پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۹۴۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند، گفت: این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد. اگر شهروندان به فکر رعایت الگوی مصرف خود نباشند ناچار به پرداخت قبض‌های سنگین برق هستند. سوال اینجاست که چرا کسی از این آقای مدیرعامل نمی‌پرسد که این الگوی مصرف من درآوردی را از کجا استخراج کرده است و چرا جرات مناظره تلویزیونی یا دانشگاهی درباره این الگوی سرتا به پا مشکل دار را ندارد (غیرت کاری داری، بیان میدون آقای مدیرعامل). چرا کسی نمی‌پرسد که به چه دلیل بهره وری نیروگاه‌های تولید برق بعضا تا نزدیک به ۲۰ درصد می‌رسد و پرتی انرژی در خط انتقال و شبکه توزیع بی داد می‌کند؟ چرا باید هزینه این حجم فشل کاری را شهروندان بپردازند؟ چرا کسی از این آقای مدیرعامل درباره تعارض منافع در صنعت برق سوال نمی‌کند؟ و .... هرچند ما هم معتقدیم که مصرف بهینه امر توصیه شده عقلی، شرعی و قانونی می‌باشد، اما اجازه نخواهیم داد که کم کاری سنواتی آقایان با فیش‌های نجومی ماهیانه اخذ شده، به حساب مردم نوشته شده و پشت مصرف خانگی خودشان را، چون کپک مخفی کنند. مجددا جناب مدیرعامل را به مناظره دانشگاهی یا رسانه‌ای دعوت می‌کنیم. منتظریم جناب رجبی.

شعارسال: مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: اگر مشترکان هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه کنند، هزینه برق مصرفی‌شان به مراتب کمتر خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند که این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

هشدار به قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل +الگوی مصرف من درآوردی و خدمات رسانی با طعم تهدید و منت؟!

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل، قبض برق را سنگین می‌کند"، گفت: استفاده از کولر گازی، این گروه از مشترکان را در الگوی تعریف شده برای آن مناطق قرار می‌دهد، که مصرف برق ۷۵ درصد مردم کمتر از این الگوست و به تبع آن، جزو پرمصرف‌ها محسوب شد‌ه که اگر به فکر رعایت الگوی مصرف خود نباشند ناچار به پرداخت قبض‌های سنگین برق هستند.

وی ادامه داد: بخشی از پرمصرفی برق به انتخاب تجهیزات برقی باز می‌گردد به طوری که اگر برچسب انرژی هرچه رده بالاتری نظیر A و A+ و A++ و A+++ داشته باشد، مصرف آن وسیله برقی به مراتب کمتر بوده و سهم هزینه برق در سبد خانوار نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار: 2اردیبهشت1403، کدخبر: 4030202026، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
یادم میاد پارسال سایت تون بدجوری روی قیمت های قبض برق گیرداده بود به اینا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین