشخص و تعیین شده، طبقه‌بندی کرده و خدمات خود را متناسب با طبقه مشتریان ارائه کنند. در برداشتی کاربردی، این مدل از هفت بخش کلی تشکیل شده و چهار بخش آن، مورد تاکید ویژه است که اهم آن عبارتند از: بانکداری خرد (خدمات به عموم مشتریان)، بانکداری تجاری (اصناف و کسب و کارها)، بانکداری شرکتی (خدمات به مشتریان حقوقی بزرگ، متوسط و کوچک) و بانکداری سرمایه‌ای یا سرمایه گذاری. بانکداری اختصاصی (مشتریان خاص دارای درآمد و ثروت بالا)، بانکداری شخصی و بانکداری مجازی، سه مولفه دیگر این مدل هفت بخشی،هستند.

نهضت توسعه بانکداری شرکتی در بانک ملی ایران

در این شیوه از بانکداری تمامی مشتریان و بازار طبقه بندی می شوند و تمامی واحدهای سازمانی درگیر آن هستند.از این رو، یک بانک جامع دارای تشکیلات، نظامات، خدمات، ابزار و نیروی انسانی مناسب برای ارایه خدمات برای انواع مشتریان بر حسب نیازمندی های آنان بصورت ویژه و خاص می باشد.این مفهوم در برداشت سلبی ،باعث افزایش دقت بانک در حذف مشتریان فاقد شرایط دریافت خدمات شده و در نگاه ایجابی، اعث توسعه و تعمق بخشی به خدمات بانک برای ارتقا پوشش دهی ها می گردد.

همانگونه که بیان گردید یکی از زیربخش های بانکداری جامع، بانکداری شرکتی است. در بانکداری شرکتی، بانک ها فعالیت های خود را برای ارائه خدمات مالی و بانکی به شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک، متمرکز نموده، تخصصی کرده و بازتعریف می کنند. بدین منظور، اولین سوال این است که خدمات مورد نیاز برای گروه های شرکت های بزرگ،متوسط و کوچک کدامند؟

در کشور ایران، شرکت های بزرگ عموما نیازمند خدمات سامانه ای یکپارچه و بحث همیاری در سرمایه گذاری هستند.این شرکت ها الزاما نیازمند وجود تضمین ها و کاهش سلیقه گرایی ها در روند سرمایه گذاری های مشترک می باشند. شرکت های متوسط عموما نیازمند سرمایه در گردش و تامین مالی برای تداوم روند تولید بوده و شرکت های کوچک، مطالبه اعتبارات خرد دارند. 

در شرکت های کوچک عموما درگیری با اصل 141 قانون تجارت بدلیل سرمایه 100 هزار تومانی ثبت شرکت و عدم حساسیت به افزایش سرمایه وجود داشته و اگر با این نگاه نگریسته شود، این شرکت ها از چرخه دریافت خدمات بانکی محروم می شوند. بحث ماده 50 تامین اجتماعی بستن حساب شرکت ها نیز از دیگر مشکلات شرکت های کوچک و متوسط در دسترسی به خدمات بانکداری شرکتی است. همچنین باید به بحث چک های برگشتی و دریافت سریع تسهیلات نیز اشاره کرد.

بانک ملی با نظر داشت به تمامی مشکلات موجود در فضای کسب و کار و اقتصاد و تولید ، شرایط گروه های سه گانه شرکتی و لزوم همراستا سازی سرمایه گذاری بانکی( غیر بنگاهداری) در روند ارتقا اقتصادی و اثرگذاری توسعه ای، اقدام به توسعه بحث بانکداری شرکتی نموده است.در سال 1401 ، شاهد افتتاح چهارشعبه بانکداری شرکتی در این بانک در شهرهای مختلف بوده ایم. اقدامی که با نظرداشت به برنامه های راهبردی بانک، در حال دنباله گیری خاص است.

*** افتتاح اولین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی در شعبه اسکان بانک ملی

*** افتتاح دومین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی بانک ملی ایران در شعبه حافظ

*** افتتاح سومین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی بانک ملی ایران

*** افتتاح چهارمین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی بانک ملی در اصفهان

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
برچسب ها: بانکداری شرکتی ، بخش های بانکداری جامع ، بانکداری جامع در بانک ملی ، بانکداری شرکتی در بانک ملی ، نهضت بانکداری شرکتی در بانک ملی ، افتتاح اولین شعبه بانکداری شرکتی بانک ملی ، افتتاح دومین شعبه بانکداری شرکتی بانک ملی ، افتتاح سومین شعبه بانکداری شرکتی بانک ملی ، افتتاح چهارمین شعبه بانکداری شرکتی بانک ملی ، طبقه بندی کلیه مشتریان و بازار در بانکداری جامع ، نگاه سلبی به بانکداری جامع و محروم سازی ها ، نگاه ایجابی به بانکداری جامع و تعمق بخشی به خدمات ، دسترسی به خدمات بانکداری شرکتی ، مشکلات شرکت های بزرگ در اقتصاد و تولید ، مشکلات شرکت های متوسط در اقتصاد و تولید ، مشکلات شرکت های کوچک در اقتصاد و تولید ، توسعه بانکداری شرکتی در بانک ملی ، بانکداری شرکتی برای شرکت های بزرگ ، بانکداری شرکتی برای شرکت های متوسط ، بانکداری شرکتی برای شرکت های کوچک ، پازل های بانکداری جامع در بانک ملی ، افتتاح اولین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی در شعبه اسکان بانک ملی ، افتتاح دومین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی بانک ملی ایران در شعبه حافظ ، افتتاح چهارمین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی بانک ملی در اصفهان ، افتتاح سومین شعبه تخصصی بانکداری شرکتی بانک ملی ایران
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
سومین شعبه کجا افتتاح شده؟ من خیلی توی سایت شما و توی سایت بانک ملی گشتم و پیدا نکردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین