پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۴ - 2025 December 18
کد خبر: ۳۹۹۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۴ - ۰۸:۱۶

واکنش وزیر آموزش و پرورش به حواشی موسیقی در مدارس + جناب وزیر ،شخص شما با الگوها و برنامه های تربیتی چقدر آشنا هستید؟ اگر توانستید دو ساعت مناظره علمی کنید، یک ماه بشکل داوطلبانه سرایداری یک مدرسه را قبول می کنیم

کاظمی وزیر آموزش و پرورش نسبت به حواشی اخیر پیرامون پخش موسیقی در مدارس واکنش نشان داد و تأکید کرد که این موضوع در چارچوب قوانین آموزشی و فرهنگی کشور مدیریت می‌شود و تصمیمات لازم برای رعایت اصول تربیتی اتخاذ خواهد شد.هرگز نباید در مدرس زمینه را برای یکسری ناهنجاری‌های تربیتی مهیا کنیم. سوال من این است که آیا مدرسه جای رقص یا موسیقی‌های مبتذل است؟ کدام خانواده‌ای به این مسایل راضی است؟ اجازه نمی‌دهیم دشمنان و معاندین انقلاب در پوشش این فعالیتها سوء استفاده و فضای مدرسه را آلوده کنند و ... . خدمت وزیر محترم عرض می کنیم که بررسی موضع گیری های شما تا اینجای دوره وزارت تان نشان دهنده که تسلط قابل قبولی بر پارادایم ها، نظرگاه ها و رویکردهای آموزشی و پرورشی کشور به تفکیک مقطع و جنسیت و اتصال آن به نظام دانشگاهی و پیش دبستانی، همچنین اتصال برقرار کردن با نظامات اجتماعی و خانوادگی ندارید. بشکل خاص بنظر می رسد که شخص شما در زمینه الگوهای ایجاد، توسعه و تثبیت امر تربیتی ( در مقابل امر آموزشی) در آموزش و پرورش کم اطلاع هستید. مسلم است که با این برداشت ما، شما حتی توان واکنش اقناعی ( قانع کنندگی) نسبت به چالش های آموزش و پرورش را نخواهید داشت. اگر حضرتعالی توانستید دو ساعت درخصوص الگوها و برنامه های تربیتی مورد نیاز اموزش و پرورش مناظره علمی داشته باشید، ما حاضریم یک ماه بشکل داوطلبانه سرایداری یک مدرسه را قبول می کنیم. قبول می کنید جناب کاظمی؟

شعارسال: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هرگز نباید در مدرسه در پوشش یک سری از فعالیت‌ها زمینه را برای یکسری ناهنجاری‌های تربیتی مهیا کنیم گفت: سوال من این است که آیا مدرسه جای رقص یا موسیقی‌های مبتذل است؟ کدام خانواده‌ای به این مسایل راضی است؟. اجازه نمی‌دهیم دشمنان و معاندین انقلاب در پوشش این فعالیت‌ها سوء استفاده و فضای مدرسه را آلوده کنند.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به حواشی موسیقی در مدارس + جناب وزیر ،شخص شما با الگوها و برنامه های تربیتی چقدر آشنا هستید؟ اگر توانستید دو ساعت مناظره علمی کنید، یک ماه بشکل داوطلبانه سرایداری یک مدرسه را قبول می کنیم

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست صمیمی با منتخبان معاونان مدارس سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی اخیر درباره موسیقی در مدارس اظهار کرد: برداشت‌های تقطیع‌شده‌ای که برخی مغرضانه انجام می‌دهند با توجه به متن اصلی و واقعی آن، کاملاً روشن می‌شود که از افراد می‌خواهم به این موضوع توجه کنند. تاکید ما در مورد فعالیت‌های تربیتی و همچنین فضای مدرسه است که دارای جایگاهی خاص و مقدس است.

وی افزود: هرگز نباید در مدرسه در پوشش یک سری از فعالیت‌ها زمینه را برای یکسری ناهنجاری‌های تربیتی مهیا کنیم. سوال من این است که آیا مدرسه جای رقص یا موسیقی‌های مبتذل است؟ کدام خانواده‌ای به این مسایل راضی است و چه کسی این اجازه را می‌دهد؟.

کاظمی با بیان اینکه در مدرسه بدنیال رشد و شکوفایی استعداد‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزان هستیم ادامه داد: هنر‌های آوایی از مهم‌ترین هنر‌هایی است که ما حتی جشنواره‌های بزرگ و مسابقه و سرود در این زمینه داریم و در بین جامعه معلمین نیز برای اولین بار اینها را باب کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه جای فرهنگ و هنر و تمدن اصیل ایرانی است گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمنان و معاندین انقلاب در پوشش این فعالیت‌ها سوء استفاده و فضای مدرسه را آلوده کنند.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

واکنش اخیر وزیر آموزش‌وپرورش به پخش موسیقی در مدرسه سبب‌ساز تعجب گروهی از کارشناسان شده، اظهار نظری که انگار قصد دارد پخش موسیقی و آهنگ را در مدارس زیر سوال ببرد و با نفی آن به قداست مدرسه اضافه کند (اظهارات علیرضا کاظمی درباره پخش موسیقی در صبحگاه مدارس که گفته بود، ما در مدرسه، چیزی به نام آهنگ نداریم و من نمی‌فهمم منظورتان چیست، مدرسه جای تربیت، آموزش و فعالیت‌های گروهی است. حال اگر از میان ۱۲۳ هزار مدرسه، دو مدرسه پیدا شوند که برخلاف شئونات فرهنگی و هنجار‌های جامعه ما کار‌هایی انجام دهند که جای آن در فضای مدرسه نیست، این موارد به هیچ‌وجه مورد تأیید ما نیست، کجا ما چنین مسائلی داریم؟ هر جایی، شئونات خاص خود را دارد و مدرسه فضای مقدسی است که در آن تربیت شکل می‌گیرد. قطعاً جای این کار‌ها در مدرسه نیست و ما هم آن را تأیید نمی‌کنیم).

اظهارات وزیر آموزش‌وپرورش درباره نفی موسیقی در مدارس، با واکنش انتقادی کارشناسان مواجه شده که آن را نشانه شکاف عمیق با نیاز‌های روحی، اجتماعی و نسلی دانش‌آموزان می‌دانند.

محمدرضا نیک‌نژاد، معلم و کارشناس آموزش در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سوابق مدارس می‌گوید: در گذشته مدیر مدرسه عامل اجرای ساختاری بود که نوعی محدودیت ایجاد می‌کرد تا برنامه‌های ایدئولوژیک اجرا شوند، اما امروز مدیر، معاون و معلم از جنس خود مردم‌اند، معلم از دل جامعه آمده و خواست عمومی این است که فضای مدارس شاداب باشد. در بسیاری از مدارس این فضا‌های شاد در حال شکل‌گیری است، با این وجود یکی از دلایل چنین واکنشی از طرف وزیر می‌تواند برای دخالت نهاد‌های غیرمسئول در آموزش و پرورش باشد، گاهی رسانه‌هایی وابسته به جناح مخالف دولت یا نهاد‌های مذهبی که می‌بینند در مدرسه‌ای موسیقی پخش می‌شود به وزیر فشار می‌آورند، او هم ناچار می‌شود واکنش نشان دهد، اما یادمان نرود وظیفه وزیر، دفاع از این مسئله است، او باید توضیح بدهد که این نسل و این بچه‌ها به شادی نیاز دارند و موسیقی یکی از ابزار‌های شادی است، جای موسیقی در مدرسه است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

خبرهای مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین