پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
وزیر جهاد کشاورزی امروز به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک‌ در جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین خسارات وارده سیل به بخش کشاورزی از طریق فرودگاه چابهار وارد استان شد. نکته جالب در ویدئوی منتشر شده، دنبال صفدر نیازی شهرکی گشتن(معاون آب و خاک) توسط محمد علی نیکبخت بوده است. دومین نکته جالب این ویدئو، صحبت متقابل نیازی با نیکبخت است. نیازی بیان می دارد که 3 بولدوزر شب و روز کار می کنند و وزیر می گوید کم است و ده تا کار کنند؟ یاد تصمیم گیری های احمدی نژادی در استان ها افتادیم. می گفت از اینجا تا اونجا را آسفالت کنید( اشاره با دست در بازدید میدانی). سلام بر توسعه، سلام بر برنامه ریزی و سیاستگذاری، سلام بر پیشرفت. سلام بر شایسته سالاری.راستی نیازی، ماهی هم بریز توش. توری بزن ، گاندو هم پرورش بده. پرورش اردک هم یادت نره.

شعارسال: محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین خسارات وارده سیل به بخش کشاورزی از طریق فرودگاه چابهار وارد استان شد.

دستور وزیر برای احداث آب‌بندان در بلوچستان+ فیلم نیازی کجایی؟

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سیستان و بلوچستان برای رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستاییان خسارت دیده از سیل اخیر، سیدمحمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در این استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزی و دامداران منصوب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان دستور داد تا با تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده بکار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی، همچنین به حسینی ماموریت داد تا پیگیر خرید تضمینی دام، تامین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و سازمان امور عشایری ایران باشد.

نیکبخت، همچنین صندوق بیمه کشاورزی را ملزم کرد تا برآورد میزان خسارت وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران خسارت اقدام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی، به سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم دستور داد تا با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه، خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان را انجام دهد.

وی، همچنین از شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور خواست تا نسبت به کمبود‌های احتمالی کالا‌های اساسی (گندم، برنج، روغن، گوشت و ...) همکاری لازم را به عمل آورند. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی وزیر جهاد را همراهی می‌کنند.

محمدعلی نیکبخت پس از بازدید از برخی مناطق سیل‌زده در بازدید از آب بندان‌ها در منطقه «وشنام» بخش مرکزی شهرستان چابهار دستور تسریع در ایجاد آب‌بندان جهت ذخیره‌سازی آب باران در منطقه را صادر کرد.

بارندگی اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان به‌دلیل رگباری بودن خسارت زیادی به زیرساخت‌های بخش کشاورزی این استان وارد کرده طوری که برآورد اولیه نشان از خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به این بخش دارد. بخش عمده این خسارت‌ها به جاده بین‌مزارع، آب‌بندها، هوتک‌ها، قنوات، اراضی کشاورزی، زیرساخت‌های شیلاتی و راه‌های عشایری است.

تعداد بازدید : 8
 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16اسفند1402، کدخبر: 3050885، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
تصورش اینه که آب می ره توی گودال و گودال رو پر می کنه و جلوی سیل گرفته می شه؟ یا اینکه ذخیره آب رو داره مورد تاکید قرار می ده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین