شعارسال: شرکت هواپیمایی کاسپین با موفقیت چهارمین هواپیمای زمینگیر خود را پس از یک سال و نیم به چرخه عملیاتی بازگرداند. این هواپیما، یک فروند بوئینگ B۷۳۷ با شماره ثبت EP-KPC با ظرفیت ۱۰۴ نفر در دو کلاس اکونومی و بیزینس، برای اولین بار با رنگ آمیزی جدید به ناوگان این شرکت اضافه شد.
هواپیمای مذکور که از نوع بوئینگ B۷۳۷-۵۰۰ است پس از ۱۸ ماه از ورود به کشور، با انجام تعمیرات اساسی، بهسازی تجهیزات داخلی، تامین موتور، دریافت رنگ آمیزی جدید و انجام تست پروازی موفقیت آمیز و بدون مشکل با همت متخصصان و مهندسان توانمند شرکت اکنون آماده پرواز بوده و به زودی در مسیرهای مختلف داخلی و بینالمللی مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
خلبان نورعلی نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین، این اقدام را بخشی از برنامههای گستردهتر برای نوسازی و تقویت ناوگان شرکت اعلام کردهاند. به گفته خلبان نورعلی، با اضافه شدن این هواپیما ضمن افرایش ظرفیت حمل و نقل مسافر و بار، موجب افزایش کیفیت خدمات رسانی منجر خواهد شد.
وی افزود: «ما متعهد به ارائه خدمات بهتر و ایمن به مسافران خود هستیم و بازگشت این هواپیما به ناوگان، گامی مهم در این راستا است.»
گفتنی است هواپیمای بوئینگ B۷۳۷-۵۰۰ به دلیل طراحی مناسب و موفقیت آمیز، یکی از گزینههای محبوب برای پروازهای کوتاهبرد و میانبرد محسوب میشود.
شایان ذکر است با افزایش تعداد هواپیماهای فعال، هواپیمایی کاسپین توانایی بیشتری برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون مسافران خواهد داشت و میتواند در کنار خدمت رسانی شایسته، نقش مؤثرتری در حملونقل هوایی کشور ایفا کند.
***
توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:
اینکه مدیران کشور بنوعی صلاحیت و تعهد برای ساخت و خودباوری برسند، بسیار نیکو بوده و باعث افتخار است. اما گلایهها زمانی شروع میشود که احساس شود مدیری قصد ویترین چینی داشته و خدای ناکرده میخواهد داستان گنجشک رنگ شده و قناری را رقم بزند (ان شاالله درخصوص هواپیمایی کاسپین چنین چیزی نبوده و نباشد و نیست). توان جمهوری اسلامی در اورهال هواپیما، توان نسبتا خوب و صاحب جایگاهی در منطقه است. کشور در خصوص قطعات یدکی و تامین موتور هواپیما واقعا دچار مشکلات عدیده بوده و این امر باعث زمینگیر شدن بخشی از ناوگان پروازی کشور شده است. دیگر نکته قابل تاکید اینکه بر اساس برخی گمانهها و شنیده ها، به زودی اقدام به ارسال انواع موتور هواپیما به ایران (البته به قیمت دو تا سه برابر بالاتر از قیمت واقعی) خواهد شد. مسئولان و مدیران راه و شهرسازی و حتی ایرلاین دارها با افتخار از دور زدن تحریم و توانمندی در تقویت قابلیتهای خدمات پروازی کشور خواهند گفت. غافل از اینکه بعد از فروش چندبرابر قیمت موتورهای تایپ هواپیمای از رده خارج شده، نوبت به سخت گیری در استانداردهای پروازی و اجازه نداشتن این نوع هواپیماها برای پروازهای خارجی میرسد. نوبت به اجرای بخش دوم داستان یا اجبار ایران به خرید ناوگان جدید خواهد رسید. قابل توجه نهادهای امنیتی کشور. نظر کاپیتان نورعلی در این خصوص چیست؟
شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: 1شهریور1403، کدخبر:1520958، www.ilna.ir/سایر منابع