پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 04
کد خبر: ۳۹۱۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
در دوره مدیریت دکتر نوبخت، گزارشاتی غیرمستند اما از منابع گوناگون درباره برخی انحرافات اماری در سازمان هدفمندی دریافت کرده بودیم. بشکل غیر رسمی به روابط عمومی سازمان مراجعه حضوری داشته ( ساختمان خیابان فلسطین)و گپ و گفت یک ساعته ای راه افتاد. فحوای کلام این بود که نوبخت تاکید موکد بر کناره گیری از رسانه ها و پرهیز از گزارش دهی دارند؟! خط خبری و پرونده ای متناسب با این موضوع در اتاق فکر تخصصی و مرتبط در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال باز شد. بررسی موضوع با رویکرد خبرنگاری پژوهش محور در حال ادامه است. طرح موضوع آمارها توسط سرپرست محترم سازمان هدفمندی، باعث جلو افتادن پرونده مطالبه گری با رویکرد شفاف سازی آمارها بشکلی مستند (نه خود مرجع) و پاسخگویی سازمان هدفمندی یارانه ها گردید. از سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اقتصادی مجلس و بازرسی نهاد ریاست جمهوری، تقاضای راستی آزمایی این امارها را داریم.

شعارسال: علی عسگری سرپرست محترم سازمان هدفمندی یارانه‌ها، دوشنبه شب در گفت وگوی خبری مدعی شده است که ماهانه به میزان ۲۶ هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی به حساب ۷۸ میلیون نفر در کشور واریز می‌شود. بنظر می‌رسد که این آمار با واقعیات جامعه تطابق نداشته و اگر با رویکرد مشت نمونه خروار نگاه کنیم، حداقل سه دهک بالای درآمدی جامعه یا یارانه نمی‌گیرند و یا یارانه شان قطع شده است (چنانچه سازمان محترم هدفمندی قصد مغلطه بجای پاسخ را داشته باشد، هشدار می‌دهیم که اتاق فکر تخصصی مرتبط در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، ضمن جمع اوری مستندات و دعوت به مناظره، ورود موثر به میدان کرده و در صورت اثبات حقانیت، وارد درخواست شفاف سازی و پیگیری حقوقی موضوع خواهد شد؛ لذا توصیه اکید داریم، بجای خدای ناکرده توجیه اجتماعی، پاسخگویی و شفاف سازی مستند را در دستور کار خود قرار دهند). سوال اینجاست که بر اساس آمار ارایه شده، جمعیت این سه دهک، حداکثر ۷ میلیون نفر است؟ (اگر اینگونه باشد که بدا به حال این مملکت و سرزمین).

آقای سازمان بازرسی چرت نزن اخوی،حواست به آمارهای سازمان هدفمندسازی هست؟ گویا با دکان پشت پرده مواجه هستیم؟

بدلیل عدم شفافیت‌های کاملا مشهود و تاخیرات و عدم ارایه آمار‌های متناوب روزآمد توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها، شائبه آمارسازی و خدای ناکرده، لایه کشی و دور زدن بودجه می‌تواند مطرح شود.

تعداد بازدید : 8

انتظار بر این است که حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور از لیست یارانه بگیر‌های نقدی حذف شده باشند. یعنی جمعیت یارانه بگیر‌های کشور در حدود ۵۰-۶۰ میلیون نفر باشند، نه آمار ۷۸ میلیون نفر ادعا شده. نکته تکمیلی اینکه، اگر آمار ادعایی علی عسگری درست باشد، با مکانیزم یارانه دهی فراگیر مواجه هستیم و الزاما باید به بازاندیشی شیوه پرداخت یارانه‌ها فکر کرد.

از ریاست محترم قوه قضائیه و سازمان محترم بازرسی کل کشور درخواست بررسی این وضعیت را داریم، چرا که خطای احتمالی ده میلیون نفری، باعث انحراف عظیمی در بودجه خواهد شد. از کمیسیون اقتصادی مجلس، تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را داریم. از بازرسی نهاد دیاست جمهوری تقاضای تائید یا عدم تائید امار بیان شده توسط دکتر علی عسگری را داریم. از سازمان هدفمندی یارانه هاف تقاضای ارایه گزارش‌های چندگانه با هدف شفاف سازی را داریم.

در صورت کم توجهی به درخواست‌های قانونی رسانه، مکاتبه رسمی صورت گرفته و وفق قانون ظرف ده روز کاری نیازمند پاسخگویی است. تداوم کم توجهی‌های احتمالی سبب پیگیری مسئله از طریق سامانه شفافیت و پیگیری حقوقی مکاتبات پاسخ داده نشده از طریق دیوان خواهد شد. بیان سایر راهکار‌های پیگیری قانونی، نظارتی و امنیتی موضوع، جایگاهی برای بیان ندارد (موارد نه بدلیل قدرت نمایی، بلکه برای بیان اهمیت پاسخگویی و شفافیت در خصوص امار بیان شده و سپاسگزار تمامی زحمات عزیزان مان در سازمان هدفمندی یارانه‌ها هستیم).

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین