پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
ناظر گمرکات گیلان با اشاره به فعالیت گمرک ایران با ۱۶ رویه گمرکی گفت: سازمان جهانی گمرک، ایران را به عنوان پایلوت برای اجرای طرح جامع گمرکی در دنیا انتخاب کرده است.

شعار سال: محمد شهبازی شامگاه سه شنبه شب در حاشیه نشست هم اندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان و فعالان اقتصادی شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران باتأکید بر اینکه مدیریت واحد در مرزها باید در اختیار گمرک باشد و متاسفانه در این زمینه چند سازمان و دستگاه اجرایی دخالت می کنند، اظهار کرد: رفع این مشکل نیاز به دید ملی دارد.

وی با اشاره به یک حرکت خوب از جانب گمرک ایران با هدف ایجاد اشتغال در مرزها گفت: از هفدهم ماه گذشته با هدف ایجاد اشتغال در مرزها که از سیاست ها و اهداف گمرک ایران است، حرکتی آغاز شد که در آن دیگر نیازی به ارزیابی کالا در گمرکات مراکز استانی نداریم و تمام کشور می توانند کالاهای صادراتی خود را به مرزها آورده و به این طریق شاهد توانمندی صادراتی در مرزها و اشتغال خواهیم بود.

ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: در این طرح که شامل مرز آستارا نیز می شود ایجاد اشتغال خواهد شد و بازار کار این شهر مرزی که هم اکنون با وابستگی و ممنوعیت صادرات چمدانی توسط کشور جمهوری آذربایجان با رکود مواجه شده است، رونق خواهد یافت.

شهبازی از تعامل گمرک با تمامی همسایگان ایران خبر داد و افزود: تعامل گمرکی و تجارت خارجی را با کشور جمهوری آذربایجان افزایش خواهیم داد.

وی گفت: پس از نوروز ۹۶ تاکنون دو نشست مشترک بین المللی با کشورهای همسایه ایران و جمهوری آذربایجان در رابطه با توسعه تجارت بین‌المللی و منطقه‌ای انجام شده است و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به اینکه همه رویه های گمرکی در گمرک مرزی آستارا الکترونیکی است، اظهار کرد: سامانه گمرک بدون کاغذ در گمرک مرزی آستارا با هدف روان سازی و تسهیل در امر تجارت کالا راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در زمینه گمرک بدون کاغذ در کل کشور، استان های گیلان، بندر عباس و بوشهر پایلوت هستند و از سه روز گذشته تمامی تشریفات گمرکی و حتی اتوماسیون اداری و داخلی این گمرکات بدون کاغذ انجام می شود.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به فعالیت گمرک ایران با ۱۶ رویه گمرکی افزود: سازمان جهانی گمرک، گمرک جمهوری اسلامی ایران را به عنوان پایلوت برای سایر کشورها معرفی کرده تا سیستم جامع گمرکی را اجرا کنند.

شهبازی فعالیت های گمرک در منطقه ویژه اقتصادی آستارا را یادآور شد وگفت: فرآیند های گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا به رغم عدم اصلاح مصوبه آن که بحث تجاری اش و ویژگی های کامل یک منطقه ویژه اقتصادی برای حمایت از تجار و بازرگانان، نادیده گرفته شده است، انجام می شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی پیگیر اصلاح مصوبه و دریافت کد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا هستیم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 تیر 1396، کد مطلب: 4022122:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین