پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 15
کد خبر: ۳۹۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
مرم عادی متاسفانه بدلیل کم اطلاعی از دانش بودجه فقط عبارت کسری بودجه را می شنوند و نمی دانند که بخش اعظم کسری بودجه ناشی از کم حسابی از وضعیت دخل و خرج شرکت های دولتی و حقوق و مزایای داده شده به کارکنان دولت است. بیش از دو هزار شرکت دولتی داریم که هر یک در درون خودشان تعداد زیادی شرکت تو دلی دارند. همچنین بسیاری از این شرکت ها، سهامدار بالای ۱۰ درصد سایر شرکت های خصوصی هستند. افکار عمومی با قید فوریت ، شفافیت صورت های مالی ۱۴۰۱ این سه طیف شرکت ها را می خواهد جناب احسان خان خاندوزی.

شعارسال: سال‌ها دسترسی عمومی به صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی با عناوینی نظیر «محرمانگی» و «سوء استفاده دشمنان» قطع شده بود.

افکار عمومی منتظر صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، تو دلی‌ها و شرکت‌های دارای سهامداران دولتی بالای ۱۰ درصد است جناب وزیر اقتصاد

اما دولت سیزدهم برای اولین بار در چند دهه گذشته، اطلاعات مالی این شرکت‌ها را در دسترس عموم قرار داد و حیاط خلوت آن‌ها را بر هم زد.

از سال ۱۴۰۰ که فقط چند شرکت و بانک معدود شفاف شدند شاهد آن هستیم که روند رشد تعداد شرکت‌های شفاف شده رشد چند برابری گرفته؛ به نحوی که وزیر اقتصاد وعده انتشار بیش از ۲۰۰۰ شرکت و بانک را در سال جاری داده است.

گفتنی است که بودجه این شرکت‌ها در بودجه امسال ۳۱۰۰ هزار میلیارد است که تقریبا ۱.۵ برابر بودجه عمومی کشور خواهد بود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت چندثانیه، تاریخ انتشار: 15شهریور1402، کدخبر: -، www.chandsanieh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین