پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
تعداد قابل‌توجه سرعت‌گیر در جاده‌های اصلی، جاده‌های فرعی، معابر و خیابان‌های اردبیل موجب شده است این عامل کاهش تصادف خود جاده‌ها را غیر ایمن سازد.

شعارسال : کمیسیون ایمنی راه‌ها و بررسی تصادفات جاده‌ای در اردبیل شامگاه چهارشنبه با طرح یک دغدغه جدی همراه شد.

موضوعی که بارها به میان کشیده شده و بااین‌حال آن‌قدر جدی گرفته نشده که برای آن راهکاری اندیشیده شود.

مدیرکل صداوسیمای استان اردبیل این دغدغه را این‌طور عنوان کرد که به هر کسی و هر مسئولی می‌گوییم گردن نمی‌گیرد و هرقدر برنامه می‌سازیم و تذکر می‌دهیم گوش کسی بدهکار نیست.

عبدالله مددی تصریح کرد: ما برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جهت کاهش تصادفات برنامه‌های متعدد تولید کردیم ولی برنامه خاص موردنظر برخی دستگاه‌ها بودجه خاص می‌طلبد.

اشاره مدیرکل صداوسیمای استان به تولید برنامه مشارکتی آن‌هم در وضعیتی که فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات رانندگی در اردبیل تأکید می‌شود هرچند خود دغدغه جدی است، وی با طرح موضوع مغفولی اضافه کرد: باوجوداینکه پنج الی ۱۵ درصد جرائم راهنمایی و رانندگی باید به آموزش و فرهنگ‌سازی اختصاص یابد اجرا نمی‌شود.

مددی گفت: پیگیری ما بین استان و تهران و تهران و استان بی‌نتیجه مانده و بالاخره مشخص نیست این اعتبار کجا صرف می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای استان درعین‌حال به اختیار دستگاه‌ها به‌صرف یک درصد از کل اعتبارات خود به امر آموزش اشاره کرد و متذکر شد: مسئولان بررسی کنند چند دستگاه این مهم را رعایت کرده است.

وی ازجمله معضلات جدی ایمنی راه‌ها سرعت‌گیرهای غیراستاندارد عنوان کرد و افزود: در مقطعی به تعداد قابل‌توجه سرعت‌گیر احداث‌شده و در برخی مناطق سرعت‌گیرهایی داریم که به‌واقع مشکل ایجاد می‌کنند.

مددی تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال برای سه‌راهی نیار دو برنامه تولید کردیم و در خروجی اردبیل به سمت نیر و در بسیاری از مناطق استان به حدی تعداد سرعت‌گیر زیاد است که حتی مسافران را از مسافرت به این استان پشیمان می‌کند.

مدیرکل صداوسیمای استان تأکید کرد: ما به راه و شهرداری این معضل را انعکاس دادیم اما کسی گردن نمی‌گیرد و پیشنهاد داریم از ظرفیت بیمه‌ها برای اصلاح سرعت‌گیرها استفاده شود.

* سختی انتقال بیمار در جاده‌ها

این اظهارات موجب شد تا باوجود محدودیت وقت جلسه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیلتریبون را با اصرار در اختیار بگیرد و خطاب به استاندار به جریان انتقال یک بیمار و مشکلاتی که سرعت‌گیرها به دنبال داشتند اشاره کند.

غلام‌رضا حمید خلق تصریح کرد: متأسفانه سرعت‌گیرها انتقال بیمار و مصدوم در سطح استان و یا از استان به سایر استان‌ها را دچار مشکل کرده و با سرعت بیشتر از ۲۰ کیلومتر بر ساعت نمی‌توان باهدف صدمه وارد نشدن به بیمار از این سرعت‌گیرها عبور کرد.

وی افزود: به حدی تجهیزات ازجمله کمک‌فنر خریداری کردیم که بخش اعظمی از هزینه‌های ما را شامل شده و به جد ضروری است برای سرعت‌گیرها اقدام شود.

* راه و شهرسازی: چاره‌ای نداریم

در پاسخ به تمامی گله‌مندی‌هایی که با تکان سر از سوی سایر مدیران نیز تائید می‌شد، مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما نه می‌توانیم همه سرعت‌گیرها را برداریم و نه وضع موجود قابل‌قبول است.

علی یوسف زاده تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال در محور آبی بیگلو سرعت‌گیر داریم که اگر برداریم درجا امکان مرگ پنج نفر وجود دارد و باید تأکید کنم برخی دستگاه‌ها مخالف سرعت‌گیر هستند و برخی از آن استقبال می‌کنند.

وی افزود: بااین‌وجود استانداردسازی سرعت‌گیرها ضروری است و ما برنامه داشتیم که ارتفاع یک تعداد را کاهش دهیم و یک تعداد غیرضروری را حذف کنیم.

به گفته یوسف زاده با یک بازرسی گسترده از تمامی سرعت‌گیرهای موجود در جاده‌های استان عکس‌برداری شده و قرار است در قالب یک پاورپوینت به معاونت امور عمرانی استانداری جهت بررسی و تصمیم‌گیری ارائه شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار چهارشنبه 25 آذر 1394 ، کد مطلب : 3002062 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین