پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۵۰۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
یک کارشناس بانکی می‌گوید: وقتی از بانکداری الکترونیک و خدمات شبکه بانکی ارائه می دهد، صحبت می‌شود لازم است به مسئله هزینه‌های ارائه این خدمات به جامعه نیز توجه داشت.

شعار سال: هادی قدیمی کارشناس بانکی درباره ضرورت تصحیح نظام کارمزد خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور گفت:"خیلی دور نیست زمانی که همه ما برای انجام ساده‌ترین عملیات پرداخت و دریافت، ساعت‌ها زمان و هزینه صرف می‌کردیم ولی امروز با استفاده از امکانات و سرویس‌های امن و بروز بانکداری و پرداخت الکترونیک، بسیاری از این نیازها در کمترین زمان و با صرفه هزینه‌ای بسیار ناچیز انجام برآورده‌می‌شود. فراهم آمدن و سرپا ماندن این سرویس‌ها، هزینه‌های هنگفتی دارد که در حال حاضر بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها را بانک‌ها تقبل و پرداخت می‌کنند".

وی افزود:"کیفیت و فراگیری این خدمات امروز در حدی است که کاربران کوچکترین وقفه، مشکل و حتی عقب‌ماندگی را برنمی‌تابند و انتظار دارند سطح کیفی و کمّی خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک روز به روز بیشتر و بهتر شود. با وجود چنین انتظار بجا و درستی در جامعه باید به این واقعیت هم توجه داشت که بروزرسانی و پایدار نگه داشتن این خدمات مستلزم سرمایه‌گذاری‌ها و پرداخت هرینه‌های فراوانی است و بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های انتفاعی باید بخشی از این هزینه‌ها را از کاربران و مشتریان دریافت کنند. این بخش همان موضوع کارمزد است که متاسفانه مدت‌ها است در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک در کشور ما به تابو تبدیل شده در حالی که دنیا سال‌ها پیش از آن عبور کرده است".

عضو هیأت‌مدیره بانک ایران‌زمین ادامه‌داد:"تردیدی نیست با ادامه شیوه فعلی در نظام کارمزد که در واقع ارائه رایگان خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک به مردم است، در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد".

قدیمی گفت:"توجیه پرداخت کارمزد برای خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک نیازمند شفاف‌سازی هزینه‌های مترتب بر این خدمات توسط شبکه بانکی است. در واقع هزینه‌هایی که بانک‌ها برای پایدار نگهداشتن و بروزرسانی سطح خدمات می‌کنند باید برای جامعه شفاف باشد تا بر مبنای چنین گزارش‌هایی، نظام کارمزدی خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک اصلاح شود".

وی افزود:"نظام کارمزدی خدمات بانکی باید بر اساس نظریه کارگروهی از متخصصان فنی شبکه بانکی با محاسبه قیمت تمام‌شده هر خدمت بازبینی و مشخص و با اطلاع‌رسانی رست از استفاده‌کنندگان خدمات دریافت شود".

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 24 بهمن 95، کد مطلب: 634087: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
کارمزد خدا درصدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین