پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
مصطفی سلاحی از کوهنوردان و غارنوردان با سابقه کشور و یکی از کاشفان غار علیصدر همچنین یکی از مدرسین فعال دوره طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی درگذشت.

شعار سال: مصطفی سلاحی از کوهنوردان و غارنوردان با سابقه کشور و یکی از کاشفان غار علیصدر همچنین یکی از مدرسین فعال دوره طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی درگذشت.

مصطفی سلاحی کاشف غار علی‌صدر درگذشت


این کوهنورد پیشکسوت و متولد سال ۱۳۱۹ در دهه ۳۰ و۴۰ از بانیان اصلی ساخت پناهگاه میدان میشان بود و در سال ۱۳۳۹ در قالب تیمی به سرپرستی حسن ابریشمی موفق به کشف غارعلیصدر شدند و در سال ۱۳۴۲ تحقیق روی آب غار علیصدر را به سرانجام رساندند.

مرحوم مصطفی سلاحی مقاله‌های بسیاری درباره غار‌های ایران منتشر کرده و دو عنوان کتاب با نام‌های غار‌های ایران در سال‌های و ۷۸ و ۸۷ تالیف کرده است.

هفدهم آبان مامه ۱۳۸۴ نیز «فریدون اسماعیل زاده» از پیشکسوتان ورزش کوهنوردی کشور و دیگر کاشف غار علیصدر همدان از دنیا رفت؛ کاشفان غارعلیصدر گروهی پانزده نفره بودند که اغلب آن‌ها درگذشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۰۰۸۰۸۷، donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین