پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
مصطفی هاشمی طبا با نوعی پیش نگری( شاید پیش داوری) معتقد است که مجلس دوازدهم هم هیچ خاصیتی ندارد جز جنگ و دعوای گروه‌های خلق‌الساعه شانا و ماما و قاقا و جانا و مصاف و طواف و رفاه و دیگر نوخاسته‌های مدعی سیاست و نه مدعی بهروزی مردم و حیات ایران‌زمین؛ چراکه دعوا سر لحاف ملا است و ... . نکته جالب اینجاست که آسیب شناسی علل ناکارامدی مجالس شورای اسلامی در کشور تاکید کننده بر دو عامل بالا رفتن هزینه رقابت بدلیل نظارت های خاص شورای نگهبان و انصراف خیل زیادی از افراد شایسته برای حضور در مجلس و دوم، ضعف و عدم تعریف نظام پشتیبان تصمیم برای نمایندگان است. به گونه ای که تنها بازوی کمک کار، مرکز پزوهش های مجلس بوده که سرعت پاسخگویی ان ، حداقل چندین ماه طول می کشد.

شعارسال: مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: مجلس موجود با وجود سخنان چندباره رئیس مجلس در خصوص اتخاذ تصمیم‌های مهم و سخت هیچ خاصیتی نداشت.

مجلس آینده هم هیچ خاصیتی ندارد جز جنگ و دعوای گروه‌های خلق‌الساعه شانا و ماما و قاقا و جانا و مصاف و طواف و رفاه و دیگر نوخاسته‌های مدعی سیاست و نه مدعی بهروزی مردم و حیات ایران‌زمین؛ چراکه دعوا سر لحاف ملا است.

مجلس دوازدهم هیچ خاصیتی نخواهد داشت جز جنگ و دعوا بین شانا و ماما و قاقا و جانا و مصاف و طواف ! + آسیب شناسی مجالس در جمهوری اسلامی

در مجالس گذشته و دولت‌های گذشته و در بین علما و متخصصان و دین‌داران بحث بر این بود که توسعه درست است یا پیشرفت. آیا توسعه امری فراماسیونری است و اهداف شیطانی در پشت آن است یا درست است و بالاخره پیشرفت، پیشرفت! کرد و برنده شد.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

بنظر می‌رسد که منظور هاشمی طبا از جنگ و دعوا بین شانا و ماما و قاقا و جانا و مصاف و طواف، اشاره به گروه‌های زیر است. امنا (ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب) محصول نیرو‌های ریزشی از شانا (شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی) در کنار برخی نیرو‌های در سایه در درون دولت است، درواقع امنا را می‌توان همان جریان شریان (یاران مهرداد بذرپاش) با حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی یا رزما (الله کرم) و شاخه‌های پایینی جریان اصولگرایی، چون جماران شکل‌گرفته است، درواقع شریان پس از گرفتن تذکر به دلیل برگزار کردن نشست سیاسی دولتی‌ها در بهارستان مجبور شد به ائتلافی تن دهد که پوششی برای اقدامات سیاسی آن باشد. جبهه صبح ایران نیز، همان گعده رائفی‌پور یا همان موی دماغ پدرخوانده‌ها در انتخابات می‌باشد که در پشت پرده توسط دو فرد خاص در یک نهاد مطرح، مورد حمایت قرار می‌گیرد. صدای ملت هم ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در مجلس یازدهم بوده است.

دومین نکته صحبت هاشمی طبا اشاره به بی خاصیتی مجلس دوازدهم است. نکته در اینجاست که این آسیب حداقل از مجلس ششم به بعد بشکلی کاملا مشخص و در حال تشدید، قابل روئیت است. عامل اصلی در ناکارامدی مجلس‌ها را باید در نوع سیستم نظارتی شورای نگهبان و گران کردن هزینه حضور برای برخی از افراد صاحب صلاحیت و دوم، در ضعف نظام پشتیبان تصمیم برای نمایندگان دید.

یک نماینده و مشاورینش، ممکن است در یک یا چند حوزه صاحب نظر بوده و فاقد تخصص کافی در سایر زمینه‌ها هستند. متاسفانه بدلیل خلا نظام پشتیبان تصمیم در این جا، نماینده مجبور به دنباله گیری و تبعیت از آرای کمیسیون و فراکسیون و نظرات نمایندگان شاخص و حتی جهت دهی‌های صورت گرفته از بیرون مجلس می‌شود. مرکز پژوهش‌های مجلس هم توان پاسخگویی جامع و روزامد نداشته و عملا با نوعی خلا مواجه می‌باشیم. لازم بذکر است که شورای انجمن‌های علمی کشور در کارگروهی با مدیریت دکتر جواد محمدقلی نیا، در حال چاره اندیشی و بهره گیری از ظرفیت بالغ بر چهارصد انجمن علمی و حدود ۵۰۰ هزار متخصص، برای رفع این مشکل است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 27اردیبهشت1403، کدخبر: 966913، www.asriran.com/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین