پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
بنا بر ادعای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با توافق‌های صورت گرفته بین ایران و ترکیه، قطار تهران ـ وان از ماه آینده راه اندازی می‌شود. لازم به توضیح است که این کریدور ریلی در سال ۱۳۹۸ نیز راه اندازی شده بود که بعد از چندماه فعالیت تعطیل شد. مدت زمان مسافرت در حدود ۲۲-۲۴ ساعت بوده و هزینه اولیه در حدود ۲۵ یورو تخمین زده می‌شود. همچنین پیش بینی می‌شود که با راه اندازی خط ریلی تهران- وان، ممکن است شاهد راه اندازی قطار تهران-انکارا با نرخ بلیت ۴۵ یورو و مدت زمان سیر حدودا ۶۰ ساعته نیز باشیم. برخی از تحلیل گران، به شوخی می‌پرسند که چگونه ممکن است یک خط مسافربری در زمان برگشت از مبدا به مقصد، تبدیل به قطار باری شود؟ سربسته عرض گردید.

شعارسال: بنا براعلام شرکت راه آهن، به دنبال برگزاری جلسات متعدد و دیدار‌های دوجانبه بین مدیران عامل راه آهن ایران و ترکیه، قطار مسافری تهران ـ وان از ماه آینده راه اندازی می‌شود. گفتنی است قطار تهران وان در تیرماه ۱۳۹۸ راه اندازی شد. بنابر گفته مسئولان وقت این قطار به منظور توسعه همکاری کشور‌های منطقه و گسترش صنعت ایران گردی و جهان گردی با همکاری راه آهن‌های ایران و ترکیه راه اندازی شده بود که البته چندی بعد نیز متوقف شد و این توقف سال‌ها به طول انجامید. در نهایت نیز با توافق دو کشور، قطار این مسیر از ماه آینده بازگشایی می‌شود.

ادعای راه اندازی دوباره کریدور ریلی تهران-وان در اسفندماه ۱۴۰۳ و امکان مسافرت خارجی با قطار + قطار مسافربری چگونه تبدیل به قطار باری می‌شود؟

قطار‌های کشور ترکیه تا سال ۱۳۹۸، در مسیر‌های تهران-وان و تهران-استانبول و آنکارا فعالیت داشتند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت این قطار‌ها هم متوقف شد. البته قطار‌های کشور سوریه هم تا سال ۱۳۹۱ در مسیر‌های تهران-حلب و تهران-دمشق مشغول فعالیت بودند، اما به دلیل جنگ داخلی در این کشور، قطار‌های این مسیر متوقف شدند.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:
پیش بینی می‌شود که قطار تهران-تبریز-وان صبح‌ها از تهران حرکت نموده و شامگاه همان روز به شهر تبریز برسد و قطار از ایستگاه تبریز نیز مسافرگیری نموده و شبانگاه به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت کند. بطور طبیعی، مسافران در ایستگاه رازی از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران) را انجام می‌دهند، سپس قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه‌آهن ترکیه حرکت کرده و در این ایستگاه نیز مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (ورود به کشور ترکیه) را انجام خواهند داد و بر اساس برخی محاسبات مطرح در توقفات مرزی و تشریفات معمول در هر ایستگاه، حدود دو ساعت این مراحل طول می‌کشد. قطار پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدوداً ساعت ۸ تا ۱۰ صبح به وقت ترکیه وارد ایستگاه مقصد یعنی وان می‌شود که در مجموع مدت زمان انجام این سفر در مسیر رفت یا برگشت حدوداً ۲۴ ساعت است.

ادعای راه اندازی دوباره کریدور ریلی تهران-وان در اسفندماه ۱۴۰۳ و امکان مسافرت خارجی با قطار + قطار مسافربری چگونه تبدیل به قطار باری می‌شود؟

نحوه خرید بلیت:
اگر همان رویه‌های سابق برقرار باشد، امکان خرید بلیت این قطار از کلیه کانال‌های فروش بلیت قطار از جمله دفاتر فروش سامانه ۱۵۳۹ و سایت رجا امکان پذیر خواهد بود. همچنین بعد از راه اندازی مجدد این کریدور ریلی، متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سفر با قطار بین‌المللی تهران-وان علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www.raja.ir می‌توانند با تلفن ۱۵۳۹ (سامانه ارتباط با مشتریان شرکت رجا) از سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند (مجددا تاکید می‌گردد، بعد از راه اندازی؛ لذا خواهشمند است تا قبل از راه اندازی، اقدام به برقراری تماس با این سامانه نگردد).

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین