پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
برخي شركتهاي شستا هميشه نامشان درگزارش هاي تحقيق و تفحص مجلس وجود دارد از جمله ايران سازه، پتروشيمي غدير و نفت پاسارگاد اما متاسفانه اقدامي براي جلوگيري از تكرار آن انجام نمي شود كه جاي تاسف دارد.

شعارسال: حسین چراغی گفت: درخبر‌ها شنیدیم گه گزارش تحقیق و تفحص از شستا به قوه قضائیه ارجاع شده که کار خوبی است. اما سوال ما این است گزارش تحقیق و تفحص سال ۹۲ چه شد؟ چه برخوردی با متخلفان انجام شد؟ پس اول این را اطلاع رسانی انجام دهید بعد صحبت از ارسال گزارش اخیر به قوه قضائیه داشته باشند.

وی گفت: برخی شرکت‌های شستا همیشه نامشان درگزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس وجود دارد از جمله ایران سازه، پتروشیمی غدیر و نفت پاسارگاد، اما متاسفانه اقدامی برای جلوگیری از تکرار آن انجام نمی‌شود که جای تاسف دارد.

نتيجه گزارش تفحص سال ۹۲ شستا چه شد؟+لزوم فعال شدن هيات نظارت شركاي اجتماعي در شستا

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: جالب است وزیر وقت کار به صراحت در سال ۱۳۹۷ اعلام می‌کند که شستا سالم فعالیت می‌کند، اما حالا با فساد‌های چند ده میلیون دلاری در آن مواجه می‌شویم. از مسئولان کشور درخواست دارم تکلیف را روشن کنند. یا وزیر وقت دروغ گفته است و یا سخنان و گزارش تحیق و تفحص از شستا نادرست است. بنابراین مسئولان قضائی به این موارد هم رسیدگی کنند.

وی گفت: کارگران واقعا نمی‌دانند موضوع چیست؟ گزارش تحقیق و تفحص مجلس می‌گوید شستا در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ فساد داشته از طرفی می‌بینیم که یکی از مدیران عامل شستا در این سال‌ها هم اکنون در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی حضور دارد؟ این کار‌ها یعنی چه؟

این مقام کارگری به وزیرکار و مسئولان قضائی پیشنهاد کرد که نمایندگان شرکای اجتماعی به صورت دائم در هیاتی تحت عنوان هیات نظارت در شستا حضور داشته باشند تا جلوی زیان و ضرر از همان ابتدا گرفته شود ضمن این که شستا متعلق به بیمه شدگان و بازنشستگان است و نمی‌توان با حضور چند نفر از شرکای اجتماعی در هیات امنای تامین اجتماعی بر‌ای این سازمان عریض و طویل و شستا نظارت درستی داشت.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرخبر، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1403، کدخبر: 636545، asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین