پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
ایران با رو کردن دو پدیده سنگین وزن خود در وزنه‌برداری آسیا به خصوص یوسفی جوان، نشان داد که در تدارک معرفی جانشینان شایسته ای برای حسین رضازاده و بهداد سلیمی است. آنها با دو نقره خود، تیم کشورمان را قهرمان تیمی آسیا کردند.

شعارسال: در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی، رقابت دسته فوق‌سنگین برگزار شد و ایران دو نماینده داشت که در پایان، کشورمان صاحب دو مدال نقره شد.

ایران با نقره‌های دو پدیده سنگین وزن؛ قهرمان وزنه‌برداری ۲۰۲۳ آسیا شد

با این دو نشان ارزنده، تیم وزنه‌برداری ایران در جدول امتیازی با پیشی گرفتن از ازبک‌ها در جدالی میلی متری با ۶۳۵ امتیاز قهرمان شد و ازبکستان با ۶۳۱ امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید.

آیت شریفی با رکورد ۱۹۷ یکضرب، ۲۳۹ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم چهارم آسیا شد. او مدال نقره یکضرب را گرفت و در دوضرب پنجم شد.

علیرضا یوسفی، دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۹۰ یکضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم مدال نقره دوضرب را گرفت و در مجموع پنجم شد. او رکورد دوضرب جوانان را هفت کیلوگرم و رکورد مجموع جوانان جهان را چهار کیلوگرم ارتقا داد تا آینده زیبایی برای این وزن پرافتخار ایران ترسیم کند.

ایران با رو کردن این دو وزنه‌بردار به خصوص یوسفی جوان، نشان داد در تدارک معرفی جانشینان شایسته‌ای برای حسین رضازاده و بهداد سلیمی است.

شریفی و یوسفی برای نخستین بار در قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زدند و همین دو مدال نقره آنها، تیم ایران را در قله آسیا نگه داشت. آن‌ها با گورمیناسیان، وزنه‌بردار ارمنی‌تبار بحرین و نایب‌قهرمان المپیک و جهان و اکبر ژورائف ازبکستانی، قهرمان المپیک دسته ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت داشتند. در این دسته ۱۲ وزنه‌بردار حضور داشتند که من اسعد از سوریه وزن‌کشی کرد، اما وزنه نزد.

ایران با نقره‌های دو پدیده سنگین وزن؛ قهرمان وزنه‌برداری ۲۰۲۳ آسیا شد

*عملکرد دو نماینده امروز ایران روی تخته قهرمانی آسیا

حرکت یکضرب

شریفی برای کسب مدال نقره یکضرب با اکبر ژورائف و رستم جانگبایف از ازبکستان رقابت داشت. گورمیناسیان، وزنه‌بردار ارمنی‌تبار بحرین که نایب‌قهرمان جهان است، با توجه به نوع انتخاب وزنه‌هایش، مشخص بود که مدال طلا را می‌گیرد.

شریفی در اولین حرکت یکضرب، وزنه ۱۸۶ کیلوگرم را زد. او در حرکت دوم ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم باید وزنه ۱۹۷ کیلوگرم را مهار می‌کرد تا مدال نقره می‌گرفت و توانست این حرکت را با موفقیت ثبت کند.

یوسفی در نخستین حرکت یکضرب، وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم هم وزنه ۱۸۴ کیلوگرم را بالای سر برد.

ایران با نقره‌های دو پدیده سنگین وزن؛ قهرمان وزنه‌برداری ۲۰۲۳ آسیا شد

*رکوردشکنی وزنه‌زن بحرینی با وزنه‌های ۱۵سال پیش رضازاده

گور میناسیان با مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد. او در حرکت دوم، وزنه ۲۱۳ کیلوگرم را بای سر برد و رکورد یکضرب آسیا را یک کیلوگرم ارتقا داد.

گورمیناسیان در حرکت سوم، رکورد ۲۱۷ کیلوگرم را ثبت کرد و دوباره رکورد یکضرب آسیا را چهار کیلوگرم ارتقا داد.

رستم جانگبایف از ازبکستان با رکورد ۱۹۶ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

حرکت دوضرب

رقابت در دوضرب بین وزنه‌برداران ایران و ازبکستان بسیار حساس بود. شریفی در حرکت اول دوضرب، ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۲۳۹ کیلوگرم را هم زد. او در حرکت سوم وزنه با ارزش ۲۴۵ کیلوگرم را انداخت و مدال مجموع را از دست داد.

یوسفی در حرکت اول، وزنه ۲۳۶ کیلوگرم را زد. او در حرکت دوضرب، وزنه ۲۴۶ کیلوگرم را بالای سر برد و رکورد دوضرب جوانان را هفت کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را چهار کیلوگرم ارتقا داد.

یوسفی در حرکت سوم، وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی را انداخت و کمی هم از ناحیه دست احساس ناراحتی کرد؛ اما با همان ۲۴۶ کیلوگرم به مدال نقره دوضرب رسید. او با مجموع ۲۳۶ کیلوگرم پنجم آسیا شد.

*مدال‌آوران دسته فوق سنگین آسیا

۱- گور میانسیان از بحرین با رکورد ۲۱۷ یکضرب، ۲۴۷ دوضرب و مجموع ۴۶۴ (سه مدال طلا و رکورد یکضرب پنج کیلوگرم و رکورد مجموع آسیا را دو کیلوگرم شکست.)

۲- رستم جانگبایف از ازبکستان با رکورد ۱۹۶ یکضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۳۷ کیلوگرم (نقره مجموع و برنز یکضرب)

۳- اکبر ژورائف از ازبکستان با رکورد ۱۹۵ یکضرب، ۲۴۲ دوضرب و مجموع ۴۳۷ کیلوگرم (دو مدال برنز دوضرب و مجموع)

۴- آیت شریفی از ایران با رکورد ۱۹۷ یکضرب، ۲۳۹ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم (نقره یکضرب)

۵- علیرضا یوسفی با رکورد ۱۹۰ یکضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم (نقره دوضرب و رکورد دوضرب جوانان را هفت کیلوگرم و مجموع جوانان را چهار کیلوگرم شکست.)

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1402، کدخبر: 1175120، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین