پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۸۳۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:کم توجهی به مدیریت بازارها بعداز کاهش نرخ سود بانکی، به رونق بازار سوداگری در معاملات مسکن، ارز، طلا و خودرو منجر می شود.

شعارسال:احمد محمدی انارکی‌ ، درباره وضعیت بازار بورس گفت:تقویت بورس یکی از اولویت های در اقتصاد کشور بوده که اگر این مهم انجام شود تحول مهمی در اقتصاد کشور ایجاد می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:متناسب سازی نرخ سود بانکی با میزان تورم و کاهش نرخ سود بانکی از لازمه های فراهم شدن شرایط برای توسعه و تقویت بازار سرمایه است که البته ابلاغ بخشنامه کاهش نرخ سود بانکی تاثیراتی نیز در رشد شاخص بورس داشته است.

لزوم فرهنگ سازی برای تقویت بازار سرمایه

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تقویت بازار سرمایه علاوه بر اصلاح نرخ سود بانکی باید مشوق هایی وجود داشته باشد که نقدینگی ها به سوی بازار سرمایه سوق داده شود البته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای تقویت بازار سرمایه نیز باید در دستور کار باشد.

کاهش نرخ سود بانکی یکی از ارکان تقویت بازار سرمایه است

انارکی محمدی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ادامه داد:در سال های گذشته رکود در اقتصاد بازار بورس را تحت تاثیر قرار داد بنابراین برای تقویت بازار سرمایه توجه به خروج از رکود نیز یکی از اصول اساسی است.

وی تصریح کرد:اگر سیاست های مکمل اقتصادی همراه با موضوع کاهش نرخ سود بانکی در اقتصاد کشور اعمال نشود نمی توان بازار سرمایه را بصورت پایدار تقویت کرد چرا که کاهش نرخ سود بانکی یکی از عوامل برای رونق بورس است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:یکی از وظایف تیم اقتصادی دولت بعد از کاهش نرخ سود بانکی مدیریت بازارها است چرا که کم توجهی به این موضوع می تواند به رونق بازار سوداگری در معاملات مسکن و ارز ،طلا و خودرو منتهی شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت،تاریخ انتشار9مهر96،کدخبر: 349772، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین