پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۹۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
رئیس انجمن معاینه فنی استان تهران مدعی شده است که ترمزها و کمک فنر از جمله مواردی هستند که حتی نیسان وانت‌های صفر هم در تست آن مردود می‌شوند. این خبر در هر کجای دنیا ( حتی در حد گینه بی سائو) مطرح می شد، باعث استعفای رئیس سازمان استاندارد، توبیخ پلیس راهنمایی و رانندگی و تجمع اعتراض آمیز مقابل کارخانه سازنده می شد. اما در ایران اب از آب هم تکان نمی خورد. بیمه مرکزی هم که نظارت بر گرفتن پول مفت بیمه بدنه و شخص ثالث توسط شرکت های بیمه ای دارد و پرداختن به این گونه امور و حساسیت نشان دادن به موضوعاتی با ارتباط مستقیم با بیمه را در چارچوب وظایف خود نمی داند؟! ای لعنت بر هر چه مدیر دولتی لش و کم خاصیت. منتظر دریافت توضیحات احتمالی مدیران چهار مجموعه محترم مورد اشاره هستیم. البته اگر حرفی برای گفتن باشد و غیرت حرفه ای برای پاسخ وجود داشته باشد.

شعارسال: غضنفر طاوسی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد خودرو‌های کشور که واجد شرایط معاینه فنی هستند به مراکز معاینه فنی مراجعه نکرده‌اند، گفت: روشن نبود دوربین‌های معاینه فنی در جاده‌های مواصلاتی کشور باعث شده تا خودرو‌های فاقد معاینه فنی به راحتی در این جاده‌ها تردد کنند. وی افزود: خواب آلودگی راننده در کنار نقص فنی خودرو از عواملی بودند که در ایام نوروز باعث افزایش تلفات جاده‌ای شدند، به طور مثال اگر ترمز و یا کمک خودرویی که به مرکز معاینه فنی مراجعه کرده بود بررسی، تعمیر و تعویض می‌شد، موقع حادثه راننده می‌توانست خودرو را کنترل یا با سرعت کمتری واژگون شود. طاووسی با بیان اینکه بیشتر خودرو‌های ایرانی جدید خانواده پژو در بخش کاتالیزور رد می‌شوند، افزود: جنس کاتالیزور‌ها تغییر کرده و نسبت به یک ده قبل ضعیف‌تر شده.

مردود شدن ترمز و کمک فنر نیسان وانت های صفر در معاینه فنی + لالایی بی لیاقتی برای سازمان مثلا استاندارد کم استاندارد؟!

وی گفت: در خانواده پراید و ۲۰۶ هم سنسور اکسیژن از جمله مواردی است که معیوب است و میزان سوخت و الایندگی خودرو را بالا می‌برد. طاوسی با اشاره به اینکه کمترین مردودی برای خود ال ۹۰ است، گفت: در مقابل ال ۹۰، خودروی نیسان بیشترین مردودی را دارد به گونه‌ای که حتی نیسان‌های صفر کیلومتر هم دارای ۲ تا ۴ نقص فنی هستند. ترمز عقب نیسان وانت و حتی پیکان وانت، جزو مواردی است که در تست‌های ترمز رد می‌شوند که چرا به علت نشت روغن‌ها و تمام شدن لنت‌ها با ضعف چشم گیری مواجه هستند که این ضعف خود را به خوبی در تصادفات نشان می‌دهد. طاووسی با اشاره به اینکه خودرو‌های که ارتفاع خود را پایین آورده‌اند، مردود خواهند شد، ادامه داد: برش کمک فنر یا پایین آوردن به نوعی دست کاری خودرو محسوب می‌شود که این مورد در تست‌های معاینه فنی مردود می‌شوند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: 30فروردین1402، کدخبر: 292090، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین