پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه جدیدی، از اثبات پرداخت غیرقانونی ۵ میلیارد تومان از حساب باشگاه استقلال به علی فتح‌الله‌زاده خبر داد.

شعارسال: داستان چک‌های جنجالی ۵ میلیارد تومان از حساب باشگاه استقلال همچنان ادامه دارد. در برنامه هفته قبل فوتبال برتر بود که حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مناظره با علی فتح‌الله‌زاده مدعی شد که مدیرعامل آبی‌ها به صورت غیرقانونی، از حساب این باشگاه برداشت کرده است.

دومین بیانیه تند خصوصی سازی برعلیه فتح الله زاده و پاسخ جالب او برای برنگرداندن پنج میلیارد تومان !؟

داستان از این قرار است که مدیرعامل استقلال زمان بازگشت به این تیم و قبول مدیرعاملی آبی‌ها، مبلغ ۵ میلیارد تومان را به بهانه تسویه حساب با امیرحسین صادقی، فرهاد مجیدی و حنیف عمران زاده از حساب باشگاه برداشت کرد و حسین قربانزاده نیز در برنامه فوتبال برتر با انتشار سندی به تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۲ مدعی شد که فتح‌الله‌زاده در آن زمان بابت طلب مذکور، مبلغ یک میلیارد تومان دریافت کرده و برداشت دوباره مبلغ این بار به میزان ۵ میلیارد غیرقانونی بوده است.

حالا سازمان خصوصی سازی در بیانیه ای، ادعای قبلی خود مبنی بر پرداخت غیرقانونی این مبلغ به حساب علی فتح‌الله‌زاده خبر داد. در این اطلاعیه که با عنوان “بیانیه شماره دو هیات بازرسی مالی سازمان خصوصی سازی” منتشر شده، درخصوص گم شدن مبلغ ۱۹۰ هزار یورو دیگر نیز پرده برداری شده است.

در این اطلاعیه آمده است:

* تا شنبه جهت عودت ۵ میلیارد به فتح‌الله‌زاده زمان داده شد

پس از صدور بیانیه شماره یک هیات بازرسی مالی سازمان خصوصی سازی درباره چک‌های ادعایی آقای فتح الله زاده که در پی هفت ساعت حضور این هیات در باشگاه استقلال و بررسی همه اسناد مالی مرتبط تهیه و تنظیم شده بود، تا روز شنبه ۱۹ فروردین برای بازگرداندن ۵ میلیارد تومان به ایشان مهلت داده شد. اما ایشان به این الزام عمل نکرد.

* فتح‌الله‌زاده مدعی شد بازیکنان ۲ بار مبلغ چک را گرفته اند!

فتح‌الله‌زاده علی‌رغم آنکه روز یکشنبه ۲۰ فروردین با حضور در سازمان خصوصی سازی از ساعت ۹ تا ۱۱ پذیرفت که نباید این پول پرداخت می‌شده، ولی مدعی شد بازیکنان صاحب چک دو بار مبالغ این چک را دریافت کردند، نه ایشان و آقای نیازی!

* مدیرعامل استقلال برای بازگرداندن ۵ میلیارد زمان خواست

با این حال برای بازگرداندن این مبلغ، مجددا ایشان روز دوشنبه ۲۱ فروردین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ حضور پیدا کرد و تا ۳۱ فروردین مهلت خواست که به ایشان مهلت داده شود تا ۵ میلیارد تومان را به باشگاه مسترد کند؛ لذا باتوجه به آنکه بازرسی سازمان خصوصی سازی ثابت کرد که پرداخت این مبلغ تخلف بوده است، موضوع به نهاد‌های نظارتی و محاکم قضایی ارجاع خواهد شد.

* او ۲۳۰ هزار یورو دریافت کرده که ردی در اسناد مالی ندارد

ضمنا آقای فتح الله زاده علی رغم آنکه در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که بصورت مستقیم و شخصی هرگز ارز دریافت نکرده است، بررسی هیات بازرسی مالی نشان می‌دهد که ایشان شخصا ۲۳۰ هزار یورو را از صرافی شربیانی دریافت کرده و رسید داده است، اما هیچ ردی در اسناد مالی و حسابداری باشگاه وجود ندارد.

* سرنوشت ۱۴۰ هزار یورو نامشخص است

صرفا انتقال ۹۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا تایید شده، اما هنوز از سرنوشت ۱۴۰ هزار یورو، اطلاعات و اسنادی بدست نیامده است. این در حالی است که واحد مالی باشگاه باید بصورت رسمی با یک صرافی معتبر و در قالب اسناد مالی شفاف طرف حساب می‌شد.

* جهت جلوگیری از زیان بیشتر، وزارت ورزش باید چاره‌ای بیندشید

با استمرار این وضعیت، بیم هرگونه زیان بیشتر و احتمال تولید اسناد جدید با هدف جبران این ۵ میلیارد تومان از دارایی یا تعهدات خود باشگاه افزایش می‌یابد و شایسته است که تا برگزاری مجمع، وزارت ورزش و جوانان هر چه سریعتر در این باره چاره‌ای بیندیشد. به اطلاع مردم شریف و بویژه هواداران فوتبال می‌رساند، سازمان خصوصی سازی درخصوص احقاق حقوق باشگاه و منافع هواداران و سهامداران، هیچ مسامحه و اغماضی نخواهد داشت.

دفاعیه فتح‌الله‌زاده پس از یک هفته

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر عنوان کرد: مگر آقای قربان‌زاده در برنامه فوتبال برتر نشان نداد که آقای فتح‌الله‌زاده یک میلیارد تومان گرفته و شما آن را نشان دادید؟ شما لطف کنید یکبار دیگر به آن برگه نگاه کنید. آقای قربان‌زاده گفت شما یک میلیارد را برای چهار چک دریافت کردید و گفت اگر این کار را نکرده باشید، من فردا استعفاء می‌دهم. من منتظر استعفای آقای قربان‌زاده هستم!

او ادامه داد: آدم‌هایی که اقتصادی هستند، می‌دانند که آن پول را نه تنها من برداشت نکردم، بلکه به حساب باشگاه واریز کردم. ایشان اشتباه می‌گوید و شما می‌توانید از یک کارشناس اقتصادی بپرسید تا ببینید حرف من درست هست یا نه.

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: وقتی در روز روشن می‌گوید من از حساب باشگاه برداشت کردم، در حالی که واریز انجام دادم، منصفانه است؟ ضمنا برای چهار نفر نبوده و فقط برای آقای سیامکی بود که به باشگاه کمک کردند. وقتی ایشان به دروغ حرف زد، چطور من از خودم دفاع کنم؟ ما ۹۰ میلیارد تومان پول گرفتم.

فتح‌الله‌زاده یادآور شد: شفاف‌سازی خیلی خوب است، ولی کامل نیست. مهم بودجه‌ای است که دراختیارمان می‌گذارند. ما ۹۰ میلیارد تومان گرفتیم، اما ۱۴۳ میلیارد خرج کردیم.

مدیرعامل استقلال گفت: می‌خواستم مبلغ را برگردانم، ولی چون سازمان خصوصی‌سازی آن بیانیه را منتشر کرد این کار را نمی‌کنم! ۵ میلیارد در برابر مبالغی که مدیران قبلی هزینه کردند هیچ است.
سازمان خصوصی‌سازی با بیانیه خود، باشگاه استقلال را نابود کرد. من منتظر استعفای قربان‌زاده هستم؛ چرا پولی که به حساب باشگاه واریز کردم را می‌گوید برداشت کرده‌ای. الان دیگر تمام ایران حتی در نقاط دورافتاده می‌دانند ما نمی‌توانیم پول استراماچونی را جور کنیم.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 22فروردین1402، کدخبر: 771541، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین