پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۷۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶
قانون در تمامی اصناف تاکید روی طرح خالص فروشی دارد (محاسبه وزن جنس بعد از کسر وزن چعبه)، حال با کدام توجیه قانونی طرح خالص فروشی شیرینی منتفی شده است؟ هر مقامی که اینکار را کرده غلط کرده و باید توسط دادستان کل کشور، مورد پیگیرد قانونی قرار گیرد. معنا ندارد که قیمت مصوب شیرینی را با وزن جعبه (فروش غیر خالص) محاسبه کرده باشند. قیمت را واقعی کنید و طرح خالص فروشی را الزاما اجرا نمایید.

شعار سال: رئیس اتحادیه صنف قنادان کلانشهر تبریز از منتفی شدن موضوع خالص فروشی در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های استان خبر داد.

 ناصر کریمی وحید در گفتگو با خبرنگار نصر افزود: موضوع خالص فروشی شیرینی که متأسفانه چند روزی است در فضای مجازی مطرح است، در اسفندماه سال گذشته مطرح بوده که برای امسال کلا منتفی شده است.

وی ادامه داد: این موضوع سال گذشته بر اساس یک تصمیم غیرکارشناسانه ابلاغ شده بود و متاسفانه از اتحادیه‌های صنفی سراسر کشورهم نظرخواهی نشده بود که با ورود تشکل‌های صنفی قنادان این ابلاغیه به طور کلی ابطال شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای به صورت ناآگاهانه با استفاده از برخی رسانه ها، سعی در ایجاد تشویش در اذهان عمومی داشته و موضوع خالص فروشی را ابزاری برای به حاشیه کشاندن صنف زحمتکش قنادان قرار داده اند، تصریح کرد: اوزان جعبه شیرینی با تاییدیه سازمان استاندارد به صورت قیمت تمام شده روی شیرینی محاسبه شده و در قیمت در نظر گرفته شده و اقدامی کاملا قانونی بوده و بحث خالص فروشی اصلا نبوده و نیست، ولی برای رفاه حال مشتریان در این خصوص تشکل‌های صنفی وارد عمل شده و نسبت به حل این مورد اقدام کردند که بعد از بررسی نظرات کارشناسانه تشکل‌های صنفی طی ابلاغیه‌ای از سوی رئیس اتاق اصناف ایران بر لغو این مورد تاکید وعملیاتی شد.

رئیس اتحادیه صنف قنادان کلانشهر تبریز، با تشکر از زحمات و تلاش‌های رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران، بیان داشت: اگر نامه ابلاغی رئیس اتاق اصناف را به دقت مطالعه کنید، این نامه کاملا گویا در رفع ابهامات ایجاد شده است و در آن این موضوع خالص فروشی شیرینی را کان لم یکن اعلام کرده است.

کریمی وحید، در خاتمه با ابراز خرسندی از فعالیت مستمر واحد‌های صنفی قنادی تبریز، گفت: هیئت مدیره اتحادیه صنف قنادان کلانشهر تبریز در کنار سایر شهر‌های کشور دفاع از حق و حقوق اعضای محترم صنف و اعتلای صنف را جزو وظایف اساسی خود می‌داند و آماده استفاده از هرگونه پیشنهادات و انتقادات سازنده در جهت معرفی بیشتر صنف و حل مشکلات و مسائل مرتبط می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نصرنیوز، تاریخ انتشار:۵ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۹۴۰۰،nasrnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین