پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
طرح ترافیک را بهتر است دکان سه نبش شهرداری تهران برای خالی کردن جیب مردم بنامیم. ناکارامدی، قصور و تقصیر و ترک فعل و اهمال قابل اثبات در طرح‌های اجرا شده، سلیقه گرایی، منفعت طلبی سازمانی، کم توجهی به حقوق شهروندان، عدم حساسیت به حقوق عامه و غیره، برخی از حوزه‌های ورود به ناکارآمدی این طرح است. اخیرا شهرداری با واگذاری بررسی طرح به یک مهندسی مشاور ادعای اصلاح جنبه‌های مغفول را داشته است. موضوعی که بار‌ها توسط رسانه‌ها مورد نقد واقع شده و بیان گردیده که اسناد پشتیبان طرح برای دسترسی عمومی و بحث و نظر عامه، منتشر گردد. خبر می‌رسد که بدون کمترین توجه به این مهم، دوستان شهرداری چی قصد اعمال یافته‌ها و سلیقه‌ها را دارند؟ از پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌پرسیم که چرا با وجود اعلام آمادگی چندباره پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برای بازبینی و نقد و نظر اسناد و تصمیمات مصوب، مشارکت طلبی لازم صورت نپذیرفت. موضوع بعدی که باید بشکل شایسته تبیین وضعیت شود، آمار مجوز طرح ترافیک در اختیار کارکنان شهرداری و خانواده آنهاست. موضوعی که لازم است سازمان بازرسی کل کشور نیز بدان حساسیت نشان دهد.

شعارسال: پوریا علیمردانی، در مورد آخرین وضعیت مطالعات طرح ترافیک جدید پایتخت گفت: طراحی طرح ترافیک جدید پایتخت به اتمام رسیده است و در حال چکش کاری با مجموعه‌ای از نخبگان ترافیکی است.

تصمیم گیری غیرمشارکتی و ناشفاف درباره طرح ترافیک: بارها درخواست انتشار عمومی اسناد پشتیبان شده و کسی پاسخگو نیست

وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه طرح جدید در شورای ترافیک تهران مطرح می‌شود و بعد از آن برای بررسی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود، اظهار کرد: یکی از این تغییرات جدی در طرح ترافیک جدید توجه به میزان بهره برداری و زمان ورود و خروج در محدوده طرح حساس است و طبق نتایج مطالعات، تغییر محدوده مشخص شده؛ اما هنوز نهایی نشده است؛ اما به طور کلی باید عنوان کنم که تغییر گسترده‌ای در محدوده‌های گذشته رخ نمی‌دهد؛ بلکه برخی از معابر پرتردد و ترافیکی به مجموعه طرح اضافه می‌شود. به این معنا که یعنی محدوده فعلی تغییر نمی‌کند، اما ممکن است برخی محور‌های پرتردد و همچنین معابر محوری به محدوده طرح ترافیک اضافه شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: یکی از نواقص طرح فعلی، شب مردگی است و همچنین سوق دادن به سمت استفاده از موتورسیکلت است که در نظر داریم با ارائه تسهیلات، محله را سکونت پذیرتر کنیم و از این محدوده‌های ارزشمند صیانت کنیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از الف، تاریخ انتشار: 20آبان1403، کدخبر:4030820054، www.alef.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین