پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵
داستان استخدام در ایران خیلی جالب است. اول با هر کیفیتی که شده جذب یک شرکت واسط و عموما برای انجام کار‌های خدماتی می‌شوید. سپس با یک مصوبه دولت از استخدام شرکتی خارج شده و قرار دادی می‌شوید و در نهایت بعد از چند سال می‌شوید مستخدم رسمی دولت (داستان آبدارچی که بلد بود مدیرکل شود). در خصوص استخدام‌های قراردادی و کار موقت هم با اندکی تفاوت، مسیر‌هایی آزمون شده در حال اتفاق است. در گام بعدی شاهد نوع دیگر از مسخره بازی قانونی بنام خروج سه نفر (بازنشستگی، فوت، اخراج) و جذب یک نفر هستیم. مرحله سوم این چرخه خنده دار، کم توجهی به بهبود وضعیت در دو قالب ارتقا بهره وری و بازسازماندهی ساختار‌های اداری است. وقتی دولت‌ها توجهی به چابک سازی و کوچک سازی و پیاده سازی دولت الکترونیک ندارند، چه توقعی است که انتظار تحول در نظام اداری و کاهش کسری بودجه را داشته باشیم. آیا می‌دانستید که بطور متوسط ۸۵ درصد هزینه وزارتخانه ها، هزینه حقوق و دستمزد است؟ آیا می‌دانستید که یک فرد تقریبا سه برابر حقوق دریافتی خودش برای دولت هزینه دارد (حقوق، اضافه کار و ماموریت ها، هزینه جاری برای خدمات رسانی، بیمه و مالیات، هزینه بازنشستگی)؟ آیا می‌دانستید که بخش زیادی از کسری بودجه دولت ناشی از پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خودش است؟ آقای گودرزی نماینده محترم بروجرد، لطفا این مطلب را چند بار بخوان. دست به دست کنید برسد بدست عباس گودرزی.

شعارسال: نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به زودی جلسه‌ای برای رفع ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار می‌کند.

سامان دهی کارکنان دولت یا افزایش فشار مالی منجر به ایجاد کسری بودجه و تورم + لالا کردن طرح چابک سازی،کوچک سازی و دولت الکترونیک

عباس گودرزی اظهار کرد: ایرادات مجدد هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ساماندهی کارکنان موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است که به زودی کمیسیون نشستی برای رفع این ایرادات برگزار می‌کند.
!
وی با بیان این‌که ایراد اصلی مجمع مربوط به اصل ۷۵ یعنی بار مالی است، تصریح کرد: اختلاف نظری در این باره وجود دارد ما معتقدیم که این طرح بار مالی ندارد و می‌توان با حذف شرکت‌های واسطه‌ای عدالت را در جذب نیروی انسانی و پرداخت‌ها برقرار کرد بدین گونه که آنچه به واسطه‌گر برای جذب نیروی انسانی داده می‌شود به خود کارمند بدهیم که این باعث تولید رضایت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به این‌که تاکنون رفت و برگشت‌های زیادی درباره طرح استخدام کارکنان دولت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و مجمع تشخیص شده است، نشست مشترکی بین کمیسیون اجتماعی، مرکز پژوهش‌ها و شورای نگهبان به زودی برگزار می‌شود؛ تمام تلاش ما رسیدن به نتیجه نهایی در این طرح است کما این‌که این تلاش‌ها هم بی‌ثمر نبوده و نمایندگان در طول بررسی برنامه هفتم توسعه با استمرار و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های واسطه‌ای تامین نیروی انسانی در بدنه دستگاه‌های اجرایی مخالفت کردند این مخالفت بدان معناست که چنین مطالبه‌ای به گفتمان عمومی تبدیل شده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین