پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۹۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
در پی سفر سلطان عمان به ایران و بر اساس اطلاعات به دست آمده ایسنا، به زودی بیش از ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و از طریق منابع قابل دسترس کشورمان در صندوق بین‌المللی پول وارد کشور خواهد شد.

شعار سال: بر اساس اطلاعات به دست آمده به زودی مبلغی ۲۴ میلیارد دلار ارز وارد کشور خواهد شد که شامل منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و حق برداشت ویژه ایران از صندوق بین‌المللی پول می‌شود.

از این میزان ارز، هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار آن منابع بلوکه شده ایران در عراق است که عمده آن به صادرات انرژی به این کشور همسایه باز می‌گردد.

۲۴ میلیارد دلار ارز در راه ایران، از منابع بلوکه شده در عراق تا کره جنوبی
در پی سفر سلطان عمان به ایران و سفر مشاور بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عمان مقرر شده تا در قالب تفاهمی با ایران این منابع بلوکه شده آزاد شود.

همچنین در پی دیدار فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران با جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن مقرر شد تا ایران بتواند به بیش از ۶.۷ میلیارد دلار حق برداشت ویژه خود دسترسی داشته باشد.

البته چندی پیش علی شریعتی – عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق – از آزادسازی دو میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران تا دیروز دوشنبه (۱۵ خرداد ماه) خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۸۴۲۱۵، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین