پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی هرمزگان گفت: متاسفانه هرمزگان محروم‌ترین استان در حوزه درون شهری از نظر فناوری های نوین مدیریت و کنترل ترافیک است و این طبق برآوردهای انجام شده به دست آمده است.

شعار سال: سرهنگ محمد باقر سلیمی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری، افزود: تا پایان آذر ماه مردم می توانند برگ های جریمه خودروی خود را مربوط به انتهای اسفند سال گذشته قبل آن را با مراجعه به دفاتر پلیس +10، به صورت اینترنتی از سایت راهبر 120 با وارد کردن کد عدد و حرفی 16 رقمی که روی کارت به صورت عمودی هست را وارد و بدون اعمال جریمه دو برابری پرداخت کنند.

وی بیشترین میزان خلافی خودرو در استان را تا هفت میلیون تومان اعلام کرد و گفت: یک هزار و 400 دستگاه خودرو طی سه ماه نخست سال جاری به دلیل داشتن خلافی بیش از یک میلیون تومان و توقیف و تسویه کردند.

سلیمی اضافه کرد: 118 جلد گواهی‌نامه طی سه ماهه نخست سال پس از اینکه پلیس از رفتار رانندگی رانندگان مشکوک شد، تست اخذ و مجددا به ویژه در مواد مخدر به آزمایشگاه تخصصی معرفی و به دلیل مثبت بودن تست الکل و موادمخدر و روان گردان، مشمول توقیف گواهی نامه شدند.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی راهنمایی رانندگی هرمزگان بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری 17 هزار و 505 دانش آموز در 101 جلسه آموزشی که کارشناسان راهنمایی رانندگی در مدارس برگزار کردند و به صورت حضوری تحت آموزش فرهنگ ترافیک قرار گرفتند.

سلیمی بیشترین اقدام در حوزه عملیاتی را کنترل تخلفات اعلام کرد و گفت: در مجموع طی این سه ماه هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و دلیل آن نیز یک ماه انتخابات بود که توان بخشی از کارهای عملیاتی و کنترلی در بحث هدایت ترافیک و محدودیت ترافیکی خلاصه شد و یک ماه نیز ماه رمضان بود که برکات این ماه خود به خود سطح تخلفات در استان را کاهش داد.

وی با اشاره به خودروهای توقیف شده طی سه ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: دو هزار و 881 دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات ترافیکی متوقف شدند و همچنین یک هزار و 801 دستگاه نیز انواع خودرو که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش توقیف داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در خصوص تخلفات حادثه ساز به ویژه سرعت که در تصادفات نقش تعیین کننده‌ای دارد، گفت: 11 هزار و 404 تخلف سرعت اعمال قانون شده که نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است، که باید گفت تمام این سرعت‌ها به وسیله دوربین دستی کنترل شده و باید گفت متاسفانه در استان از دوربین‌های ثابت سرعت‌سنج شهری بی‌بهره است.

وی اضافه کرد: متاسفانه هرمزگان محروم‌ترین استان در حوزه درون شهری از نظر فناوری های نوین مدیریت و کنترل ترافیک است و این طبق برآوردهای انجام شده به دست آمده است.

سلیمی با بیان اینکه عمده تصادفات استان در ساعات شب صورت می‌گیرد، افزود: کنترل دستی سرعت در شب پاسخگو نیست و نمی تواند عامل بازدارنده سرعت در جاده‌های درون شهری شود.

وی با بیان اینکه اراده‌ای در مدیریت شهری استان مبنی بر رفع محرومیت فناوری های نوین مدیریت و کنترل ترافیک وجود ندارد، اظهار کرد: 60 درصد از جرایم رانندگی برابر قانون جدید اخذ جرایم از سال 88 اجرای شد در حوزه شهرها در اختیار شهرداری ها و در حوزه جاده نیز در اختیار سازمان راهداری قرار می‌گیرد و باید این مبلغ در راستای تجهیز راه‌ها و فناوری نوین، رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح معابر هزینه شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: در حوزه برون شهری تجهیز کردن راه به دلیل اینکه به صورت متمرکز در کشور و از طریق راهداری کشور صورت گرفت پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به میزان مبلغ جرائم سه ماه نخست سال در استان، بیان کرد: میزان مبلغ جرائم راهنمایی رانندگی در منطقه شهری استان در سه ماه اول سال، هفت میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش داشته که هفتاد درصد از این مبلغ به بندرعباس اختصاص دارد.

سلیمی با بیان اینکه هرمزگان در سیستم پایش تصویری شهری نیز مشکل دارد، گفت: در طول هر هفته یکی، دو تصادف منجر به جرح یا خسارت شدید وجود دارد که عامل تصادف از صحنه متواری می شود و گاها پیگیری به دلیل عدم برداشتن شماره خودرو توسط افراد وجود ندارد آن چیزی که می‌تواند گره‌گشاه اینگونه موارد باشد دوربین‌های نظارتی است.

وی اضافه کرد: چندی پیش در نوار ساحلی بندرعباس تصادف منجر به فوت صورت گرفت که یک دستگاه خودروی پژو پارس ساعت نه شب با خانم 32 ساله عابر پیاده برخورد می‌کند و منجر به فوت زن می‌گردد و خودرو در برابر دیدگان مردم متواری و کسی نتوانست پلاک خودرو را بردارد و دستگیر نشده فرد ضارب تا کنون به دلیل عدم وجود دوربین کنترل سرعت و دوربین پایش تصویری است.

سلیمی با بیان اینکه معابری در استان‌های دیگر کشور وجود دارند که معابر کامل هوشمند از سوی شهرداری‌های آنجا اعلام شده‌اند افزود: در این معابر دیگر نیاز به حضور پلیس نیست، حتی در مراکز استان‌ها دیگر شهرداری‌ها حداقل خودرو کنترل هوشمند ثبت تخلف ساکن راه اندازی کرده‌اند که بسیاری از تخلفات را بدون حضور مامور راهنمایی رانندگی ثبت ‌می کند.

وی اضافه کرد: این خودرو 100 میلیون تومان هزینه دارد اما بسیاری از مشکلات ترافیکی را حل می‌کند و در قانونمندتر شدن رفتار شهروندان در حوزه راهنمایی و رانندگی نقش موثری خواهد داشت.

سلیمی از برگزاری جلسه در وزارت کشور با حضور معاون ایمنی و حمل و نقل وزیر کشور اردیبهشت ماه به در خواست راهنمایی رانندگی در هرمزگان خبر داد و گفت: در این جلسه متولیان امر مدیریت ترافیک شهری استان احضار و از آنها در خصوص محرومیت استان در فناوری های نوین مدیریت و کنترل ترافیک سوال شد که هنوز آنها جواب قانع کننده‌ای ارایه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه راهنمایی رانندگی دو سال پیگیر اصلاح بافت مرکزی شهر بندرعباس است، افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که منطقه مرکزی بندرعباس انسان محور باشد اما این منطقه در حال حاضر خودرو محور است، هیچ زمانی برای انسان پیش بینی نشده که در بافت مرکز بندرعباس بتواند از معابر عبور کند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی هرمزگان اضافه کرد: هیچ خودروی در بافت مرکزی بندرعباس که بسیاری از مراکز درمانی وخرید وجود دارد به دلیل عدم چراغ راهنما ملزو به ایستادن و دادن حق تقدم به عابر پیاده نیست و عابرین پیاده نیز بدون وجود خط عابر پیاده‌رو از هر جا که خواستند از عرض خیابان عبور می‌کنند.

وی با اشاره به سیستم چراغ راهنما در استان هرمزگان گفت: در سیستم کنترل چراغ‌های راهنمایی نیز در حال حاضر سیستمی وجود دارد که به صورت هوشمند این کنترل را انجام می‌دهد که در استان نداریم و هرمزگان کنترل چراغ‌های راهنمای دستی است و توسط مامور راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد.

سلیمی به تصادفات منجر به فوت در منطقه شهری استان اشاره و بیان کرد: طی سه ماه نخست سال در تصادفات فوتی 43 درصد کاهش وجود داشته که در سال گذشته تصادفات منجر به فوت در منطقه شهری 23 نفر و امسال 13 نفر بوده است، در تصادفات جرحی نیز 11 درصد کاهش وجود داشته در سال گذشته 569 نفر و امسال 519 نفر مجروح شده‌اند.

سلیمی به وسایل نقلیه‌ای که در تصادفات نقش داشتند اشاره کرد و گفت: 47 درصد موتور سیکلت، 13 درصد خودرو و 32 درصد نیز عابرین پیاده بوند که بیشترین عوامل تصادفات شهری در هرمزگان بودند.

وی خاطر نشان کرد: 47 درصد ناشی از عدم توجه کامل به جلو، 21 درصد عدم رعایت حق تقدم عبور و 16 درصد عدم توانایی در کنترل و هدایت وسیله نقلیه بیشترین علل تصادفات در هرمزگان بوده است، 11 درصد تصادفات در استان علاوه بر رانندگان متولیان راه نیز مسئولیت داشته اند که از شهرداری‌ها، پیمانکاران و شرکت‌های حفار بوده‌اند.

وی با اشاره به نقاط حادثه خیز در استان گفت: نقاط حادثه خیز در هرمزگان 75 نقطه در معابر شهری شناساسی شده که 36 نقطه حدود 50 درصد آن در شهر بندرعباس واقع شده و اهکارهای ایمن سازی این نقاط نیز به متولی ‌های آنها نیز اعلام شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 964-3114-5:www.khalijefars.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین