پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۱
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در انتصاب‌ها، گفت: در قرنی که آزمون و خطا معنایی ندارد و تمام آن برای مدار علم و تجربه می‌چرخد، دولت در برخی استان‌ها تجربه و تخصص را زیر پا گذاشته و صرفاً کسانی را که در ستاد و یا همراه دولت بوده را انتخاب کرد که خیانت به مردم است.

شعار سال: شهریار حیدری در رابطه با نقاط قوت و ضعف دولت در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: دولت در حوزه دیپلماسی خارجی با توجه به راهبرد‌های نظام جمهوری اسلامی مبنی بر اولویت ارتباط با کشور‌های همسایه، اقدامات خوبی انجام داد و ترمیم روابط با عربستان و تقویت روابط با چین از اقدمات خوب دولت بود که هر دولت بنا به سلیقه خود این راهبرد‌ها را پیش می‌برد، اما این مباحث متاثر از مسائل داخلی کشور هم هست. سیاست خارجی همواره متاثر از سیاست داخلی کشور‌ها می‌باشد که دولت در این حوزه تا حدودی موفق بوده و امیدواریم این توفیقات منتج به نتیجه شود چرا که منتظر به بازگشایی سفارت خانه ایران و عربستان هستیم تا توافقات اقتصادی، سیاسی، امنیتی، دفاعی و … دو کشور عملیاتی شود.

در قرنی که آزمون و خطا معنایی ندارد و تمام آن برای مدار علم و تجربه می‌چرخد، دولت در برخی استان‌ها تجربه و تخصص را زیر پا گذاشته و صرفاً کسانی را که در ستاد و یا همراه دولت بوده را انتخاب کرد که خیانت به مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت عملکرد مثبتی در حوزه معیشت و اقتصاد نداشت، گفت: تیم اقتصادی دولت و در رأس آن وزیر صمت بسیار ضعیف عمل کرده است درحالی که در دولت آقای رئیسی گشایش‌های خوبی در حوزه خارجی مثل فروش نفت و بازگشت ارز‌های بلوکه شده داشتیم علیرغم اینکه مرز‌ها به عنوان یک فرصت و قدرت برای حوزه تجارت بود، اما با از آن‌ها به خوبی استفاده نشد.

آقای حیدری با اشاره به عملکرد تیم اقتصادی دولت، گفت: مشکل دولت این است که به منابع کشور اشراف کافی ندارد خصوص تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف است و افراد ناکارآمد و ضعیفی را در راس تیم اقتصادی قرارداده است؛ من با نگاه دلسوزی و کارشناسی میگویم که ابعاد کارآمدی وزارت صمت، در حد صفر است؛ این وزارتخانه اگر همین الان تعطیل شود، پول آب، قند و چای به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود. درحالی که بخشی از پایه‌های اقتصادی کشور اعم از اشتغال، معدن و تجارت و پیشرفت و توسعه، در این وزارتخانه تعریف شده است. سالی را که مقام معظم رهبری به عنوان «اشتغال و دانش بنیان» نام گذاری کردند از همین حوزه باید محقق شود؛ بنابراین دولت بهتر است در برابر مردم و مجلس مقاومت نکند و مسائل باندی و رانتی را کنار بگذارد.

مشکل دولت این است که به منابع کشور اشراف کافی ندارد خصوص تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف است و افراد ناکارآمد و ضعیفی را در راس تیم اقتصادی قرارداده است، گشایش‌های خوبی در حوزه خارجی مثل فروش نفت و بازگشت ارز‌های بلوکه شده داشتیم علیرغم اینکه مرز‌ها به عنوان یک فرصت و قدرت برای حوزه تجارت بود، اما با از آن‌ها به خوبی استفاده نشد

وی افزود: البته قطعا هدف آقای رئیسی تحقق همین مساله می‌باشد، اما شخص آقای رئیسی یک نفر است بنابراین حاشیه‌های دولت اقای رئیسی باید اجازه دهند دولت، در دو سال باقی مانده برای خدا و مردم کار کند. اما متاسفانه باندی که در دولت شکل گرفته را به تمام استان‌ها تعمیم دادند و انتخاب استانداران در بعضی از مناطق ظلم به مردم است. در قرنی که آزمون و خطا معنایی ندارد و تمام آن برای مدار علم و تجربه می‌چرخد، دولت در برخی استان‌ها تجربه و تخصص را زیر پا گذاشته و صرفاً کسانی را که در ستاد و یا همراه دولت بوده را انتخاب کرد که خیانت به مردم است؛ همانطور که پیامبر می‌گوید اگر کسی برای تصدی مسوولیت بهتر بود، اما شخص دیگری انتخاب شود، خیانت به خدا، مردم و رسول خدا است بنابراین بخشی از این انتصاب‌های دولت خیانت به خدا و رسول خدا و مردم است؛ لذا به نظر من بالاترین عیدی و خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی بازنگری دولت در انتصاب‌ها است.

آقای حیدری در رابطه با عملکرد دولت در حوزه دیپلماسی سیاسی گفت: دولت قبل در حوزه برجام اقدامات بسیار خوبی انجام داد و اینگونه نیست که وزارت خارجه فعلی یکباره رابطه با عربستان را به نتیجه برساند بنابراین پایه آن‌ها در دولت قبل گذاشته شده بود. البته مشکل ما فقط ارتباط با عربستان نیست مشکل ما در حوزه دیپلماسی‌های خارجی، مشکلاتی است که مخصوصا در حوزه برجام باید حل و فصل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اصلاحات نیوز ، تاریخ انتشار:۵ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۷۷۵، eslahatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین