پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
مديرکل فرودگاه گيلان گفت: تبديل شدن از مرز هوايي به فرودگاه بين‌المللي و رفع موانع موجود از برنامه‌هاي فرودگاه سردار جنگل رشت است.

شعار سال، فتاح رضواني بعدازظهر روز يكشنبه در جلسه کميته حمل و نقل هوايي گيلان در سالن استانداري اين استان اظهار کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت بين‌المللي نيست بلکه مرز هوايي است.

وي با بيان اينکه فرودگاه رشت با چالش‌هايي مواجه است که آن را بين‌المللي نمي‌کند، افزود: تبديل شدن از مرز هوايي به فرودگاه بين‌المللي و رفع موانع موجود از برنامه‌هاي فرودگاه سردار جنگل رشت است.

مدير کل فرودگاه گيلان وجود دو رودخانه در فرودگاه رشت را از مشکلات خواند و بيان کرد: وجود رودخانه‌ها در فرودگاه سردار جنگل رشت مخاطره‌آميز است.

رضواني وجود اشيا و ساخت و سازهاي بي‌رويه در اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت را از مشکلات جدي دانست و تصريح کرد: نبود زمين براي نصب روشنايي، فرودگاه سردار جنگل رشت را با چالش‌هايي مواجه کرده و نمي‌توانيم بين‌المللي شويم.

وي مساحت فرودگاه سردار جنگل رشت براي براي زيرساخت‌ها و بنا را 500 هکتار عنوان کرد و گفت: فرودگاه رشت از بسياري شاخص‌ها محروم است.

مدير کل فرودگاه گيلان در تعريف فرودگاه بين‌المللي، خاطرنشان کرد: فرودگاهي بين‌المللي است که داراي گمرک، پرواز خارج از کشور، قرنطينه و ... باشد.

به گفته رضواني، در ايران به لحاظ نبود برخي شاخص‌هاي فرودگاه بين‌المللي، فرودگاه‌ها مرز داخلي و مرز هوايي محسوب مي‌شوند.

وي در ادامه مسيرهاي هوايي را معضل ديگر فرودگاه سردار جنگل رشت ذکر کرد و يادآور شد:نياز است آژانس‌هاي هوايي و فعال گيلان تجميع پروازي داشته باشند.

اين مسوول از افزايش 10 درصدي پروازها در فرودگاه سردار جنگل رشت از ابتداي سال جاري تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در جابه‌جايي مسافر هشت درصد و بار مسافري 15 درصد رشد داشتيم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار 1 آذر 1394 ، کد خبر - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین