پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
داود روشنی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین در جلسه هم اندیشی با مسئولین واحدهای صنعتی در خمین گفت: برخی از واحدهای صنعتی در شهرستان با توجه به معرفی مددجویان با تخصص مربوطه توسط این اداره، آنها را در واحدهای خود به کارگیری کرده‌اند.

شعارسال: وی افزود: ما در نظر داریم با معرفی این مددجویان و فرزندان آنها، این خانواده‌ها را توانمند کنیم تا بتوانند، خودشان هزینه زندگی خود را تامین کنند.

روشنی ادامه داد: در شهرستان خمین ۵۳ کارگاه خیاطی وجود دارد که در آنها حدود ۱۰۰۰ نفر از مددجویان و افراد تحت پوشش مشغول به کار هستند.

وی گفت: واحدهای صنعتی که این مددجویان را به کارگیری می‌کنند، از لحاظ بیمه نیز از کمیته امداد کمک مالی دریافت می‌کنند.

خانجانی مدیرعامل شرکت پرشین نوین پرچم خمین نیز در این جلسه گفت: تا کنون تعدادی از مددجویان را به کارگیری کرده‌ایم و این افراد جزو بهترین نیروهای ما هستند.

وی ادامه داد: در بین مددجویان گاهی افرادی پیدا می‌شوند که دارای هوش و تخصص بالایی هستند که می‌توان از آنها در واحدهای صنعتی استفاده کرد.

خانجانی افزود: می‌توان برای بالا بردن توان آنها نیز، از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استفاده کرد و واحدهای صنعتی با تمام مشکلاتی که دارند می‌توان در این راه قدم‌های خوبی بردارند.

در این جلسه نیز برخی از مشکلات صنعتگران بازگو شد که حمایت بیشتر دولت را خواستار شدند.

فلاح یکی از صنعتگران شهرستان خمین گفت: هزینه های تولید، هر روز در مدت کوتاهی بالا می‌رود و قیمت آنها تغییر می‌کند و باعث می‌شود تا صنعتگران نتوانند آنطور که لازم است برنامه ریزی کنند و برای تولید به مشکل برمی‌خوردند.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی از دولت طلب دارند و تا کنون دولت بدهی آنها را پرداخت نکرده است.

فلاح افزود: در مواجه شدن با مشکلات همیشه این مردم و واحدهای خصوصی هستند که در معرض اتهام قرار می‌گیرند و مقصر شناخته می‌شوند.

وی در ادامه به نیاز واحدهای صنعتی به نیروهای کارآزموده اشاره و بیان کرد: تجهیزات واحدهای صنعتی روزانه پیشرفت می‌کند و به نیروهایی با آموزش‌های جدیدتر نیاز است که می‌طلبد سازمان فنی و حرفه‌ای این مسائل را مدنظر بگیرد.

فلاح گفت: بیمه نیز به تعهدات خود پایبند نیست و شرایط سختی را برای صنعتگران لحاظ کرده است و همچنین طبق مصوبات پرونده هایی که برای بخشودگی به استان فرستاده شده اند نیز تایید نشده است.

یکی دیگر از صنعتگران شهرستان گفت: دولت از واحدهای صنعتی حمایتی نکرده است و تسهیلاتی که در اختیار این واحدها قرار می‌دهد، سود آنها بالا است و در زمان باز پرداخت نیز سختگیری می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری خمین نیوز ، تاریخ انتشار خبر 5 دی 1395، کدمطلب: ۸۰۹۵ ،www.khomeinnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین