پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۵۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تغییر رویکرد کارمندمحوری به کارآفرینی در آموزش و پرورش، گفت: این وزارتخانه به دنبال تربیت دانش آموزان پژوهشگر، فناور و کارآفرین است.

شعار سال : عظیم محبی روز سه شنبه درجلسه هم اندیشی معاونان و رئیسان اداره دوره های اول و دوم متوسطه و تکنولوژی و گروه های آموزشی ادارات کل آموزش و پرورش قطب ششم کشور،درقم با بیان اینکه تغییر ماهیت مشاغل با توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از مهمترین چالش های جامعه است، افزود: امروز همانند گذشته افراد بر اساس تحصیلات خود متصدی مشاغل نمی شوند، بلکه بر اساس فرصت های شغلی درجامعه اقدام به تصدی شغل می کنند.

وی اضافه کرد: عدم مهارت های لازم در افراد و نبود رابطه بین آموزش هایی که دانش آموزان در مدارس و دانشگاه دریافت می کنند با مشاغل جدید و مورد نیاز جامعه، علت بیکاری هزاران تن در کشور است.

وی بیان کرد: عواملی از جمله پایان استخدام های دولتی درمقطع کنونی، وجود بیشترین آمار بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی، آسیب پذیری بیشتر بنیان خانواده نسبت به گذشته و رشد پایین اقتصادی و علمی کشور لزوم تربیت دانش آموزان کارآفرین را دوچندان کرده است.

محبی با تاکید بر اینکه باید شاخص های تربیتی درمدارس تغییر کند، گفت: با توجه به نبود مهارت کافی درجوانان برای تصدی مشاغل، مهارت پژوهشی دانش آموزان باید در این راستا ایجاد و هدایت شود.

وی نخستین ویژگی کارآفرینی را مثبت اندیشی عنوان و بیان کرد: دانش آموزان باید بتوانند درعرصه کارآفرینی خطرپذیر، استقلال طلب و خوداتکا باشند تا بتوانند توانمندی های خود را در این عرصه به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی درپایه نهم تحصیلی، گفت: مسئولان باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند و تمام تلاش خود را در جهت هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و کار و دانش به کارگیرند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش بااشاره به شکل گیری جریان هدایت تحصیلی درپایه نهم، گفت: با توجه به اینکه فرصت های شغلی و تحصیلی در هر استانی متفاوت است، باید فرمول و ضوابط هدایت تحصیلی در هر استان به صورت بومی تدوین شود تا باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان شود.

وی خواستار ایجاد فرهنگ کارآفرینی در میان خانواده ها شد و گفت: خانواده مهمترین رکن تعلیم و تربیت دانش آموزان است که آگاهی خانواده ها از مزیت های تقویت مهارت کارآفرینی در دانش آموزان باید مورد توجه مسئولان مدرسه قرار بگیرد.

وی افزود: امسال کارآفرینی جزو سرفصل های آموزش خانواده است و کلاس های آموزشی در همین راستا برای اولیا دانش آموزان در تمام مدارس برگزار می شود.

محبی با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی، گفت: برگزاری این جشنواره در راستای تشویق دانش آموزان به کارآفرینی و خلاقیت است و باید هر سال پربارتر از سال های گذشته برگزار شود.

وی همچنین با بیان اینکه بدون تردید آموزش و پرورش یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه اقتصادی کشور است، گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، می تواند توسعه همه جانبه کشور را تحقق بخشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 24 آذر 1394 کد مطلب : 81879019 (5048276) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین