پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
صنعت خودرو یکی از صنایعی است ضمن اشتغالزایی برای جوانان و افزایش توان تولیدات داخلی، موجب رونق بازار کسب و کارشود. نزدیکی خمین به شهرستان گلپایگان که یکی از قطب های اصلی سرمایه گذاری سایپا در زمینه قطعه سازی است مسئولان وقت را به فکر راه اندازی کارخانه خودروسازی در این شهرستان انداخت به طوری که کلنگ احداث این کارخانه در سال 86 به زمین زده شد اما عملیات ساخت این کارخانه هنوز به کندی پیش می رود.

شعار سال: سال 86 در زمان استاندار وقت عبدالله سهرابی بود که کلنگ کارخانه سایپای شهرستان خمین به منظور سیاست‌های دولت و مجلس برای سرمایه‌گذاری مولد و اشتغالزا در مناطق محروم به زمین خورد. اما کندی عملیات ساخت این کارخانه باعث شد تا در زمان استانداری علی اکبر شعبانی راه اندازی آن محقق نشود و حالا این محمدحسین مقیمی استاندار دولت تدبیر و امید است که قول ساخت شرکت خودروسازی و شهرک صنعتی را به مردم شهر خود در خمین می دهد.

مسئولان نزدیکی خمین به شهرستان گلپایگان که یکی از قطب‌های اصلی سرمایه‌گذاری سایپا در زمینه قطعه‌سازی است را از مزایای احداث این کارخانه می دانند تا قطعات سریع‌تر و ارزان‌تر به کارخانه سایپای خمین حمل شود اما این نزدیکی به گلپایگان هم هنوز کار ساخت این کارخانه خودروسازی را به رونق وا نداشته است.

بنابر وعده های مسئولان قرار است سومین شهرک صنعتی خصوصی در سطح استان مرکزی در شهرستان خمین به منظور ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی زادگاه امام راحل راه اندازی شود. اما زمان تحقق این وعده ها مشخص نیست.

شهرکی که قرار است در جوار شرکت در حال ساخت سایپا در محور خمینگلپایگان احداث می شود و با در نظر گرفتن یک هزار هکتار زمین برای شرکت سایپا شهرک صنعتی خصوصی با 200 واحد صنعتی سازنده خودرو راه اندازی شود.

عملیات احداث کارخانه خودروسازی خمین تاکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیر کارخانه سایپا خمین با بیان اینکه این ساخت کارخانه خودروسازی تاکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن تاکنون 230 میلیارد ریال هزینه شده است شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران می گوید: برای تکمیل فاز اول این پروژه، 700 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که برای تامین منابع آن در حال مذاکره با سرمایه گذار بخش خصوصی و اخذ تسهیلات بانکی هستیم.

سید مرتضی احمدی با تاکید بر اینکه بهره برداری از کارخانه ساپیا در جهت رفع محرومیت و اشتغالزایی منطقه تاثیر چشمگیری دارد اعلام کرد: کارخانه سایپا خمین در دو مرحله در زمینی به مساحت 300 هکتار اجرا خواهد شد.

فاز اول کارخانه تا پایان شهریور سال 94 افتتاح می شود
وی که قول بهره برداری از فاز اول کارخانه را تا پایان شهریور ماه سال 94 به مردم خمین می دهد ادامه می دهد: در فاز اول، این کارخانه با تولید یکی از محصولات گروه سایپا، با ظرفیت سالانه 30 هزار دستگاه افتتاح می شود.

راه اندازی شهرک خودروی خمین تحول بزرگی در اقتصاد این منطقه ایجاد خواهد کرد
استاندار مرکزی نیز با بیان اینکه این پروژه بزرگ بازنگری شده است می گوید: با راه اندازی این پروژه تولیدی و صنعتی تحول بزرگی در شهرستان خمین از نظر اقتصادی و اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به ساخت شهرک خودرو در خمین اضافه کرد: با احداث این شهرک، کارخانه سایپا یکی از زیرمجموعه های این شهرک شده و ساخت قطعات و لوازم خودروی سایپا در داخل شهر خمین انجام می شود.

محمد حسین مقیمی خاطر نشان کرد: این کارخانه در مرحله نخست سالانه 120 هزار خودرو شامل خودروهای ارزان قیمت و کم مصرف مانند پراید، کاروان و وانت تولید خواهد کرد.

وی افزود: با بهره برداری از کارخانه سایپا خمین در مرحله نخست برای سه هزار و 200 نفر فرصت شغلی مستقیم و مولد فراهم می شود که این تعداد درمرحله دوم به حدود شش هزار نفر افزایش می یابد.

مقیمی گفت: مرحله اولیه این کارخانه 300 میلیارد ریال و برای مرحله دوم آن نیز بین 600 تا 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری اولیه پیش بینی شده است.

نرخ بیکاری شهرستان خمین 13درصد است
صنعت قالب در محلات سنگ، در دلیجان عایقهای رطوبتی و در اراک صنایع فلزی هستند اما صنعت قالبی در شهرستان خمین شهرستان وجود ندارد.

نرخ بیکاری شهرستان خمین 13درصد است بیکاری که با تولید قطعات خوردو و راه اندازی شهرک خودروسازی خمین این صنعت می تواند به اشتغال مولد تبدیل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تین نیوز، تاریخ 5 خرداد 93، کد مطلب: 8354: www.tinn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین