پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، نقاط ضعف و قوت مراسم اربعین امسال بررسی و بر لزوم جمع بندی سریعترگزارش های مسئولان ذی ربط در سازمان حج وزیارت وبعثه مقام معظم رهبری درخصوص آسیب های مهم این مراسم تاکید شد.

شعارسال: در این نشست که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت به گزارش های جمع آوری شده و در دست تهیه درخصوص آسیب شناسی مراسم اربعین امسال اشاره کرد و مهمترین نقاط ضعف و قوت این مراسم را برشمرد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی حله و شهادت بیش از 60 زائر خوزستانی درعملیات انتحاری تروریست های تکفیری تصریح کرد: به علت دو گانه عمل کردن در صدور روادید و بیمه نبودن زائران حادثه دیده ،هم اکنون این عزیزان با مشکلات فراوان روبرو شده اند و خسارتی نیز به آنها پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد:چطور ممکن است که از ساماندهی اعزام زائران صحبت کنیم ولی حدود یک میلیون نفر را که خارج از سامانه سماح ویزا دریافت کرده اند را نادیده بگیریم و آن گاه این افراد به مرزها سرازیر شوند و زحمات یکساله ستاداربعین را خدشه دار کنند.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت همچنین لزوم هماهنگی بیشتر در اخذ ویزا و تمرکز در سامانه سماح را ضروری خواند و تاکید کرد: چگونگی جمع آوری کمک های مردمی برای این مراسم معنوی نیز باید تعیین تکلیف و ساماندهی شود تا مردم کمک های خود را بشکل متمرکز اهدا کنند و سپس متناسب با هزینه ها توزیع شود.

درادامه این جلسه حمید محمدی سرپرست جدید سازمان حج وزیارت، حجت الاسلام والمسلیمن حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ، محسن نظافتی مدیرکل عتبات و مصطفی قاسمی مشاوررئیس سازمان حج درامور توسعه زیرساختهای عتبات عالیات دیدگاه خود را در باره آسیب ها و نقاط ضعف و قوت مراسم اربعین امسال بیان کردند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین همچنین ازهزینه های صورت گرفته برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی مراسم اربعین گزارشی ارائه و تصریح کرد: بخشی ازهزینه های این کمیته تاکنون تامین نشده و باید راهکارمناسب برای آن اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت نیز تاکید کرد: تعهداتی که برای تامین بودجه کمیته فرهنگی و آموزشی صورت گرفته از طریق ستاد مرکزی اربعین جدی تر دنبال و تامین شود و با توجه به وضعیت بودجه سازمان حج وزیارت و بعثه و مشکلات مالی که وجود دارد هزینه ها ی آینده فرهنگی و آموزشی اربعین در نشست ستاد مرکزی اربعین مطرح تا بودجه لازم تامین شود.

درادامه این جلسه سرپرست سازمان حج و زیارت وعده داد آن بخش از بودجه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که قراربوده است از طریق این سازمان تامین شود درروزهای آینده پرداخت گردد.

دراین جلسه گزارش اعزام عتبات دانش آموزی و مفاد آیین نامه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران ادامه یافت و مقررشد در نشست مدیران و کارشناسان ذی ربط بعثه و سازمان حج وزیارت این آیین نامه هانهایی شود.

اعزام زائر به سوریه نیز از دیگر موضوع های مورد بحث دراین جلسه بود وبا توجه به تحولات امنیتی و پیروزی های ارتش سوریه در مقابله با تروریست ها قرار شد با کارشناسی دقیق ابعاد مختلف این موضوع بررسی و برای تصمیم گیری به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی منعکس شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7دی1395، کدخبر: 442186: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین