پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
وزیر نفت تاکید کرد : با توجه به تذکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری پروژه‌های نفتی به شرکت‌های خصوصی، با تدابیری که دولت در این قضیه اتخاذ می‌کند، امیدواریم مسیر و فرایند این امر را کوتاه کنیم.

شعارسال: جواد اوجی وزیرنفت در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگار گفت: رهبر انقلاب در قضیه واگذاری پروژه‌های نفتی به بخش خصوصی تذکر دادند؛ «سمعاً و طاعتا» و ما در وزارت نفت اولویت را به ظرفیت‌های شرکت‌های توانمند خصوصی گذاشتیم. پس از پر شدن ظرفیت این شرکت ها، بعدا سراغ نهاد‌های حاکمیتی خواهیم رفت.

رهبر انقلاب در قضیه واگذاری پروژه‌های نفتی به بخش خصوصی تذکر دادند؛ «سمعاً و طاعتا» + فیلم

وی افزود: قرارداد‌هایی که اخیرا در بحث توسعه میادین بالادستی و پتروشیمی‌ها و پالایشگاه بسته شده عمدتا با شرکت‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی بوده است. در بحث توسعه میدادین نفتی و گازی، خوشبختانه در این دولت اتفاقات خوبی رقم خورده است. ما قرارداد ۶ میدان نفتی و گازی را شروع کردیم. عملیات اجرایی همه‌ی قرارداد‌ها به اتمام رسید. تا پایان امسال قرارداد ۸ میدان نفتی و گازی دیگر منعقد می‌شود و انشالله عملیات اجرایی آن‌ها به ارزش ۱۴ میلیارد تومان را شروع می‌کنیم.

وزیر نفت ابراز داشت: فرایند توسعه میادین نفتی و گازی با توجه به اینکه ۱۳ یا ۱۴ مرحله دارد، تنها ۶ یا ۷ مرحله آن در حوزه اختیارات وزارت نفت است. بقیه مراحل خارج از اختیارات وزارت نفت و دستگاه‌ها و قوا‌های دیگر درگیر هستند.

اوجی اظهارداشت: انشاءالله امیدواریم با توجه به تذکر رهبر انقلاب مبنی بر واگذاری پروژه‌های نفتی به شرکت‌های خصوصی، با تدابیری که دولت در این قضیه اتخاذ می‌کند، امیدواریم مسیر و فرایند این امر را کوتاه کنیم. در این دولت روند ۴۰ یا ۴۵ ماه فرایند منعقد شدن یک قرارداد توسعه میادین نفتی و گازی را به کمتر از ۲۰ ماه رساندیم و انشاءالله در تلاش هستیم که این فرایند را به کمتر از یک سال برسانیم.

وزیر نفت تاکید کرد: این قرارداد‌ها، قرارداد‌های سنگین و ۲۵ ساله است. بحث توسعه میادین بزرگ نفتی و گازی مثل میدان بزرگ نفتی آزادگان که یک میدان مشترک با عراق است، امروز نزدیک ۲۰۰ هزار بشکه نفت برداشت می‌کنیم و برنامه داریم به ۵۰۰ هزار بشکه برسانیم. به همین دلیل فرایند این قرارداد‌ها در بحث‌های فنی و تخصصی یک مقدار زمان بر است؛ انشاءالله با تدابیری که دولت و وزارت نفت اتخاذ میکند این فرایند‌ها کوتاه می‌شود.

تعداد بازدید : 2

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 25بهمن1402، کدخبر: 1131875، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین