شعارسال: سید محمد اتابک وزیر صمت در حکمی مهدی ضیغمی را به سمت مدیر پروژه واردات خودرو منصوب کرد. در حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ضیغمی آمده است:
“نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان “مدیر پروژه واردات خودرو” منصوب میشوید. انجام و پیگیری تمامی مراحل اجرایی واردات خودرو (از جمله ثبت سفارش، هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک برای تسهیل امور) به غیر از انتقال فناوری و خدمات پس از فروش که به ترتیب بر عهده معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات و معاونت توسعه بازرگانی است، به عهده جنابعالی خواهد بود. انتظار میرود با همکاری همه بخشهای مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمانهای حاکمیتی با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه در انجام وظایف محوله کوشا باشید. ”
مهدی ضیغمی در اواخر دولت سیزدهم، ریاست سازمان توسعه تجارت (بعد از علیرضا پیمان پاک) را بر عهده داشت، اما چندی پیش جای خود را به سید محمدعلی دهقان دهنوی داد. وی پیش از سازمان توسعه تجارت، معاونتِ تجارت خارجی وزارت صمت و سرپرستی سازمان توسعه تجارت را عهدهدار بود که سپس در شهریور ماه سال ۱۴۰۲، با حکم عباس علی آبادی (وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت) به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت منصوب شده بود.
برخی از منتقدین ضیغمی را از مدیران آسانسوری دولت سیزدهم فرض نموده اند. وی پیش از این سوابقی همچون معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت، عضو هیات مدیره نمایشگاه بین المللی، دستیار رییس سازمان توسعه تجارت، معاون نوآوری ستاد توسعه فناوری نانو و مدیر کانون پتنت و تجاریسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر عهده داشته است.
افکار عمومی میپرسند که آیا موقعیت خاص پدر، در ارتقا ایشان نقشی نداشته است؟
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون