پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۳۹۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
بهنام بهزادفر کارشناس بازار سرمایه گفت: رسانه‌ها ابزار‌هایی هستند که موجب شفافیت و افزایش کارایی بازار می‌شوند. همچنین آن‌ها در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، افزایش سواد مالی جامعه، جلوگیری از آشفتگی رفتار‌های اقتصادی، کاهش تاثیرات مخرب چالش‌های اقتصادی و توسعه بازار سرمایه نقش پررنگی دارند. در نتیجه می‌توان گفت مسیر توسعه بورس از طریق تقویت رسانه‌ها و توجه به آن‌ها می‌گذرد.

شعار سال: بهنام بهزادفر گفت: رسانه‌های جمعی می‌توانند هر نوع امکان عدم تقارن و ناهمخوانی اطلاعات بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را به واسطه افشای مداوم، تحلیل، پوشش اخبار، پرسشگری و... کاهش دهند.

کاهش عدم تقارن و ناهمخوانی اطلاعات با استفاده از رسانه‌های جمعی


بهنام بهزادفر کارشناس بازار سرمایه ، در رابطه با نقش رسانه‌ها در راستای توسعه بازار سرمایه، اظهار کرد: در حال حاضر ابزار‌ها و قرارداد‌های بازار سرمایه به بیش از ۴۰ مورد رسیده که مجموع این ابزار‌ها توانسته فاصله بورس کشورمان را با بورس‌های بزرگ دنیا کاهش دهد.

او افزود: اکنون باتوجه به آنکه ابزار‌های نوین بازار سرمایه با بازار‌های سنتی (که صرفا در آن خرید، نگهداری و فروش ملاک بوده) فاصله زیادی گرفته؛ بنابراین نحوه استفاده از این ابزارها، فرصت‌ها و ریسک‌هایشان به طور مداوم می‌بایست مورد اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در شرایط فعلی مسیر ارتباطی بین نهاد‌های ناظر و اجرایی، مدرسان، تحلیلگران و عموم سرمایه‌گذاران؛ رسانه‌ها هستند. پررنگ شدن نقش رسانه می‌تواند بخش زیادی از عدم تقارن اطلاعاتی را برطرف کند و موجب فراگیری یا شمولیت مالی در کشور گردد.

بهزادفر در ادامه گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته، رسانه‌های جمعی می‌توانند هر نوع امکان عدم تقارن و ناهمخوانی اطلاعات بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را به واسطه افشای مداوم، تحلیل، پوشش اخبار، پرسشگری و ... کاهش دهند.

او بیان کرد: درواقع رسانه می‌تواند نقش اقتصادی ارائه کننده اطلاعات را به‌وسیله توزیع اطلاعات از سایر منابع (شرکت‌ها، تحلیل‌گران و غیره) داشته باشد و تحت تاثیر اطلاع‌رسانی‌های مداوم، قیمت‌گذاری سهام به قیمت‌گذاری در بازار‌های کارا نزدیک‌تر شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: رسانه‌ها ابزار‌هایی هستند که موجب شفافیت و افزایش کارایی بازار می‌شوند. همچنین آن‌ها در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، افزایش سواد مالی جامعه، جلوگیری از آشفتگی رفتار‌های اقتصادی، کاهش تاثیرات مخرب چالش‌های اقتصادی و توسعه بازار سرمایه نقش پررنگی دارند. در نتیجه می‌توان گفت مسیر توسعه بورس از طریق تقویت رسانه‌ها و توجه به آن‌ها می‌گذرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، تاریخ انتشار:۱ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۳۱۷۳، www.sena.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین