پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
نشست «ارتباط اکوسیستم‌ها، پلی به آینده» با هدف بررسی نیاز روزافزون جامعه به وام‌های خرد، غیبت رگولاتور در فضاسازی برای ارائه ایده‌ها و خدمات جدید در حوزه رمزارز و معرفی یک محصول جدید برای دریافت وام‌های رمزارزی برگزار شد.

شعار سال: فعالان حوزه رمزارز معتقدند با وجود نیاز جامعه به ارائه ایده‌های جدید در این زمینه از جمله پرداخت وام‌های خرد، رگولانور حضور موثری و پویایی در این زمینه ندارد.

وام‌های خرد، نیاز امروز جامعه / نهاد رگولاتور در خواب زمستانی است‌های خرد

در همین راستا «ارتباط اکوسیستم‌ها، پلی به آینده» با هدف بررسی همین موضوع در روز‌های گذشته از سوی صرافی آبان تتر برگزار شد. در بخش اول برنامه، پنلی با موضوع «ارتباط لندتک‌ها و کریپتوکارنسی» با حضور فعالان این حوزه برگزار شد. در این پنل، محمد‌صادق آزادانی (رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران)، فرهاد فلاح (مدیرعامل آبان‌تتر)، مهدی شریعتمدار (مدیرعامل جیبیت) و احمد وطنی (مدیرعامل ونسی) از مسیر پیش روی این دو حوزه سخن گفتند.

تاکید بر نیاز روزافزون جامعه به دریافت وام‌های خرد

از موضوعاتی که در پنل به آن پرداخته شد، نیاز امروزه نسل جوان به دریافت وام‌های خرد بود. به‌باور اعضای پنل بیش از ۷۰ درصد فعالان حاضر در بازار‌های رمزارز افراد زیر ۳۵ سال هستند. این افراد که عموما سرمایه خردی دارند، با مشکلات عدیده‌ای برای دریافت وام از نهاد‌های مالی روبه‌رو هستند و در فرآیندی طاقت‌فرسا می‌توانند از این محصولات بهره‌مند شوند. با‌این‌وجود، فعالان جوان بازار‌های کریپتو دارایی خردی در کیف‌پول‌های خود دارند که می‌توانند با ضمانت این دارایی، وام دریافت کنند.

در سال‌های اخیر و با توجه به تورم فزاینده از سال ۹۷، بسیاری از گروه‌ها، مخصوصا نسل جوان، عمدتا به‌دنبال راهی برای حفظ ارزش دارایی‌های خود بودند و با توجه با آشنایی این گروه با فضای کریپتو، بسیاری رمزارز‌ها را انتخاب کردند. این افراد عموما سرمایه‌های اندکی دارند که می‌توانند تضمین وام‌های خود قرار دهند و فرآیند پیچیدهٔ وام‌دهی نهاد‌های مالی را دور بزنند.

غیاب نهاد تنظیم‌گر

حاضران در این پنل معتقد بودند، با وجود این‌که فعالان فضای کریپتو و لندتک پویایی بسیاری دارند و هر روزه به‌دنبال ارائه محصولات جدیدی هستند، به‌نظر می‌رسد، بانک مرکزی به‌عنوان تنظیم‌گر این فضا در خواب زمستانی است. از مهم‌ترین سوال‌های مشتری‌های وام‌های حوزه لندتک این است که آیا این صنعت توسط نهاد ثالثی نظارت می‌شود یا خیر.

اعضای پنل این نشست خبری بر این باور هستند که امیدی به بیداری بانک مرکزی نیست و فعالان این حوزه باید به فکر چاره‌ای باشند. در این نشست، پیشنهاد‌هایی مبنی بر شکل‌گیری نهاد تنظیم‌گر خصوصی ارائه شد. حضور نهاد تنظیم‌گر مالی روزآمد می‌تواند عرصه را برای فعالیت بهتر و کم‌ریسک‌تر فعالان این حوزه مهیا سازند. منتها تجربه نشان داده است که در ایران، چنین نهاد‌هایی حتی اگر در ابتدا مستقل هم باشند، در ادامه استقلال خود را از دست می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد که حضور نهاد تنظیم‌گر دولتی و خصوصی در آینده نزدیک دور از ذهن است. در نتیجه کسب‌وکار‌های این صنعت باید به سمت خود‌تنظیم‌گری بروند و به‌طریقی خیال مشتری محصولات خود را از مخاطرات احتمالی راحت کنند.


در بخش دوم این نشست نیز، مدیر واحد محصول و مدیر محصول آبان وام به معرفی محصول جدید آبان‌تتر پرداختند. کابران این صرافی رمزارز می‌توانند با ضمانت بخشی از دارایی‌های خود، وام دریافت کنند. در حال حاضر، حداقل مبلغ وام مجاز در آبان وام ۵ میلیون تومان و حداکثر مبلغ مجاز، ۴۰ میلیون تومان است و کاربر می‌توانید وام خود را ظرف ۳ ماه، ۶ ماه یا ۹ ماه بازپرداخت کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ----، tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین