پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
ادوارد اسنودن هشدار داده است که امروزه فناوری جاسوسی بسیار پیشرفته‌تر و مداخله‌گرتر شده است که این باعث می‌شود فناوری‌های سال ۲۰۱۳ در مقام مقایسه شبیه بازی کودکانه به نظر برسد.

شعار سال: افشاگر برنامه جاسوسی آمریکا فناوری‌های نظارت و جاسوسی اکنون را با گذشته غیرقابل مقایسه دانست.

ادوارد اسنودن هشدار داده است که امروزه فناوری جاسوسی بسیار پیشرفته‌تر و مداخله‌گرتر شده است که این باعث می‌شود فناوری‌های سال ۲۰۱۳ در مقام مقایسه شبیه بازی کودکانه به نظر برسد.

ادوارد اسنودن: فناوری جاسوسی گذشته در مقایسه با اکنون بازی کودکانه است
او در مصاحبه‌ای در دهمین سالگرد افشاگری‌هایش درباره گستردگی تجسس غیرقانونی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای بریتانیایی آن گفت که از کاری که انجام داده پشیمان نیست و به تغییرات مثبتی که بعد از این افشاگری رخ داده اشاره کرد.

اما او در مورد نفوذ به حریم خصوصی در دنیای فیزیکی و دیجیتال افسرده است. اسنودن گفت: «تکنولوژی به شدت تأثیرگذار شده است. اگر به آنچه در سال ۲۰۱۳ دیدیم و توانایی‌های دولت‌های امروز فکر کنیم، سال ۲۰۱۳ مانند یک بازی کودکانه به نظر می‌رسد.»

او نه تنها در مورد خطرات ناشی از دولت‌ها و فناوری بزرگ، بلکه دوربین‌های نظارت تصویری تجاری موجود، تشخیص چهره، هوش مصنوعی و نرم افزار‌های جاسوسی مزاحم مانند پگاسوس (متعلق به یک شرکت اسرائیلی) که علیه مخالفان و روزنامه نگاران استفاده می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

او نه تنها در مورد خطرات ناشی از دولت‌ها و فناوری بزرگ، بلکه دوربین‌های نظارت تصویری تجاری موجود، تشخیص چهره، هوش مصنوعی و نرم افزار‌های جاسوسی مزاحم مانند Pegasus که علیه مخالفان و روزنامه نگاران استفاده می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

او با نگاهی به سال ۲۰۱۳ گفت: «ما به دولت اعتماد داشتیم که ما را نابود نکند. اما آن‌ها انجام دادند. ما به شرکت‌های فناوری اعتماد کردیم که از ما سوء استفاده نکنند. اما آن‌ها انجام دادند. این قرار است دوباره اتفاق بیفتد، زیرا این ماهیت قدرت است.»

اسنودن پس از فرار از هنگ کنگ از سال ۲۰۱۳ در روسیه در تبعید به سر می‌برد و در آنجا ده‌ها هزار سند فوق محرمانه را به روزنامه نگاران تحویل داده است.

مخالفان او او را به دلیل حضور در روسیه محکوم می‌کنند. انتقاد‌ها از زمان حمله به اوکراین و اخذ تابعیت روسیه در سال گذشته تشدید شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۸۸۶۱۸، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین